פרופיל אישי

"הכי מרגש? להיות מועמד ראש בראש מול 'אולד ספייס' ואייזיאה מוסטפה"

דניאל ברק, מנהל קריאייטיב דיגיטל בן 24 בלבד, הוא האורח ב-UNDER 40. על הפקות דיגיטליות במשרדי פרסום, הסרטונים שהביאו מיליוני צפיות, הכמעט פדיחה עם היינקן, פוקימון ומה דעתו על פרסומת הגורילה של קדבורי
נעמה תורן | (17)
דניאל ברק, שעורר את הרשת ועצבן את פייסבוק כשהשתמש בטיימליין בקמפיין מצליח ומוצלח למלחמה נגד סמים, והעלה עכשיו קמפיין אינסטגרם עם ניר רפואה, הוא האורח שלנו השבוע במדור UNDER 40. ברק, מנהל קריאייטיב דיגיטל בן 24 בלבד, הוא פרילנסר שנמצא על קו תל אביב-ניו יורק. לאייס הוא מספר על איזה קמפיין רשת ממש מעצבן אותו, מי העתיק ממנו בעבר, ואיך כמעט היה אלוף הארץ בפוקימון. 1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך? משרדי הפרסום בארץ ממעיטים לחלוטין בערכה של הפקה דיגיטלית. המקצוע הזה כמעט ולא קיים ומעטים עושים אותו כמו שצריך. ברור שגם באופליין ובעצם בכל תחום שמייצרים בו, הפקה היא חשובה, אבל בקמפיינים דיגיטליים זה כמה רמות מעל. איך שאני רואה את זה, צוות קריאייטיב צריך להיות מורכב מארט, קופי ומפיק. אם המפיק יכול להיות גם מתכנת - בבקשה. תודה. 2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך? הקמפיין המז**** של קדבורי עם הגורילה. הנה אמרתי את זה. 3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום? יש כמה רגעים נחמדים שאני לא אשכח בקרוב. הראשון וכנראה הכי מרגש היה להיות מועמד לזכייה ולהתמודד ראש בראש מול הקמפיין של אולד ספייס ואייזיאה מוסטפה ב-Webby Awards עם קמפיין הטיימליין של הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול.

Drugs set your timeline from Israel Anti-drug Authority on Vimeo.

