איך Garmin נותר מחוץ לחסויות המרוץ אבל זכה בכל הבאזז
מלחמת נותני החסויות סביב מרוץ תל אביב היא חגיגה גדולה עבור מארגני המרוץ והעירייה, אבל כאב ראש לא קטן עבור המותגים ובמיוחד עבור אלו שנלחמים על אותה המשבצת. מנגד, כמעט בכל אירוע שכזה חייב להיות מנהל שיווק אחד שאומר לעצמו, יכולנו לחסוך את כל הכסף אם היינו עושים את זה בדרך אחרת, ובכן הנה דרך מעולה לעשות את זה.
מאבק מסוג זה בין 2 יריבים התחולל מאחורי הקלעים בין מותגי שעוני הספורט המקצועיים סונטו וגרמין, לאחר שסונטו הפכה לנותנת חסות במרוץ ובתמורה דרשה כי גרמין לא תוכל להירשם כנותנת חסות (מתבקש והגיוני) ומעבר לכך, גם לא תוכל למכור את שעוניה במתחם האקספו של התחרות. המשמעות עבור גרמין המיובא לארץ על ידי רונלייט היא להישאר מחוץ ללופ המרוץ, מבלי לקחת חלק בבאזז היחצני סביבה.
אלא שאנשי גרמין לא הסכימו להשלים עם הבשורה כל כך מהר וחיפשו דרך יצירתית להיכנס בכל זאת לתודעת המשתתפים והקהל. "אמרנו בואו נחשוב איך בכל זאת עושים מהלך משמעותי ומייצרים אימפקט ונוכחות, גם מבחינת מכירות וגם ברמת הבאזז", אומר לאייס אריאל צור, סמנכ"ל השיווק של רונלייט שניסה לטכס עצה יחד עם מנהל המותג של גרמין רובי קרמר.
בסופו של דבר הרעיון של קרמר וצור הפך לשיחת היום בקרב אנשי יחסי הציבור ואנשי השיווק בשל העובדה שהם אכן הצליחו במשימתם והצליחו לקחת לעצמם נתח מהחגיגה בעלות שולית ומזערית שהפכה למשתלמת מאוד. גם בקבוצת הפייסבוק PRguru עלתה הסוגייה על ידי מנהלה של הקבוצה זאב ינאי.
מבלי שנעזרו במשרד פרסום או במשרד יח"צ, קרמר וצור הגו רעיון שהביא אותם פיזית לאזור פתיחת המרוץ במה שלכאורה נראה למתבונן מבחוץ כאילו הם אחד מנותני החסות. השניים הגיעו לאזור כיכר רבין ושם התדפקו על דלתות בתי העסק עם הצעה מעניינת לבעלי הנכסים: "תנו לנו את החנות ל-3 ימים בתמורה לתשלום". לבסוף נמצאה חנות סלולר שבעליה הסכים להשהות את עסקיו לטובת גרמין תמורת כמה אלפי שקלים. החנות מותגה מחדש כחנות גרמין שמכרה את שעוני החברה אך לצור וקרמר זה לא הספיק.
השניים ניסו להגדיל את החשיפה והשיח וחיפשו בעל דירה שיאפשר להם לתלות שלט ענק של החברה בדיוק מעל החנות שנמצאת בקומת הרחוב. גם לכך נמצאו "המוכרים" כאשר זוג המתגורר מעל החנות הסכים להפקיד בידיהם את חלון הדירה לטובת המהלך ואכן כך. התוצאה שהתקבלה לבסוף היתה שלט פרסום ענק שמצביע על מיקום החנות בדיוק מתחת, באופן שהרצים לא יוכלו לפספס בהגיעם לאזור.
את הבאזז הפיזי חיזקו אנשי גרמין במהלך סושיאל בעמוד הפייסבוק של החברה בו עלה פוסט עם צילום וידאו ב-360 מעלות שהזמין את הגולשים לנחש איכן תוקם החנות בתמורה לשעון למנחש נכונה. הפוסט עלה ביום חמישי האחרון והגיע ל-300 תגובות עם 60 אלף חשיפות ומאות לייקים. כל זאת מבלי לשלם שקל אחד על רכש מדיה. יום לאחר מכן פעילות הניחושים המשיכה והפעם נשאלו הגולשים כמה צעדים לדעתם יש מהחנות עד לכניסה למרוץ. פוסט זה הצליח לצבור כ-500 ניחושים, 500 לייקים וחשיפה ל-100 אלף איש.
