מה המיקום הטוב בישראל: CTV מציגה טכנולוגיה שמודדת רייטינג לשלטי חוצות

הפיתוח שמבוסס על טכנולוגייה של חברת MeterLive מודד רייטינג לפי אותות מטלפונים סלולריים. CTV מדווחת על חשיפה של 2 מיליון איש מדי יום
משה בנימין |
נושאים בכתבה CTV גיא שנקמן

לאחר הטלוויזיה, האינטרנט ואפילו מדידת החשיפה לרדיו, פיתוח חדשני של חברת MeterLive הישראלית, בשימוש חברת המדיה CTV יאפשר מדידת חשיפה למסכי החוצות האלקטרוניים של CTV בהתבסס על טלפונים ניידים בסביבת השלטים.

איך זה עובד: המערכת של MeterLive קולטת אותות מטלפונים סלולריים של הקהל בסביבת השלט וכך מספקת נתונים סטטיסטיים המעובדים לנתוני מדידה וחשיפה. האותות נקלטים רק לאחר מספר שניות בהן הנהג עומד במקום וכך מבטיחה שרק צופים שצפו בפרסומת נרשמים לצורך הניתוח ולא כלל התנועה. בנוסף, המערכת מתחשבת בכיוון התנועה ומשקללת רק את נהגים והולכי הרגל הרואים את השלט וכן, אינה סופרת מכשירי טלפון סגורים.

את המהלך שעלותו הכוללת נאמדת בכמיליון שקלים מוביל מטעם CTV מנכ"ל החברה גיא שנקמן (41) ולצידו וקרן חזן שמנהלת את הפעילות. CTV מפעילה בישראל 22 מסכים דיגיטליים בפריסה ארצית. לדברי שנקמן: "מדובר בבשורה. זו הפעם הראשונה ששלטי חוצות יוכלו לספק למפרסמים נתוני רייטינג ודוחו"ת סטטיסטיים נוספים על הקהל בסביבת המסכים, כמו לדוגמא מספר הפעמים שאדם נחשף במהלך יום אחד למספר מסכים במוקדים שונים".

מדידת הרייטינג של מסכי CTV יצאה לדרכה לפני 3 חודשים, כאשר למעט 2 שלטים, כל שאר המסכים (20 במספר) מחוברים לממירים של חברת MeterLive. בחברה מדווחים כי ממוצע החשיפה היומי למסכיה עומד על כ-2 מיליון אנשים. לטענת שנקמן "לקוחות שלנו שקיבלו את הנתונים גילו שבבדיקה של כסף חלקי חשיפה, אנחנו פי 12 יותר אפקטיביים מכל מדיה אחרת".

נכון לעכשיו, 2 מסכי CTV שנחשבים לנחשפים ביותר ממוקמים בארלוזורוב ובנמל תל אביב. שלט נוסף שזוכה לחשיפה גבוהה במיוחד נמצא בצומת עלית. לדברי שנקמן "לפחות בשנה הראשונה, שירות המדידה/רייטינג שאנחנו מעניקים ללקוחותינו הוא בבלעדיות של CTV".

כיצד זה משנה את ההצעה המסחרית: כיום, החבילה הכי נמכרת של CTV היא חבילה של 1080 ספוטים ליום, על פני 10 ימים במחיר של 5500 שקלים למסך. כמו כן קיימת חבילה שכוללת 540 ספוטים ליום, דהיינו הופעה אחת בכל לופ של פרסומות (1080) המוקרן על המסך או הופעה בכל לופ שני, כאשר אורכו של כל סרטון הוא כ-8 שניות. המחיר שתגבה CTV מלקוחותיה יגלם בתוכו את הדו"ח החודשי המצורף, ולקוחות שיבקשו דו"חות מורכבים יותר שביכולתה של חברת MeterLive להפיק - יתומחר בהתאם.

על לקוחות CTV נמנים חברת 'יונייטד' סרטים שמקרינה טריילרים לסרטים המוצגים באולמות הקולנוע שלה, אל על, AVIS, אלדן, חברות הסלולר, ערוצי הטלוויזיה שמקרינים פרומואים לתכניות הדגל שלהם, הום סנטר ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חדשות 12חדשות 12
רייטינג

מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים

מהדורות החדשות שודרו אתמול עד השעה 23:00, לאור הסיקור של מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, והרייטינג התיישר על פיהם 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל ערב, מהדורות החדשות המרכזיות הם בשליטת חדשות 12 של קשת, ואתמול, לאור הסיקור של מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הן שודרו עד השעה 23:00. הרייטינג של חדשות 12 ברצועה ה-"רגילה" עמד על 14.9%, עם 367 צופים, ואחריה היו חדשות 14, עם 7.7% ו-199 צופים. במקום השלישי היו חדשות 13 של רשת, עם 5% רייטינג ו-129 אלף צופים ואילו התאגיד עם חדשות כאן11 היה על 3.9% רייטינג ושוב ירד הרבה מתחת לקו ה-100 אלף עם 87 אלף צופים בלבד. 