אחד ההישגים שהקפיצו את הקריירה שלי והכניסו אותי למקאן דיגיטל, היה פרויקט InstrumenTube שעשיתי עם גיא דיין ואדם בן עזרא. הסרטונים בפרויקט היו כלי הנגינה האינטראקטיבים הראשונים ביוטיוב. קיבלו כמה מיליוני צפיות, נקטלו קשות על ידי דניאל טוש מ'קומדי סנטרל' והועתקו אחד לאחד על ידי MysteryGuitarMan. מבחינה מקצועית, ניהול הקריאייטיב וההפקה של סלקום מובייל שואו 2013 יחד עם חברת הדיגיטל האדירה D.tales היה הדבר הכי מאתגר שעשיתי. ביום האחרון של התערוכה שמעתי שיחה של מישהו שהיה ב-CES והתבאס כי "זה בדיוק אותו דבר כאן". 4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה? בתחילת הדרך במקאן עבדתי על מהלך קד"מ עבור הייניקן לגמר ליגת האלופות - תחתיות בירה מיוחדות עם דשא לקידום הסלוגן Part of the Game. הכל כבר היה מעוצב, מצאתי ספק שיכין לנו את זה במיוחד וכבר התכוננו לפרזנטציה. הבעיה היחידה הייתה ש-Part of the Game זה הסלוגן של קלרסברג. למזלי, הספקתי לעצור הכל שנייה לפני. לצערי, תחתיות עם דשא לא יצאו מזה בסוף. אגב, אם מישהו מקלרסברג קורא את זה, יש לי רעיון אדיר בשבילכם למונדיאל. 5. מה יש בפרסום בדיגיטל שאין למדיום אחר? לצד דברים לא מרגשים כמו מדידה מדויקת יותר, קשר חזק עם קהל היעד וקדחת הלידים, נמצאת העובדה שכל כמה ימים קם מגרש משחקים חדש שלא היה לפני, ופותח המון הזדמנויות לקריאייטיביות. אבל הדבר הכי בולט, שאין באף מדיה אחרת הוא תגובה מיידית. אנשים צורכים כל כך הרבה תוכן ומה שרלוונטי עכשיו לא יהיה רלוונטי עוד שעתיים, הדיגיטל מאפשר להגיב לכל אירוע בצורה שתעשה טוב למותג. Oreo עושים את זה מעולה. 6. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך? הייתי מקום שני בארץ בקלפים של פוקימון, ושום פרס בפרסום לא יחליף את ההרגשה ההיא. 7. אם לא היית עוסק בפרסום, בטוח היית: האמת שמה שאני עושה עכשיו זה בדיוק מה שרציתי לעשות מאז ומעולם. אני לא רואה את עצמי עובד רק בשביל משכורת ומפריד את מה שאני מחשיב כאמנות שלי מהעבודה היומיומית. 8. מי פתח לך דלת למקצוע? את הדלת הראשונה פתח גיא דיין כשהיה מרצה שלי בבצפר, ראה את העבודה הראשונה שלי ופרסם אותה במזבלה. אחרי זה כבר נהיינו חברים והתחלנו לעבוד יחד. את הדלת האחורית והכבדה ברחוב הברזל פתח לי דורי בן ישראל כשהמליץ עלי לניר רפואה, שהיה סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל. את כל השאר אני חייב לרפואה שלקח אותי לעבוד במשרד הכי גדול בארץ בגיל 21. 9. כשהיית קטן מה רצית להיות? אני עדיין קטן! החלום היה להיות מעצב צעצועים, מהמגניבים האלה של בנים עם מלא פרטים, nothing fluffy. לא פוסל אותו עדיין. 10. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך? התמודדות מתמדת עם דחייה. 11. פרגן למתחרים אני מעדיף לקרוא להם חברים ולא מתחרים, בעיקר כי עם מי שטוב - אני רוצה לעבוד, ומי שלא - לא מתחרה. המהלך האחרון של דנה בלום סרטורי (יחד עם ניר רפואה ומקאן בוקרשט) לשוקולד ROM הוא אחלה קמפיין שלדעתי גם יזכה בפרסים. הרבה קנאה והרבה כבוד. אני גם אוהב את החדש של החוליגנים ליואל גבע. 12. עם מי הכי היית רוצה לעבוד? הייתי רוצה לעשות קליפ חדש ל-OK GO עם החבר'ה של Google Creative Lab. הכל כבר מוכן. 13. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה שלך? הקונפליקט הכי גדול שלי בעולם הפרסום הוא ללא ספק לדחוף לאנשים מוצרים שהם לא צריכים, מול הרצון לייצר קריאייטיב טוב ולהגדיל את הביזנס של הלקוח. 14. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות? הדבר הבא קורה בימים אלו ממש. בקרוב תשמעו.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    חמוד, אבל ילד קטן. (ל"ת)
    טל 27/08/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    שי 05/08/2013 09:54
    הגב לתגובה זו
    אם היית מבין משהו בפרסום, היית יודע שזה הכל עניין של קונטקסט. קמפיין הגורילה המז**** שהוא הכי אוברייטד לדבריך היה מתאים ומבריק לקונטקסט לפני עשר שנים. הוא עשה עבודה מעולה לקדבורי, זכה לבאזז וליחסי ציבור היסטריים ולמיליוני צפיות בתחילת עידן היוטיוב.קצת צניעות לא תזיק. אני קצת מרחם על הלקוחות שלך. מצד שני אתה רק בן 24.
  • 14.
    מחבב אותו מאוד (ל"ת)
    נחמד 04/08/2013 20:49
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    זה אני 04/08/2013 20:11
    הגב לתגובה זו
    ואפילו מבלי להעליב עמיתים ולקוחות, מי היה מאמין + תמיד צעד אחד לפני כולם ברמה הטכנולוגית + אליל מין
  • 12.
    שיחקתי נגדו פוקימון (ל"ת)
    קלאפרי פירסט אדיטיון 04/08/2013 20:03
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    עידו 04/08/2013 19:55
    הגב לתגובה זו
    שיכולים ליצור סקס אפיל למרות משפט כמו "מקום שני בארץ בקלפים של פוקימון". הוא אחד מהם.
  • 10.
    יער 04/08/2013 19:11
    הגב לתגובה זו
    ואני מוכן לקרוע אותך בפוקימון מתי שרק תגיד
  • איגנט 11/08/2013 02:54
    הגב לתגובה זו
    והוא גם לא הזכיר את הקריירה המרשימה בקאונטר סטרייק כשהיה קטן.
  • 9.
    חמוד ומוכשר (ל"ת)
    גיא 04/08/2013 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    זקן תרח 04/08/2013 18:04
    הגב לתגובה זו
    בוא נדבר עוד 10 שנים
  • 7.
    דנה סלבס 04/08/2013 17:57
    הגב לתגובה זו
    לא בהכרח בסדר הזה
  • 6.
    את מי בדיוק הוא מנהל אם הוא פרילאנס? (ל"ת)
    סמיון 04/08/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אין מילים כמה שהוא תותח!!! זכיתי לעבוד איתו! (ל"ת)
    אסנת 04/08/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קופית 04/08/2013 16:07
    הגב לתגובה זו
    בלי לבאס, טונות של כסף נשפכו על גימיקים בלי שום ערך מוסף לשום לקוח מלבד מקאן. אין שום סיסמה זכורה של הבחור הזה והכתבה הזאת היא עוד בלון נפוח של יח"צ. רגע, אני יודעת מה הוא עשה, הוא הזכיר שמות של אנשים שעזרו לו בתעשייה, אין ספק, הילד הרוויח את הלחם שלו.
  • 3.
    רונה 04/08/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    כישרון
  • 2.
    אחד הטורים הכי מצחיקים וטובים שהיו לכם (ל"ת)
    גילי 04/08/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כל הכבוד, מקנא קצת :) (ל"ת)
    אני ואנוכי 04/08/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
אלמוג בוקר
צילום: רשתות חברתיות סעיף 27

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.