אייס מציג לראשונה: רשימת המפרסמים ששמים הכי הרבה כסף על וידאו בפייסבוק
היא אמנם הודחה מראשות טבלת המפרסמים בישראל בשנת 2015 וירדה למקום הרביעי עם 83.9 מיליון שקל השקעה בפרסום, אבל קבוצת שטראוס מובילה ברשימת המפרסמים בווידאו של פייסבוק מתחילת 2016, כך עולה מבדיקה מיוחדת שביצעה חברת יפעת בקרת פרסום עבור אתר אייס. רק ב-7 השבועות האחרונים השקיעה החברה יותר מ-500 אלף שקל בפרסום בווידאו של פייסבוק, כלי שהולך ותופס נפח בעיקר על רקע הגידול בפרסום בווידאו באינטרנט, לעיתים על חשבון הפרסום בטלוויזיה המסחרית.
חברת יפעת בקרת פרסום משיקה טכנולוגיה חדשה המאפשרת לראשונה הצצה לתחום הפרסום בווידאו בפייסבוק. יפעת התקינה תוכנה על מחשבים של כ-1,000 גולשים המהווים מדגם מייצג ושנתנו את אישורם לכך, וכך 'יפעת' נחפשת לתכני ופרסומות הווידאו הנצפים על ידי הפאנל, ובכך מצליחה לכסות את שונות הפרופילים האפשריים ואת הפרסונליזציה בטירגוט הקהלים.
החברה גם פעלה מאז חודשי הקיץ מול משרדי פרסום כדי לבדוק התאמה בין הנתונים השונים, והתגלה כי מדובר בכלי מדויק יחסית, "עם אינפוט טוב למחירי האמת", לדברי אמיר וייס, מנכ"ל יוניברסל מקאן דיגיטל, אחד המשרדים מולו נבדקו הנתונים.
המחקר שבוצע עבור אייס ובודקת את התקופה שבין 1 בינואר ל-23 בפברואר, חושף לראשונה את המפרסמים המובילים בווידאו בפייסבוק, וכן את סוגי השילובים המעניינים בין פרסום טלוויזיה (וידאו אופליין) לווידאו אונליין ברשת.
"2015 הייתה שנת מפנה בישראל עם השקת כלי פרסום הווידאו העוצמתי של פייסבוק וכניסתה של חברת ארטימדיה המאגדת את היצע פרסום הווידאו של הפבלישרס הישראלים שהבינו שאם לא יתאחדו, לא יוכלו לנצח את יוטיוב ואת פייסבוק", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "ניטור פרסום הווידאו בפייסבוק הוא אתגר מורכב לכל חברות בקרות הפרסום בעולם, ואני שמח שעמדנו בו. פרסום הווידאו בפייסבוק שונה בתכלית בחוויית הגולש מפרירולים ביוטיוב ובאתרי תוכן. מדובר בפרסומת שעולה בפיד של הגולש תוך כדי צפייה בתכנים שמעלים חבריו, ברמת פילוח חסרת תקדים של הצופה ותחומי העניין שלו".
שוק הפרסום באינטרנט מחמם מנועים והמפרסמים מוכנים ומעוניינים לפתוח את הכיס. הנתון המשמעותי ביותר הוא הגידול הצפוי בתחום הפרסום בווידאו ברשת. על פי וייס, "בשנה שעברה שוק הפרסום בווידיאו באינטרנט עמד על כ-180 מיליון שקל. ההערכה היא שהשוק צפוי לצמוח במספר דו ספרתי - לצד הכלים שמשתכללים, ארטימדיה, פייסבוק, יוטיוב והאפקטיביות שעולה אנחנו צופים גידול של לפחות 20%".
JOY בראש
כאמור, המפרסמת המובילה בכלי הווידאו של פייסבוק מתחילת 2016 היא קבוצת שטראוס עם השקעה של כ-540 אלף שקלים, כאשר המותגים הבולטים הם שטראוס joy עם הקמפיין "JOY זה JOY" בהשקעה של כ-110 אלף שקלים, שטראוס דנונה עם הקמפיין " Actimel - STAR WARS - מגוון דמויות סטאר וורס" בהשקעה של כ-80 אלף שקלים. ויד מרדכי עם קמפיין "שמן זית - מרגש כל טעם" בהשקעה של כ-45 אלף שקלים.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
במקום השני נמצאת קבוצת בזק עם השקעה של כ-280 אלף שקלים, כמעט חצי מההשקעה של שטראוס. המותגים הבולטים של בזק מבחינת השקעה בפרסום בווידאו של פייסבוק הם קמפיין "בזק - CLOUD - מהפכת הספרים הדיגיטליים" בהשקעה של כ-120 אלף שקלים, yes עם הקמפיין "ספריית VOD 24/7" בהשקעה של כ-90 אלף שקלים, ופלאפון עם הקמפיין "פלאפון - פלאפון הרשת המהירה בישראל" בהשקעה של כ-30 אלף שקלים.
במקום השלישי נמצאת קבוצת HOT עם השקעה של כ-245 אלף שקלים עם המותגים HOT והקמפיין "רואים HOT רואים סדרות מנצחות" בהשקעה של כ-45 אלף שקלים, ו- HOTמובייל עם הקמפיין "תכנית סלולר HOT MOBILE 4G מסך LED 32'' בהשקעה של כ-110 אלף שקלים.
