playbuzz פלייבאז
צילום: יח"צ

הסטארט אפ הישראלי PlayBuzz פותח שלוחה מקומית - והאתרים כבר מסתערים

עם 100 מיליון גולשים ושת"פים עם טיימס מגזין, קוסמופוליטן ואפילו MTV לקראת טקס פרסי MTV, החברה של שאול אולמרט מתחילה לעבוד עם אתרים מקומיים
אלכסנדר כץ | (2)

ענקית הפורמטים הדיגיטליים PlayBuzz מתחילה לפעול בישראל. הסטרטאפ שהוקם על ידי שאול אולמרט ותום פחיס לפני כ-3 שנים בתל אביב, מקים בימים אלה שלוחות בארה"ב, בריטניה, גרמניה וישראל.

PlayBuzz היא פלטפורמה לייצור של חידונים ושאלונים, רשימות דינמיות וסקרים – פיצ'רים ששוטפים לאחרונה את הרשת וממלאים את הפיד של הרשתות החברתיות. החברה מנהלת טראפיק חודשי של מעל 100 מיליון יוניק יוזרס ברחבי העולם, וגייסה לאחרונה 16 מיליון דולר.  

 

הסטארט-אפ הישראלי נכנס לשוק המקומי בתקופה שבה מרבית התוכן נצרך דרך הפיד של הפייסבוק ומעל 85% צורכים אותו דרך המובייל. בסטארט אפ טוענים כי הם מייצרים פתרון לגופי מדיה ולמפרסמים בכך שהם עוזרים להן לחדש את הקשר שלהם עם הגולשים בצורה חדשה, שלוקחת בחשבון את המציאות החדשה. "אנחנו רואים COMPLETION RATE ממוצע של 92% ו-SHARE RATE ממוצע של 11% ומבינים שיש כאן מענה לצורך אמיתי", מסבירה מנהלת הפעילות בישראל יעל שפריר, עד לאחרונה סמנכ"ל פיתוח עסקי בקו מנחה (גילוי נאות: אתר אייס שייך לקבוצת קו מנחה, א"כ)".

 

לדברי שפריר, "הפעילות בארץ מעניינת אותנו מ-2 סיבות. פלייבאז מתמחה בפורמטים שמייצרים רמה גבוהה של אנגייג'מנט וישראלים הם מטבעם קהל מאד מעורב. אנחנו מחוברים לנייד 24/7, חיים בפייסבוק, יוצא שאייטם PlayBuzz שעולה באתר ישראלי יכול להגיע לאותה כמות צפיות ושיתופים כמו אייטם שעולה בבריטניה למרות הבדלי הגודל באוכלוסיה. מעבר לזה השוק בארץ מאוד נגיש ומפרגן, מאוד פתוח לחידושים, אנחנו רוצים למנף את הנכונות הזאת לחשיבה משותפת ולניסיונות בכל מה שקשור לפורמטים ולמודלים העסקיים שאנחנו מפתחים".

 

PlayBuzz הוכתר כתוכן המשותף ביותר ברשימה של WHIPNEWS במשך כמה חודשים. הפיצ'ר כבר זוכה לשילוב באתרי תוכן רבים, בהם למשל הפינגטון פוסט, טיימס מגזין, פיפל, טלגרף, קוסמופוליטן, CNBC ועוד. בין הגופים שעושים שימוש מסחרי בפלטפורמה, אפשר למצוא את יוניליבר, וואווי, פיצה האט ומועדון הכדורגל ברצלונה. רשת MTV השיקה בשבוע החולף עם פלייבאז פורמט מיוחד שמזכיר את טינדר לסיקור טקס פרסי הגרמי.

 

בארץ החלו אתרים מקומיים כגון וואלה, ynet, makoהארץ, גיק טיים, TheMarker וביזפורטל לעשות שימוש בפורמטים של פלייבאז. 

ב-PlayBuzz מצהירים כי סוג התוכן שהם מציעים אינו מתכוון לבוא במקומו של התוכן המערכתי המוכר. "הרעיון הוא לא להחליף את התוכן המערכתי העמוק", מודה שפריר. "הרעיון הוא לייצר עוד סוגים של תוכן שיעשו עבודה טובה ברשתות החברתיות ובמובייל, ויעצימו את שאר התכנים - כי יהיה יותר קל להגיע אליהם. ברגע שדף הבית מתחיל לאבד גובה, אתה צריך לייצר יותר צינורות כדי לתוכן שלך - ובזה אנחנו מאוד יכולים לעזור". 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה חזקה, ממליץ לעבוד איתם (ל"ת)
    איפרגן 31/08/2015 16:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    gri 30/08/2015 19:26
    הגב לתגובה זו
    הכי חדשות של אפריל
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.