הארץ THEMARKER
צילום: צילום: ארכיון אייס

מחלקת הדיגיטל עובדת סביב השעון: גם אתר האינטרנט של TheMarker משתנה

4 חודשים לאחר השינוי הוויזואלי באתר 'הארץ', גם דף הבית, המדורים והכתבות של האתר הכלכלי של קבוצת 'הארץ' ישונו - 15 שנה לאחר הקמתו
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה TheMarker הארץ

15 שנה לאחר הקמתו, אתר TheMarker ישנה היום (יום ג') פנים עם עיצוב חדש. משעות הבוקר ניתן לראות את השינוי בדפי המדורים, ובמהלך היום הוא יחול גם על דף הבית, הדפי כתבות ושירותים שונים. האתר עצמו יחולק לאורכו ל-3 אזורי תוכן מרכזיים שאמורים להקל על מציאת תכנים ולהגביר את תחושת ההתמצאות של הגולשים. בטור הימני יופיעו הסיפורים המרכזיים של היום, הטור המרכזי מביא את חדשות היום והמדורים המובילים, ואילו הטור השמאלי מביא מידע שימושי מהשווקים וניתוחים ופרשנויות.   בדומה לתהליך שעבר על אתר הארץ לפני 4 חודשים, התצוגה של דף הבית והמדורים הפכה להיות יותר ויזואלית - כאשר התמונות הוגדלו וכך גם כלי השיתוף. אנשי האתר שילבו תפריט מדורים חדש ממנו אפשר להגיע גם לאתרים האחרים של קבוצת הארץ: אתר הארץ, עכבר העיר והגרסה האנגלית של הארץ. הגופן החדש והמעוצב - אופן סאנס - מחליף את גופן אריאל, בדיוק כפי שקרה עם אתר 'הארץ'.   בעמודי הכתבות, אנשי האתר שיפרו את ממשק המלצות התוכן, ואילו כתבות מגזין יוגשו בתצוגה ששמה דגש על התמונות, קטעי וידאו ואלמנטים אינטראקטיביים. בנוסף, שופר מנגנון החיפוש ובקרוב צפוי לעלות אתר חדש ל-TheMarker Finance.   במכתב שישלח היום למנוייTheMarker , נכתב כי "15 שנים הם נצח במונחי אינטרנט. פייסבוק קמה רק ב-2004, האייפון הראשון יצא לשוק ב-2007 ואילו וואטסאפ פרצה לחיינו רק לפני 6 שנים. כשעבדנו על האתר המחודש הסתכלנו לא מעט על השינויים העיצובים שחלו בו לאורך השנים, אלה הושפעו בעיקר מההתפתחות הטכנולוגית המואצת וכעת ממעבר רוב הגלישה למכשירים סלולריים. אך דבר אחד לא השתנה - TheMarker ממשיך להגיש לקוראיו עיתונות איכותית ממיטב הכותבים בישראל".   עורך הראשי של TheMarker סמי פרץ, אמר כי "העיצוב החדשני של אתר TheMarker נועד לשרת טוב יותר את קוראינו העוסקים והמתעניינים בכלכלה ובא בהמשך למהפכת ההתעניינות והמעורבות של הציבור בנושאים הכלכליים והחברתיים בשנים האחרונות שאותה מוביל TheMarker".   ליאור קודנר, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת הארץ, הוסיף כי "אנחנו ממשיכים לשפר ולחדש כדי לספק לקוראים את חווית הגלישה הטובה בישראל. עם השקתו של האתר הריספונסיבי הראשון בישראל רשם אתר הארץ עלייה של עשרות אחוזים במספר הגולשים הייחודיים. אנחנו בטוחים שגם השיפורים באתר TheMarker יובילו לצמיחה דומה".  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.