בהמשך, כששודרה מסיבת העיתונאים עצמה, חדשות 12 שוב הובילה, הפעם עם אחוזים גבוהים יותר, ועמדה על 19.1% ו-463 אלף צופים. ערוץ 14 כבר עבר לפטריוטים, והמסיבה שודרה בעיצומה של התכנית והרייטינג גם הוא עלה ועמד על 9.1%, עם 295 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת, אבל חדשות ההמשך עם דוריה למפל דווקא הציגה ירידה, עם רייטינג של 4.8% ו-128 אלף צופים בלבד. 


שאר הרצועות

ברצועת הלייט נייט, מסיבת העיתונאים והדיונים אודות העסקה המשיכו להכתיב את סדר היום, וברצועה של 23 אברי ושרקי של קשת היו ראשונים עם 8.8% ו-207 אלף צופים, ואילו ערוץ 14 חרג מהרגלו ומשדר מיוחד של יהודה שלזניגר עמד על נתונים גבוהים, 6.8% רייטינג אבל 233 אלף צופים ולמעשה הוביל את הרצועה. רשת סגרה את הרשימה, גם ברצועה זו, ו-"היום שהיה" עמדה על 3.2% רייטינג ו-76 אלף צופים. 

בבוקר כרגיל 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.1% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.8% רייטינג ו-35 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-28 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.8% ו-80 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.3% בלבד ו-30 אלף צופים ואת הרשימה שוב סגרה רשת, עם "פותחים יום" שעמדה על 1.2% רייטינג ו-31 אלף צופים. 

חדשות 12חדשות 12
רייטינג

מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים

מהדורות החדשות שודרו אתמול עד השעה 23:00, לאור הסיקור של מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, והרייטינג התיישר על פיהם 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל ערב, מהדורות החדשות המרכזיות הם בשליטת חדשות 12 של קשת, ואתמול, לאור הסיקור של מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הן שודרו עד השעה 23:00. הרייטינג של חדשות 12 ברצועה ה-"רגילה" עמד על 14.9%, עם 367 צופים, ואחריה היו חדשות 14, עם 7.7% ו-199 צופים. במקום השלישי היו חדשות 13 של רשת, עם 5% רייטינג ו-129 אלף צופים ואילו התאגיד עם חדשות כאן11 היה על 3.9% רייטינג ושוב ירד הרבה מתחת לקו ה-100 אלף עם 87 אלף צופים בלבד. 

בהמשך, כששודרה מסיבת העיתונאים עצמה, חדשות 12 שוב הובילה, הפעם עם אחוזים גבוהים יותר, ועמדה על 19.1% ו-463 אלף צופים. ערוץ 14 כבר עבר לפטריוטים, והמסיבה שודרה בעיצומה של התכנית והרייטינג גם הוא עלה ועמד על 9.1%, עם 295 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת, אבל חדשות ההמשך עם דוריה למפל דווקא הציגה ירידה, עם רייטינג של 4.8% ו-128 אלף צופים בלבד. 


שאר הרצועות

ברצועת הלייט נייט, מסיבת העיתונאים והדיונים אודות העסקה המשיכו להכתיב את סדר היום, וברצועה של 23 אברי ושרקי של קשת היו ראשונים עם 8.8% ו-207 אלף צופים, ואילו ערוץ 14 חרג מהרגלו ומשדר מיוחד של יהודה שלזניגר עמד על נתונים גבוהים, 6.8% רייטינג אבל 233 אלף צופים ולמעשה הוביל את הרצועה. רשת סגרה את הרשימה, גם ברצועה זו, ו-"היום שהיה" עמדה על 3.2% רייטינג ו-76 אלף צופים. 

בבוקר כרגיל 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.1% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.8% רייטינג ו-35 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-28 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.8% ו-80 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.3% בלבד ו-30 אלף צופים ואת הרשימה שוב סגרה רשת, עם "פותחים יום" שעמדה על 1.2% רייטינג ו-31 אלף צופים.