מיכל המאירי לאייס: "רציתי לפרוש לפני שנה - נשארתי כדי לבנות דור חדש"
כמו במשחק אסוציאציות - הדבר הראשון שעולה בהקשר של גיתם BBDO הוא החיבור המפורסם לנוחי דנקנר. קשר שנולד תודות ליחסי החברות בין דנקנר למודי כידון מבעלי המשרד. לאחר שנים רבות בהן המשרד ידע להמריא בזכות מערכת יחסים זו עם דנקנר ונכסיו השונים, הוא החל להרגיש את כובד משקלה של תלות זו במקביל לקשיים הפיננסיים של קבוצת IDB של דנקנר.
המאירי הצטרפה לגיתם BBDO לאחר ששימשה כמנהלת אגף השיווק של תשלובת החלב של תנובה - מתפקידי השיווק הנחשבים והמלחיצים בישראל. היא החליפה את מודי כידון ששימש עד למינויה כמנכ"ל המשרד ועבר לתפקיד היו"ר. היא הגיעה למשרד בגיל 41 ופורשת ממנו בגיל 50. תאריך עגול וסמלי עבור אחת הנשים המשפיעות ביותר בענף הפרסום הישראלי בעשור האחרון - אותו התאריך בו לפני 17 שנים הצטרפה לתנובה.
כאמור, בשנה האחרונה, גיתם BBDO הרגיש ביתר שאת את הפיחות (אמנם הקל) במעמדו. בדירוג יפעת בקרת פרסום האחרון - לחציון ה-1 של שנת 2013 - גיתם נאלץ לשלם את מחיר הדינמיקה החדשה בדירוג 20 המשרדים המובילים, ונפרד, לראשונה מזה שנים, מדבוקת חמישיית הצמרת. המשרד רשם ירידה משמעותית של 24% בהיקפי הפרסום, זאת לאחר ירידה מינורית של 5% בלבד בחציון המקביל אשתקד.
המאירי, בעלת תואר M.B.A מהאוניברסיטה העברית, עשתה את תחילת דרכה במשרד הפרסום טמיר כהן. בהמשך שימשה כיועצת שיווקית בחברת הבת של קסלמן וקסלמן, ומאוחר יותר הפכה למנהלת המחלקה לייעוץ אסטרטגי ושיווקי.
"כמו שאתה מכיר אותי" אומרת לאייס המאירי על יום הפרידה מגיתם BBDO. "אני כל כולי בעניין, ולא חצי ולא ליד - אני מעורבת בכל מהלך וכל דבר במשרד, ואמרתי להם (לעובדים, מ"ב) שזו פריבילגיה להיות מאוהבת במקום העבודה שלך ואנחי לא לוקחת את זה כמובן מאליו. אני נרגשת ושמחה ומלאה באנרגיה לקראת הדבר הבא".
כפי שהיא מציינת בעצמה, הניהול של המאירי בקדנציה הארוכה בגיתם היה דומיננטי, מעורב ושילב בין רגשות עזים למחשבה עסקית שקולה וקרה. לצד אילן שילוח יש מי שהגדירו אותה כאחת המוחות האסטרטגיים של ענף הפרסום והכתובת עבור לקוח ששם על כך דגש. 9 השנים הארוכות שלה בגיתם מעידות על חשיבותה עבור המשרד, ההשפעה שלה על הארגון, והאמון שהעניקו לה הבעלים.
עם זאת, במאי 2012 רשם גיתם פרק מביך בתולדותיו עם הפרידה הדרמטית מתנובה, הלקוח שממנו הגיעה המאירי לגיתם BBDO. כזכור, לאחר שנודע לבכירי תנובה כי משרד הפרסום גיתם BBDO המטפל ב-4 תקציבי פרסום של החברה נפגש עם שטראוס. המסקנות לא איחרו לבוא, ולאחר 15 שנים של עבודה משותפת הודיעו הצדדים על פרידה. הסבר אחר לסיום הלא נעים, בלשון המעטה, של ההתקשרות בין גיתם לתנובה נגע לפיחות הניכר בהיקף הפעילות הפרסומית של תנובה בגיתם. ב-5 השנים האחרונות, ומאז כניסתה לתפקיד של זהבית כהן כראש קרן אייפקס קוצץ הנתח של גיתם בתנובה, בהתאמה. גורמים בשוק הפרסום טוענים כי מערכת היחסים בין תנובה לגיתם כבר הגיעה למבוי סתום עוד בטרם הפגישה בין גיתם ושטראוס והפרידה הייתה למעשה מהלך בלתי נמנע.
מעבר לדגש על קריאייטיב מצטיין שאף הביא למשרד לא מעט פרסים במהלך הדרך - מאירי שמה את יהבה על הטמעת תחום הדיגיטל לתוך מחלקות המשרד בעידן שבו האג'נדה דיברה על התמחות והפעלת יחידת דיגיטל נפרדת. למרות חבלי הלידה הקשים וביקורת של מתחריה - מאירי תחשב כחלוצת הטמעת הדיגיטל בישראל. לאט אך בטוח, משרדי פרסום אחרים אימצו את המודל אחרי גיתם וסגרו את יחידות הדיגיטל המתמחות שהחזיקו בנפרד מהפעילות השוטפת של המשרד.
בשנים האחרונות היא מיקדה את מאמציה בנושא שהיא ומודי כידון, מבעלי המשרד תופסים כמהפכה האמיתית שענף הפרסום משווע לה - שינוי שיטת התגמול של ענף הפרסום. המעבר מתגמול שהוא נגזרת של פעילות המדיה לשיטות חיוב אחרות ללרוח - משעות עבודה, עד לעמידה ביעדים, תשלום פר משימה ורעיון וכן הלאה.
