דרמה בשוקן: סמי פרץ מסיים את תפקידו כעורך TheMarker
עורך TheMarker סמי פרץ עוזב את תפקידו - אבל ימשיך לכתוב עבור עיתוני הקבוצה. אלוף בן, עורך הארץ, ישמש כעורך-על וירכז את העריכה גם של המרקר - כך הודיע היום (יום ה') מו"ל הקבוצה עמוס שוקן במייל לעובדיו.
הנהלת הארץ עומלת על תכנית התייעלות שעשויה להקטין משמעותית את מערכת TheMarker ואולי אף להוביל לאיחודה עם זו של הארץ. הנהלת הקבוצה אמורה להגיש תכנית ההתייעלות שמשמעותה לפיטורי עשרות עובדים, לאישור הדירקטוריון, כבר בתקופה הקרובה. המהלך עשוי להוביל לעזיבתם שם כ-30-40 עובדים, רובם עובדי המרקר, וחלקם מהארץ, בעיקר אם יהיה איחוד מערכות ואז ייווצרו כפלי תפקידים.
אתמול שלח ארגון העיתונאים להנהלת 'הארץ' מכתב התראה בטרם נקיטה בצעדים משפטיים לאחר שוועד העובדים הבין כי ההנהלה מתכוונת להוביל להחלפת שדרת העריכה הבכירה של TheMarker. "על ההנהלה מוטלת החובה ליידע את נציגות העובדים לגבי שינויים בתנאי העבודה ובתוך כך, להיוועץ עם נציגות העובדים טרם ביצוע השינויים", נכתב באותו מכתב.
כבר לפני חודשיים חשפנו באייס כי פרץ אינו שבע רצון מהמהלכים בתוך הקבוצה שאמורים להוביל לקיצוץ במספר העובדים, והדבר הוביל לאיום אפשרי שלו בהתפטרות. באותה עת סירב פרץ להגיב לפניית אייס, ואמר: "אני לא הכתובת. תפנה לבעלי העיתון", אבל גם לא הכחיש את המידע על האיום בהתפטרות.
הפרסום באייס ב-23/6/17
כחלק מהשינויים בקבוצה, עורך המרקר יהיה אבי בר-אלי, כשהוא יעבוד תחת אלוף בן.
הודעתו של שוקן על עזיבתו של פרץ את תפקידו, הגיעה במקביל לישיבת עובדים שהתקיימה בעיתון - ישיבה ספונטנית שמתקיימת "בעקבות צעדים אגרסיביים חד צדדיים וחוסר תום לב קיצוני מטעם ההנהלה עוד בטרם קיום משא ומתן", כך לפי הודעת ארגון העיתונאים. עוד נמסר כי "ברגעים אלה ממש יושבת נציגות העובדים ומבקשת הבהרות לאחר שהתחייבה ההנהלה לא לנקוט בצעדים בטרם הדברות".
מוקדם יותר השבוע הכריז ועד עובדי העיתון על סכסוך עבודה בעקבות המצב בקבוצה, מה שיאפשר בעוד כשבועיים לפתוח בשיבושים ואף בהשבתה.
במייל ששלח לעובדי TheMarker, כתב פרץ כי המכתב היה מוכן כבר 3 חודשים, ורק כעת הוא ערך אותו. בהמשך צייץ: "מסיים היום 12 שנים כעורך דה מרקר. גאה ושמח שנפל בחלקי להוביל את העיתון הכלכלי המשפיע בישראל. מאחל הצלחה לאבי בראלי התותח שיחליף אותי".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- 11.עמי 03/09/2017 12:29הגב לתגובה זותראו מה סיגל ואיל עושים בערוץ 20. הם פשוט טורפים את השוק. קשת רשת וערוץ עשר פשוט בשגעון. בחודש ימים הם עשו אתהמהפך הגדול בתשקורת בישראל. עמוס, תביא אותם להארץ דה מרקר ותקבל צמיחה מטורפת בפרסום
- 10.פעם אחת תשברו את הכלים, אחרת כולכם ברחוב. רולניק יכתוב עליכם טור (ל"ת)לעובדים 01/09/2017 10:30הגב לתגובה זו
- 9.שי 31/08/2017 15:00הגב לתגובה זובשם השקיפות של אבירי הצדקנות במארקר אפשר אולי לחשוף כמה מרוויח רולניק? אותו רולניק שמשלם לעיתונאים הנאיביים שלו 8 אלפים שח לחודש....
- דודו 31/08/2017 16:13הגב לתגובה זומאיפה אתה מביא את השטויות הללו, מרבית הכתבים מקבלים מעל 10 תלפים בחודש. יש גם כמה שמקבלים 15 בכיף. נכון לא מיליונים אבל גם טוב.
- 8.הבדיחה בענף הפרסום - דני דין (ל"ת)אבי סולומון 31/08/2017 14:48הגב לתגובה זו
- 7.היחיד שצולח את כל הקיצוצים. קלאודיוס (ל"ת)אבי סולומון התותח 31/08/2017 14:47הגב לתגובה זו
- 6.היחיד שצולח את כל הקיצוצים. קלאודיוס (ל"ת)אבי סולומון התותח 31/08/2017 14:47הגב לתגובה זו
- 5.מנוי 31/08/2017 14:23הגב לתגובה זועיתון מקוצץ
- 4.אחד העם 31/08/2017 14:00הגב לתגובה זואין לו ניסיון בנדלן, משפט, שיווק, שוק הון. מדור הרכב שלהם מסונדל כבר שנתיים. הוא נכנס לנעליים ענקיות בלי כלים
- אבי מעולה. מהעיתונאים הכלכליים הטובים בישראל! (ל"ת)השני 31/08/2017 17:11הגב לתגובה זו
- 3.פנינה 31/08/2017 12:38הגב לתגובה זוסמי פרץ עיתונאי ועורך נהדר והגון וחכם. תמיד משיב ועונה, ולא מתעלם, גם אם תשובותיו שליליות. זו אבידה גדולה מאוד לעיתון דה מרקר
- 2.אבי בר אלי תותח, ישר, הגון ונדיר! (ל"ת)יונתן 31/08/2017 12:28הגב לתגובה זו
- 1.זו תחילת הסוף של העיתונים הכלכליים דה מרקר גלובס על סף תהום וכלכליסט יתמזג כשלנוני ימאס לסבסד אותו (ל"ת)כלכלה נכונה 31/08/2017 12:05הגב לתגובה זו
- ל"ת 31/08/2017 20:28הגב לתגובה זוהיחיד שצולח את כל הקיצוצים אבי סולומון התותח הוא פשוט דני דין ומוותרים על הדבר האמיתי סמי פרץ..עצוב
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
