מה המיקום הטוב בישראל: CTV מציגה טכנולוגיה שמודדת רייטינג לשלטי חוצות

הפיתוח שמבוסס על טכנולוגייה של חברת MeterLive מודד רייטינג לפי אותות מטלפונים סלולריים. CTV מדווחת על חשיפה של 2 מיליון איש מדי יום
משה בנימין |
נושאים בכתבה CTV גיא שנקמן

לאחר הטלוויזיה, האינטרנט ואפילו מדידת החשיפה לרדיו, פיתוח חדשני של חברת MeterLive הישראלית, בשימוש חברת המדיה CTV יאפשר מדידת חשיפה למסכי החוצות האלקטרוניים של CTV בהתבסס על טלפונים ניידים בסביבת השלטים. איך זה עובד: המערכת של MeterLive קולטת אותות מטלפונים סלולריים של הקהל בסביבת השלט וכך מספקת נתונים סטטיסטיים המעובדים לנתוני מדידה וחשיפה. האותות נקלטים רק לאחר מספר שניות בהן הנהג עומד במקום וכך מבטיחה שרק צופים שצפו בפרסומת נרשמים לצורך הניתוח ולא כלל התנועה. בנוסף, המערכת מתחשבת בכיוון התנועה ומשקללת רק את נהגים והולכי הרגל הרואים את השלט וכן, אינה סופרת מכשירי טלפון סגורים. את המהלך שעלותו הכוללת נאמדת בכמיליון שקלים מוביל מטעם CTV מנכ"ל החברה גיא שנקמן (41) ולצידו וקרן חזן שמנהלת את הפעילות. CTV מפעילה בישראל 22 מסכים דיגיטליים בפריסה ארצית. לדברי שנקמן: "מדובר בבשורה. זו הפעם הראשונה ששלטי חוצות יוכלו לספק למפרסמים נתוני רייטינג ודוחו"ת סטטיסטיים נוספים על הקהל בסביבת המסכים, כמו לדוגמא מספר הפעמים שאדם נחשף במהלך יום אחד למספר מסכים במוקדים שונים". מדידת הרייטינג של מסכי CTV יצאה לדרכה לפני 3 חודשים, כאשר למעט 2 שלטים, כל שאר המסכים (20 במספר) מחוברים לממירים של חברת MeterLive. בחברה מדווחים כי ממוצע החשיפה היומי למסכיה עומד על כ-2 מיליון אנשים. לטענת שנקמן "לקוחות שלנו שקיבלו את הנתונים גילו שבבדיקה של כסף חלקי חשיפה, אנחנו פי 12 יותר אפקטיביים מכל מדיה אחרת". נכון לעכשיו, 2 מסכי CTV שנחשבים לנחשפים ביותר ממוקמים בארלוזורוב ובנמל תל אביב. שלט נוסף שזוכה לחשיפה גבוהה במיוחד נמצא בצומת עלית. לדברי שנקמן "לפחות בשנה הראשונה, שירות המדידה/רייטינג שאנחנו מעניקים ללקוחותינו הוא בבלעדיות של CTV". כיצד זה משנה את ההצעה המסחרית: כיום, החבילה הכי נמכרת של CTV היא חבילה של 1080 ספוטים ליום, על פני 10 ימים במחיר של 5500 שקלים למסך. כמו כן קיימת חבילה שכוללת 540 ספוטים ליום, דהיינו הופעה אחת בכל לופ של פרסומות (1080) המוקרן על המסך או הופעה בכל לופ שני, כאשר אורכו של כל סרטון הוא כ-8 שניות. המחיר שתגבה CTV מלקוחותיה יגלם בתוכו את הדו"ח החודשי המצורף, ולקוחות שיבקשו דו"חות מורכבים יותר שביכולתה של חברת MeterLive להפיק - יתומחר בהתאם. על לקוחות CTV נמנים חברת 'יונייטד' סרטים שמקרינה טריילרים לסרטים המוצגים באולמות הקולנוע שלה, אל על, AVIS, אלדן, חברות הסלולר, ערוצי הטלוויזיה שמקרינים פרומואים לתכניות הדגל שלהם, הום סנטר ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.