מה הקטגוריות המובילות בפרסום בפייסבוק? שירותי האינטרנט מובילה את ההשקעה לפרסום בפייסבוק עם כ-569 אלף שקלים, כשהמפרסמים הבולטים בה היו בזק עם שירותי הענן שלה, אתר PANECO ומחסני חשמל.
במקום השני נמצאת קטגורית מוצרי החלב עם השקעה של כ-290 אלף שקלים, אותה מובילה קבוצת שטראוס, ואילו במקום השלישי - קטגוריית התרבות עם השקעה של 270 אלף שקלים שהמפרסמים הבולטים הם קופת תל אביב, זאפה ולאן.
גם טלוויזיה וגם וידאו באינטרנט
המחקר של יפעת בקרת פרסום מתמקד בשילובים פרסום של טלוויזיה ו-וידאו באינטרנט. מניתוח כלל המותגים שפרסמו תשדירי פרסומת בטלוויזיה המסחרית מתחילת השנה, עולה כי 64% מכלל המותגים שפרסמו בערוצים המסחריים, שילבו את הפרסומות גם ביוטיוב, וידאו פייסבוק ובאתרים הישראלים דוגמת ynet ו-mako.
השילוב הנפוץ ביותר היה טלוויזיה עם יוטיוב ו-וידאו פייסבוק, ואילו מותגים שבחרו לשלב את פרסומות הטלוויזיה שלהם רק עם אתר אחד, עשו זאת עם וידאו פייסבוק. מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, נתי יעקובי, מסביר כי "לרוב המותגים שמפרסמים בטלוויזיה יש דף עסקי בפייסבוק, אליו הן מעלות את פרסומות הטלוויזיה שלהם באופן ממומן, ולכן השילוב של טלוויזיה וידאו פייסבוק הוא הנפוץ ביותר".
לדברי וייס, שמנהל באמצעות יוניברסל מקאן דיגיטל, כמה מתקציבי הדיגיטל הגדולים בישראל, "התוספת של מדידת הווידאו בפייסבוק היא חלק קריטי, כאשר אנחנו מעריכים שהיקף הפרסום הכולל של המפרסמים המקומיים עומד על לפחות 250 מיליון שקל בשנה בפייסבוק ישראל, וזה מבלי לספור את הכסף הרב של חברות ישראליות שיוצא החוצה לעולם".
בשנה האחרונה הושלם המהפך המצופה בשוק הפרסום, כשענף הדיגיטל עבר את העיתונות המודפסת בהוצאה לפרסום. נדבך מרכזי שתרם לשינוי הזה הוא הצמיחה המואצת בפרסום בפייסבוק. לדברי וייס, "בשנה האחרונה הייתה קפיצה מאוד גדולה בפרסום בווידאו ובתוך כך הרבה מאד כסף של וידאו עבר לפייסבוק. שוק הפרסום בווידאו באינטרנט התחיל לצמוח עם אתרים ישראליים בלבד והביקוש היה נמוך. כשיוטיוב נכנס לתמונה הוא הצליח לקחת נתח גדול ולמעשה הגדיל את השוק כולו, וכשפייסבוק נכנסו לתמונה שוק הווידאו רשם גידול משמעותי נוסף ואתרי האינטרנט לא נפגעו באופן משמעותי. פייסבוק הוא שחקן מרכזי ועד היום לא היה שום כלי אובייקטיבי שהצליח למדוד אותו בצורה ראויה".
-בעוד שנה-שנתיים נוכל אפילו לראות את האינטרנט נוגס בנתח השוק של הטלוויזיה?
"בעוד שהעיתונות הולכת ונשחקת והמגמה הזו תמשיך, לטלוויזיה אצלנו יש מעמד מאוד חזק. עם טלוויזיה כמו שלנו בישראל, ברמת הרייטינג שהיא מספקת אני לא צופה שינוי כלשהו. הטלוויזיה תהיה פה ותישאר, אבל השינוי יגיע יחד עם חברות כמו ארטימדיה שיוכלו לאפשר לזכייניות הטלוויזיה למכור נקודת רייטינג בקרוס-פלטפרום, כך שאם אתה צופה בהישרדות או באח הגדול בטאבלט, ערוץ הטלוויזיה יוכל לתמחר את נקודת הרייטינג הזאת. זה לא יקרה מחר אבל בלי פלטפורמה טכנולוגית זה גם לא יקרה בכלל. המהפכה היא קודם כל טכנולוגית כדי שדברים יתאפשרו ואחרי זה שאר הדברים - זה לא מספיק אבל זה תנאי הכרחי, ואז יעברו תקציבים באופן טבעי יותר".
לדבריו "החסם העיקרי הוא הקושי המעבר לעולם הפרוגרמטי וזה יקרה בשנת 2017 – שוק המדיה הישראלי לא ייראה כמו שהוא נראה עכשיו - יהיו הרבה שינויים".
- 4.בוב 25/05/2016 15:57הגב לתגובה זומה הקשר בין הגרפים של ביזפורטל לכתבה הזו?
- 3.תם 26/02/2016 09:29הגב לתגובה זוכבר התקנתם "תוכנה" בקרב מדגם מייצג, לא תשפרו גם את הסריקה ביוטיוב? ואם אנחנו כבר מדברים, הממשק של מערכת שלכם יותר גרוע מהדינוזאור הכחול הקודם
- 2.מתעניין 25/02/2016 21:53הגב לתגובה זו.
- 1.זה מעניין מאד (ל"ת)גלעדי 25/02/2016 14:35הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
