TheMarkker גבי אשכנזי
צילום: סריקה

אשכנזי דורש מ'דהמרקר' להסיר כתבה: "השתמשתם בשמי כדי ליצור סנסציה"

הבוקר פורסם כי "אשכנזי סידר לאלון חסן קופון של 7 מיליון ש' בנמל אשדוד". יו"ר שמן לשעבר דורש גם התנצלות. עורך TheMarker לאייס: העניין בטיפול
אלכסנדר כץ | (4)
נושאים בכתבה TheMarker גבי אשכנזי

על רקע התפוצצותה של פרשת השחיתות לכאורה בנמל אשדוד ומעצרם של אישים רבים, דורש גבי אשכנזי מקבוצת הארץ-TheMareker להסיר כתבה שפורסמה הבוקר (יום ה') באתר האינטרנט של היומון הכלכלי על פיו הרמטכ"ל לשעבר "סידר לאלון חסן קופון של 7 מיליון שקל בנמל אשדוד", בהיותו יו"ר חברת שמן. אשכנזי דורש עוד כי הקבוצה תפרסם התנצלות בגודל זהה לכתבה שפורסמה אודותיו.

במכתב שהופנה למו"ל הקבוצה עמוס שוקן, סגן המו"ל גיא רולניק, עורך TheMarker סמי פרץ, הכתב אבי בר-אלי ועוד, כתב פרקליטו של אשכנזי, עו"ד שרון קלינמן ממשרד קלינמן נאור עורכי דין, כי הפרסום הנרחב מהווה לשון הרע, כאשר "כותרת הכתבה אף אינה נתמכת בבסיס עובדתי כלשהו בתוך הכתבה, אשר מבהיר את הקביעה המכפישה" על אותו קופון לכאורה. "ניכר באופן ברור כי בכתבה נעשה ניסיון להדחיק למרשי מעורבות פסולה בפרשה הנחקרת במשטרה ולעשות שימוש בשמו לצורך יצירת כותרות סנסציוניות ולצורך העלאת הרייטינג של כתבה, המכונה 'תחקיר'".

עו"ד קלינמן טוען כי העובדה שהמעורבים בפרשה נחקרו תחת אזהרה, הרי שאשכנזי ניקרא למתן עדות קצרה בלבד. "לא יכול להיות ספק כי העובדה שהדבר לא צוין בכתבה אינה מקרית ונועדה להטעות את הקורא הסביר להאמין כי מרשי מעורב באופן אישי בשחיתות הנטענת בתחקיר ובחשדות לפלילים".

"מרשי לא היה מודע לקשרים כלשהם (אם קיימים) בין חברת 'דנה שירותי לוגיסטיקה' לבין מר אלון חסן או גורמים פרטיים כלשהם הקשורים בשמן" טען עו"ד קלינמן, והוסיף כי המשטרה "אינה חושדת במרשי בדבר, ומרשי לא נחקר בפרשה כחשוד אלא מסר עדות ביחס לנושאים שבידיעתו".

"בנסיבות העניין", כתב פרקליטו של אשכנזי, "ברור שהכתבה פורסמה בכוונה לפגוע במרשי ועל מנת לעשות שימוש בשמו של מרשי כדי ליצור כותרת סנסציונית. חמורה ביותר העובדה כי הפניה אל מרשי בעניין תגובה לכתבה נעשתה רק אתמול בשעה 19:00 ופניה זו כלל לא פירטה את הטענות המכפישות שנכללו בכתבה כנגדו ובפרט לא כללה התייחסות לטענה כי הוא סידר קופון לאלון חסן או מקורביו".

עורך TheMarker סמי פרץ, אמר לאייס: "העניין בבדיקה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אז עכשיו הוא רץ עם עו"ד להראות שהוא רודף צדק? (ל"ת)
    דוד 31/05/2014 16:02
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רק כח הם מבינים 30/05/2014 16:35
    הגב לתגובה זו
    כתב התשתיות מספר 1 בישראל.
  • 2.
    חיים 30/05/2014 16:14
    הגב לתגובה זו
    עוד יגיע היום שתחקר על הרצת מנית שמן
  • 1.
    יצחק 29/05/2014 22:39
    הגב לתגובה זו
    אז בשביל מה נפגש אשכנזי עם אלון חסן, בשביל להעביר דאחקות?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.