מה המיקום הטוב בישראל: CTV מציגה טכנולוגיה שמודדת רייטינג לשלטי חוצות

הפיתוח שמבוסס על טכנולוגייה של חברת MeterLive מודד רייטינג לפי אותות מטלפונים סלולריים. CTV מדווחת על חשיפה של 2 מיליון איש מדי יום
משה בנימין |
נושאים בכתבה CTV גיא שנקמן

לאחר הטלוויזיה, האינטרנט ואפילו מדידת החשיפה לרדיו, פיתוח חדשני של חברת MeterLive הישראלית, בשימוש חברת המדיה CTV יאפשר מדידת חשיפה למסכי החוצות האלקטרוניים של CTV בהתבסס על טלפונים ניידים בסביבת השלטים.

איך זה עובד: המערכת של MeterLive קולטת אותות מטלפונים סלולריים של הקהל בסביבת השלט וכך מספקת נתונים סטטיסטיים המעובדים לנתוני מדידה וחשיפה. האותות נקלטים רק לאחר מספר שניות בהן הנהג עומד במקום וכך מבטיחה שרק צופים שצפו בפרסומת נרשמים לצורך הניתוח ולא כלל התנועה. בנוסף, המערכת מתחשבת בכיוון התנועה ומשקללת רק את נהגים והולכי הרגל הרואים את השלט וכן, אינה סופרת מכשירי טלפון סגורים.

את המהלך שעלותו הכוללת נאמדת בכמיליון שקלים מוביל מטעם CTV מנכ"ל החברה גיא שנקמן (41) ולצידו וקרן חזן שמנהלת את הפעילות. CTV מפעילה בישראל 22 מסכים דיגיטליים בפריסה ארצית. לדברי שנקמן: "מדובר בבשורה. זו הפעם הראשונה ששלטי חוצות יוכלו לספק למפרסמים נתוני רייטינג ודוחו"ת סטטיסטיים נוספים על הקהל בסביבת המסכים, כמו לדוגמא מספר הפעמים שאדם נחשף במהלך יום אחד למספר מסכים במוקדים שונים".

מדידת הרייטינג של מסכי CTV יצאה לדרכה לפני 3 חודשים, כאשר למעט 2 שלטים, כל שאר המסכים (20 במספר) מחוברים לממירים של חברת MeterLive. בחברה מדווחים כי ממוצע החשיפה היומי למסכיה עומד על כ-2 מיליון אנשים. לטענת שנקמן "לקוחות שלנו שקיבלו את הנתונים גילו שבבדיקה של כסף חלקי חשיפה, אנחנו פי 12 יותר אפקטיביים מכל מדיה אחרת".

נכון לעכשיו, 2 מסכי CTV שנחשבים לנחשפים ביותר ממוקמים בארלוזורוב ובנמל תל אביב. שלט נוסף שזוכה לחשיפה גבוהה במיוחד נמצא בצומת עלית. לדברי שנקמן "לפחות בשנה הראשונה, שירות המדידה/רייטינג שאנחנו מעניקים ללקוחותינו הוא בבלעדיות של CTV".

כיצד זה משנה את ההצעה המסחרית: כיום, החבילה הכי נמכרת של CTV היא חבילה של 1080 ספוטים ליום, על פני 10 ימים במחיר של 5500 שקלים למסך. כמו כן קיימת חבילה שכוללת 540 ספוטים ליום, דהיינו הופעה אחת בכל לופ של פרסומות (1080) המוקרן על המסך או הופעה בכל לופ שני, כאשר אורכו של כל סרטון הוא כ-8 שניות. המחיר שתגבה CTV מלקוחותיה יגלם בתוכו את הדו"ח החודשי המצורף, ולקוחות שיבקשו דו"חות מורכבים יותר שביכולתה של חברת MeterLive להפיק - יתומחר בהתאם.

על לקוחות CTV נמנים חברת 'יונייטד' סרטים שמקרינה טריילרים לסרטים המוצגים באולמות הקולנוע שלה, אל על, AVIS, אלדן, חברות הסלולר, ערוצי הטלוויזיה שמקרינים פרומואים לתכניות הדגל שלהם, הום סנטר ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.