בפאנל שקיים איגוד הפרסום בנושא זה אמרה המאירי בזמנו: "יש זילות. מעמדנו נשחק, גם באשמתנו. כשאתה, כלקוח, משלם על מה שאתה מקבל אתה מעריך את זה. היום מעמיסים את כל השירותים על העמלות ולא משלמים על כלום. אם אנחנו רוצים ענף בועט ומקצועי - אנחנו חייבים לשנות את השיטה".
-הייתה לך האפשרות לפרוש במועד מוקדם יותר, לפני השנה האחרונה שהייתה קשה יחסית, וכעת עניין זה מלווה את סיום הקדנציה
"אצלי זה לא מה יגידו אלא מה אני מאמינה. לפני שנה הודעתי שאני רוצה לסיים, ואז החלטתי שאני אחנוך את הדור הבא ואצמיח אותו מתוך גיתם כמו שעשיתי בתנובה. אני לא מהסוג שישאיר אדמה חרוכה, ולכן היה חשוב לי ללוות את המשרד בתהליך הזה".
לעניין התקופה האחרונה בגיתם אומרת המאירי "בריצות ארוכות יש ירידות ועליות, אבל אם תבחן את הגרף תראה שאנחנו בזינוק גדול. נכון, היה קשה אבל עכשיו אפשר לשים לב להתאוששות שלנו. לא צריך לבחון את המצב לפי חצי השנה האחרונה שהייתה קשה יותר או פחות, אלא להתמודד עם הרגעים הקשים כמו עם הטובים".
-מה עכשיו?
"כשאתה עוזב משרד פרסום, מטבע הדברים יש לך קשרים עם כל הקשת העסקית. במקביל אני אשמש כחברת דירקטוריון בקבוצת גיתם. היעד הבא הוא ככל הנראה בתפקיד ניהולי בתחום העסקי, אבל באמת ובתמים שאין לי כרגע מקום סגור".
על מחליפיה - עדו הר טוב ועמית לבני, אומרת המאירי: "אני מאמינה בהם, והייתי שותפה אקטיבית בבחירה בהם". לשאלה למה צריך 2 מנהלים בתפקיד שהיא עשתה לפני כן היא אומרת: "השוק השתנה, ויש מבנה חדש של איחוד החברות בגיתם שיתן תשובה לשוק המשתנה. הם יהיו מנכ"לים של כל החברות ולאף אחד מהם לא יהיה מיקוד יתר במשרד הפרסום, אלא הם יעבדו יחד".
-מנהלים חדשים - השינויים בדרך?
"הם ודאי יעשו שינויים ובשביל זה הם פה כדי לשמר את מה שטוב ולשפר את מה שצריך".
-יהיה מהלך התייעלות נוסף לאחר גלי הקיצוצים מהשנה האחרונה?
"אין מהלך התייעלות נוסף - עשיתי את הקיצוצים הנדרשים ועכשיו לאחר שעברנו את המהמורה הזאת, פנינו להמון עשייה".
- 6.אייל 06/10/2013 23:14הגב לתגובה זואחת מנשות השיווק הבכירות בישראל, ניהלה במשך תשע שנים משרד פרסום בחמישיה הראשונה ועכשיו חבורה של ילדים מטומטמים מטנפים עליה בעילום שם. איזה ענף מגעיל...
- מרמרונת שיודעת 07/10/2013 09:28הגב לתגובה זוהמנכלי"ת שהפכה את גיתם למשרד הכי צבוע וגרמה לכל מנהליו להסתובב בחיוך של משרד יחסי ציבור מלוקק, בנתה תרבות ארגונית שמבוססת על ליקוקים והתחנפויות ולא מקצועיות, פשוט קוצרת את מה שהיא זרעה אבל העיקר שיש לך בוחטות של כסף ע"ח העובדים מתקופת העבודה, למה את נפגעת מטוקבקים של ממורמרים מפגרים?
- 5.חברים מגיתם 06/10/2013 16:58הגב לתגובה זוהיום אנחנו בגיתם נפרדים ממיכל, בחורה מוכשרת. מיכל מעולם לא היתה מנכ״לית בפועל של המשרד, היא חסה בצילם של סמנכ״לי קראייטיב חזקים שבפועל ניהלו את הקו האסטרטגי/פירסומי של המשרד בזמן שמיכל ידעה בדיעבד לגזור קופון מכל הצלחה ולהתנער מכל כישלון. מאז עזיבתם של אסי שביט ובהמשך גיא בר. המשרד בשקיעה מתמדת וחוסר היכולת שלה להצעיד לקוחות אל עבר חזון או יעד אסטרטגי ניכר בנתונים העיסקיים של הרבעון האחרון בגיתם. ההימור הכושל של מיכל על תקציב שטראוס וחוסר היכולת שלה לצמצם את חשיפת המשרד לתקציבי קבוצת נוחי דנקנר ע"י גיוס לקוחות חדשים יעלו לגיתם בתוצאות עיסקית קשות גם בריבעונים הבאים. כדי לתקן את הנזקים הרבים שמיכל גרמה בתקופת המנכ״לות הקצרה שלה (מאז עזיבת גיא בר) שקלנו למנות את סופרמן לתפקיד אך עמית ליבני ועידו הר טוב היו בקצה המסדרון. בהצלחה.
- 4.אחת שיודעת 06/10/2013 16:35הגב לתגובה זואין אמת בפרסום, עבדתי איתה.
- 3.It's about time (ל"ת)06/10/2013 16:01הגב לתגובה זו
- 2.שני מנהלים ולא 2 מנהלים (ל"ת)06/10/2013 14:33הגב לתגובה זו
- 1.איזה מסכן הצוות שיצטרך להכין לה סרטון פרידה (ל"ת)בעעע 06/10/2013 13:21הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
