TheMarker הארץ
צילום: אייס
פרסום ראשון

'הארץ' יפטר 10 עובדים; מערכת המרקר תמשיך לפעול

ירידה משמעותית במספר המפוטרים בקבוצה, מוספי הדגל לא ייסגרו, והתוכן השיווקי ימשיך, אבל "לא כמו בידיעות אחרונות", כפי שאמר שוקן לפני שעה קלה לעובדים
אלכסנדר כץ | (8)

מו"ל עיתון הארץ עמוס שוקן מנסה להרגיע את עובדיו? בישיבת העובדים בה לקח חלק יחד עם המנכ"ל רמי גז, הודיע שוקן כי מספר המפוטרים בסבב הנוכחי יעמוד על כ-10, נתון נמוך משמעותית מהתכנית המקורית שעמדה על כ-30-40. שוקן גם אמר לעובדים כי העיתון צפוי לגייס במקביל 8 עובדים.

שוקן הודיע עוד כי מערכת TheMarker תמשיך לפעול בנפרד ולמעשה לא יהיה איחוד מערכות עם הארץ. תכנית כזו הייתה למעשה הדאגה הגדולה של עובדי הקבוצה, כאשר אחד התרחישים היה ביטול המוסף, ובתרחיש אחר, ביטול כפל תפקידים בנושאי סיקור חופפים להארץ ולמרקר.

תרחיש נוסף היה ביטול מוסף Marker week, אולם שוקן היה איש בשורות גם בגזרה זו והוא הודיע כי המוסף ימשיך לפעול, ואולם כנראה שמספר עמודיו יקטן.

לגבי התוכן השיווקי אמר שוקן: "יש כבר תוכן שיווקי ונעשה עוד תוכן שיווקי. אבל בניגוד לעיתונים אחרים, בקבוצת הארץ אף עיתונאי לא יכתוב לעולם תוכן שיווקי. אנחנו לא נידרדר לנורמות של העיתונים האחרים כמו ידיעות אחרונות".

מוקדם יותר פנה ארגון העיתונאים לבית הדין לעבודה בבקשה דחופה לצו מניעה נגד פיטורי העובדים, ואף זימונם לשימוע - כפי שטענו נציגי העובדים אתמול. בבקשה הדחופה לצו מניעה שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, כנגד הנהלת הארץ, שהוגשה על ידי עורכי הדין ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה ממשרד בשה, זבידה, סבוראי, מבקשים ארגון העיתונאים ו-ועד עובדי העיתון למנוע מהחברה לבצע כל החלטה ופעולה חד-צדדית בנוגע לפיטורים עקב שינויים מבניים בחברה ובכלל זה גם עריכת השימועים.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יוסף 12/09/2017 08:02
    הגב לתגובה זו
    של שונאי ישראל פרו חמאס
  • האולפן לעברית פתוח מידי יום. תרשם ומהר!! (ל"ת)
    דנה 13/09/2017 07:19
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    צריך לסגור את העתון המזוהם הזה - עתון לאנשים ששונאים את עצמם (ל"ת)
    משה ראשל"צ 12/09/2017 07:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הגיע הזמן למוות טבעי של ה"ארץ",עיתון אנטי ציוני ,במיוחד הגרסה באנגלית. (ל"ת)
    אבי 12/09/2017 07:15
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לא עומדים בתחרות מול אל-ג'זירה (ל"ת)
    אין מה לעשות 12/09/2017 04:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לא אותו השוקו(ן) 11/09/2017 17:59
    הגב לתגובה זו
    גם בשמאל הרדיקאלי לא חסר קפטילזם.השמאל החברתי הולך ונעלם.
  • 2.
    nuyh 11/09/2017 17:04
    הגב לתגובה זו
    ליבי עם העובדים אבל לא עם ההנהלה ואותם כותבים אנטי ציוניים
  • 1.
    איילת 11/09/2017 16:36
    הגב לתגובה זו
    אבל שוקן צריך לחשוב טוב טוב איפה הוא טעה לאורך השנים
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.