פשרה: הנהלת הארץ תדווח ל-2 נציגי ועד על המועמדים לשימוע
בקשת ארגון העיתונאים להוצאת צו מניעה נגד מהלכי ההתייעלות בקבוצת הארץ, הסתיימה באי-קבלת הצו, אבל בהסכמה משותפת לשיתוף פעולה. לאייס נודע כי הנהלת הארץ תעביר ל-2 נציגים של הארגון את רשימת שמות העובדים שלגביהם נשקלת האפשרות לסיים את העסקת במסגרת ההתייעלות ב'הארץ', על מנת שנציגות העובדים תוכל להגיב על זהות המפוטרים. כמו כן נציגי הארץ הצהירו כי TheMarker ימשיך לפעול כפי שאנחנו מכירים אותו כעת.
לפני שבוע בדיוק פנה ארגון העיתונאים לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה דחופה לצו מניעה נגד פיטורי העובדים, ואף זימונם לשימוע. בבקשה שהוגשה על ידי עורכי הדין ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה, ביקשו הארגון ו-ועד העובדים למנוע מהחברה לבצע החלטות ופעולות חד-צדדיות בנוגע לפיטורים עקב שינויים מבניים בחברה ובכלל זה גם עריכת השימועים. העובדים טענו כי גם פיטוריו לכאורה של סמי פרץ מעריכת TheMarker היא חלק מאותם שינויים מבניים בקבוצת הארץ.
ואולם, הנהלת הארץ באמצעות עו"ד ארנה שר, שותפה במשרד נ. פינברג ושות', הכחישה את הטענה כי הודיעה על כך שאין לה כוונה להמשיך להיוועץ עם נציגות העובדים. עו"ד שר טענה כי "הייתה ישיבה למו"מ ושלחנו לפני כחודש טיוטה של הסכמות אחרונות ולא קיבלנו תשובה ורק הבוקר קיבלנו תגובה עם התייחסות. אתמול (יום חמישי האחרון, א"כ) היינו אמורים לשבת למו"מ שבכלל לא קיבלנו תגובה".
העובדים יצאו נגד שיחות "קדם שימוע" שהיו, ונציגם אמר בדיון: "פעם ראשדונה שאני שומע משהו שהוא כמו טרום שימוע, נוהג בלתי חוקי שלא ניתן לו יד". נציגת 'הארץ' טענה: "זה מאד מקובל כאשר מדובר בעובדים בכירים ובוודאי עיתונאים שעבדו עשרות שנים, לפני שאנו מגבשים ישיבה (יתכן והכוונה היא למילה "רשימה" ולא "ישיבה", א"כ) סופית. זו שיחה לא פורמלית, זה לא שימוע... יכול להיות שירדו מהרשימה. למה מעסיק לא יכול לקיים פגישה עם העובדים שלו". נציגי 'הארץ' מצהירים כי "לא מפריע לנו בנוכחות הוועד. שיביאו נציג ועד... אנחנו נגיד לעובד שיש לו זכות להביא מישהו... אני מצהירה שאני אזמן 8-10 עובדים, כמה שיוחלט. אניח אגיד לעובד שהוא יכול להגיע לשימוע עם הוועד ואם הוא רוצה, הוא יכול להביא אותם".
אחת הסוגיות המהותיות נגדה יצאו העובדים היא שהנהלת 'הארץ' לא חשפה בפני נציגי העובדים את זהות אלה שעשויים להיות מפוטרים. ב'הארץ' טוענים כי "ברגע שתהיה רשימה נבוא אליהם ונשתף אותם והם יראו את השמות ויכלו לעשות מה שהם רוצים".
השינויים המבניים נגדם יצאו העובדים, נעוצים באופציה לאחד את מערכות הארץ ו-TheMarker, תכנית שנגנזה לאחרונה, כפי שהודיע המו"ל עמוס שוקן לעובדים בישיבה בשבוע שעבר. גם בדיון בבית הדין לעבודה, הצהירה עו"ד שר כי אין כרגע תכנית כזו: "אין כוונה לאחד מערכות".
בסופו של דבר, סוכם בין הצדדים כי הנהלת הארץ "תעביר ל-2 נציגים של ארגון העובדים את רשימת שמות העובדים שלגביהם היא שוקלת סיום העסקה במסגרת התייעלות. הנציגים יחתמו על הסכם סודיות. בעקבות זאת תתקיים ישיבת היוועצות עם נציגות העובדים. לאחר הישיבה כל צד יהיה רשאי לפעול על פי שיקול דעתו וכל צד שומר על טענותיו כפי שהועלו בבקשה ובתגובה לבקשה". בית הדין קיבל את ההסכמה וקבע כי עד 15 באוקטובר יודיעו הצדדים על התקדמות ההליך.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
