הסטארט אפ הישראלי PlayBuzz פותח שלוחה מקומית - והאתרים כבר מסתערים
ענקית הפורמטים הדיגיטליים PlayBuzz מתחילה לפעול בישראל. הסטרטאפ שהוקם על ידי שאול אולמרט ותום פחיס לפני כ-3 שנים בתל אביב, מקים בימים אלה שלוחות בארה"ב, בריטניה, גרמניה וישראל.
PlayBuzz היא פלטפורמה לייצור של חידונים ושאלונים, רשימות דינמיות וסקרים – פיצ'רים ששוטפים לאחרונה את הרשת וממלאים את הפיד של הרשתות החברתיות. החברה מנהלת טראפיק חודשי של מעל 100 מיליון יוניק יוזרס ברחבי העולם, וגייסה לאחרונה 16 מיליון דולר.
הסטארט-אפ הישראלי נכנס לשוק המקומי בתקופה שבה מרבית התוכן נצרך דרך הפיד של הפייסבוק ומעל 85% צורכים אותו דרך המובייל. בסטארט אפ טוענים כי הם מייצרים פתרון לגופי מדיה ולמפרסמים בכך שהם עוזרים להן לחדש את הקשר שלהם עם הגולשים בצורה חדשה, שלוקחת בחשבון את המציאות החדשה. "אנחנו רואים COMPLETION RATE ממוצע של 92% ו-SHARE RATE ממוצע של 11% ומבינים שיש כאן מענה לצורך אמיתי", מסבירה מנהלת הפעילות בישראל יעל שפריר, עד לאחרונה סמנכ"ל פיתוח עסקי בקו מנחה (גילוי נאות: אתר אייס שייך לקבוצת קו מנחה, א"כ)".
לדברי שפריר, "הפעילות בארץ מעניינת אותנו מ-2 סיבות. פלייבאז מתמחה בפורמטים שמייצרים רמה גבוהה של אנגייג'מנט וישראלים הם מטבעם קהל מאד מעורב. אנחנו מחוברים לנייד 24/7, חיים בפייסבוק, יוצא שאייטם PlayBuzz שעולה באתר ישראלי יכול להגיע לאותה כמות צפיות ושיתופים כמו אייטם שעולה בבריטניה למרות הבדלי הגודל באוכלוסיה. מעבר לזה השוק בארץ מאוד נגיש ומפרגן, מאוד פתוח לחידושים, אנחנו רוצים למנף את הנכונות הזאת לחשיבה משותפת ולניסיונות בכל מה שקשור לפורמטים ולמודלים העסקיים שאנחנו מפתחים".
PlayBuzz הוכתר כתוכן המשותף ביותר ברשימה של WHIPNEWS במשך כמה חודשים. הפיצ'ר כבר זוכה לשילוב באתרי תוכן רבים, בהם למשל הפינגטון פוסט, טיימס מגזין, פיפל, טלגרף, קוסמופוליטן, CNBC ועוד. בין הגופים שעושים שימוש מסחרי בפלטפורמה, אפשר למצוא את יוניליבר, וואווי, פיצה האט ומועדון הכדורגל ברצלונה. רשת MTV השיקה בשבוע החולף עם פלייבאז פורמט מיוחד שמזכיר את טינדר לסיקור טקס פרסי הגרמי.
בארץ החלו אתרים מקומיים כגון וואלה, ynet, mako, הארץ, גיק טיים, TheMarker וביזפורטל לעשות שימוש בפורמטים של פלייבאז.
ב-PlayBuzz מצהירים כי סוג התוכן שהם מציעים אינו מתכוון לבוא במקומו של התוכן המערכתי המוכר. "הרעיון הוא לא להחליף את התוכן המערכתי העמוק", מודה שפריר. "הרעיון הוא לייצר עוד סוגים של תוכן שיעשו עבודה טובה ברשתות החברתיות ובמובייל, ויעצימו את שאר התכנים - כי יהיה יותר קל להגיע אליהם. ברגע שדף הבית מתחיל לאבד גובה, אתה צריך לייצר יותר צינורות כדי לתוכן שלך - ובזה אנחנו מאוד יכולים לעזור".
- 2.חברה חזקה, ממליץ לעבוד איתם (ל"ת)איפרגן 31/08/2015 16:07הגב לתגובה זו
- 1.gri 30/08/2015 19:26הגב לתגובה זוהכי חדשות של אפריל
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