מעבר לתושיה והחשיבה היצירתית, המהלך של אנשי גרמין/רונלייט הפך למשתלם מאוד. בסיכום הכללי, בהשקעה של כ-5,000 שקלים שכוללת בתוכה תשלום אגרת פרסום לעיריית תל אביב על השלט שנתלה על הבניין, תשלום לבעל החנות על 3 ימי עבודה ותשלום על הפקת השילוט, בחברה מציינים כי החשיפה בפייסבוק הפכה לוויראלית וקצב מכירת השעונים עלה על זה של השנה שעברה באותה התקופה.
כשמציבים את ההשקעה הזו אל מול העלויות הכרוכות בחסות למירוץ שעשויה לחצות את ה-100 אלף שקלים והקמת דוכן באוהל האקספו, מה שעשוי לעמוד על כעשרת אלפים שקלים, נראה כי המנצחים הגדולים הם גרמין עוד לפני שריקת הפתיחה. "רצינו לחשוב מחוץ לקופסה, איך למרות שסגרו לנו דלת נכנס דרך החלון" אומר צור ומוסיף, כי "בסופו של דבר זה יצר לנו בידול. שאר המותגים נבלעו בתוך האוהל ואנחנו היינו בדיוק מעבר לכביש".
- 13.זה באזז? זה מקסימום 'עבודה נהדרת על הכתב'...ומשה הוא לא כל כך בנימין... (ל"ת)לא מבין 04/11/2017 11:34הגב לתגובה זו
- 12.מינה 04/11/2017 08:23הגב לתגובה זוממש לא 5000
- 11.עדי 02/11/2017 09:08הגב לתגובה זוכל הכבוד
- 10.אחד ששומע 01/11/2017 15:23הגב לתגובה זובכל מקום מדברים עליהם. גיסי שגר בדימונה אומר שכל העיר מדברת עליהם ובן דודה שלי ששוכר דירה בקריות אמר אותו הדבר. כנ"ל חמותי שמשכירה דירה בגבעתיים. כולם דיברו על באזז, טרפת ובאזז טרפת
- 9.יאיר 01/11/2017 11:34הגב לתגובה זוהחנות (לפי התמונה) מול ככר רבין. הזינוק היה ברוקח. רצתי במירוץ וממש לא ראיתי את החנות ואיש לא דיבר עליה. יכול להבין שמישהו אצלכם מקורב או ממש רצה לקדם?
- 8.מרשים, זה לא! 01/11/2017 11:12הגב לתגובה זואם זו פאר היצירה של אנשי השווק שלהם, הקופסה כנראה אינה מרשימה במיוחד. זה "רעיון" שכל ילד היה יכול לחשוב עליו בשיא תמימותו, והם גם לא הראשונים שעשו זאת. כך שלא קופסה, לא יצירתיות ולא מקוריות.
- 7.ברנש 01/11/2017 09:51הגב לתגובה זואין לא יכול לקחת חסות. יש לא רוצה. מדובר בקמפיין שאף אחד לא שמע עליו עד הכתבה באתר. המספרים שמצויינים בכתבה לפייסבוק הם מספרים נמוכים לעמוד שיש בו 20 אלף עוקבים. ואף רץ לא עוצר באמצע המירוץ להיכנס לחנות....
- 6.יוני מסונטו 01/11/2017 01:27הגב לתגובה זוסתם נקודה למחשבה..
- 5.סונטו 31/10/2017 21:17הגב לתגובה זובארועים שהם נותנים חסות גם הם דורשים להרחיק את המתחרים. סתם משחק מלוכלך.
- נשמע כמו אויויוי (ל"ת)בועז 01/11/2017 11:08הגב לתגובה זו
- 4.אייל 31/10/2017 21:12הגב לתגובה זואתם בטוחים שמיתוג החנות, התשלום לבעלי החנות, עלות השילוט, אגרת לעירייה וקידום אגרסיבי בפייסבוק עלה 5000₪? נשמע הרבה יותר. ועדיין מדובר במהלך נחמד מאוד.
- 3.יוס 31/10/2017 20:08הגב לתגובה זונשמע כמו הרבה יותר מ 5000 שח אבל עדיין מהלך סופר מעניין
- 2.תותחים 31/10/2017 19:45הגב לתגובה זושאפו
- 1.אם לא רוצים להזמין אתכם למסיבה, תעשו אחת משלכם ואף יותר טובה!! (ל"ת)cohenoam 31/10/2017 19:07הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
