פרופיל אישי

"הכי מרגש? להיות מועמד ראש בראש מול 'אולד ספייס' ואייזיאה מוסטפה"

דניאל ברק, מנהל קריאייטיב דיגיטל בן 24 בלבד, הוא האורח ב-UNDER 40. על הפקות דיגיטליות במשרדי פרסום, הסרטונים שהביאו מיליוני צפיות, הכמעט פדיחה עם היינקן, פוקימון ומה דעתו על פרסומת הגורילה של קדבורי
נעמה תורן | (17)
דניאל ברק, שעורר את הרשת ועצבן את פייסבוק כשהשתמש בטיימליין בקמפיין מצליח ומוצלח למלחמה נגד סמים, והעלה עכשיו קמפיין אינסטגרם עם ניר רפואה, הוא האורח שלנו השבוע במדור UNDER 40. ברק, מנהל קריאייטיב דיגיטל בן 24 בלבד, הוא פרילנסר שנמצא על קו תל אביב-ניו יורק. לאייס הוא מספר על איזה קמפיין רשת ממש מעצבן אותו, מי העתיק ממנו בעבר, ואיך כמעט היה אלוף הארץ בפוקימון. 1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך? משרדי הפרסום בארץ ממעיטים לחלוטין בערכה של הפקה דיגיטלית. המקצוע הזה כמעט ולא קיים ומעטים עושים אותו כמו שצריך. ברור שגם באופליין ובעצם בכל תחום שמייצרים בו, הפקה היא חשובה, אבל בקמפיינים דיגיטליים זה כמה רמות מעל. איך שאני רואה את זה, צוות קריאייטיב צריך להיות מורכב מארט, קופי ומפיק. אם המפיק יכול להיות גם מתכנת - בבקשה. תודה. 2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך? הקמפיין המז**** של קדבורי עם הגורילה. הנה אמרתי את זה. 3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום? יש כמה רגעים נחמדים שאני לא אשכח בקרוב. הראשון וכנראה הכי מרגש היה להיות מועמד לזכייה ולהתמודד ראש בראש מול הקמפיין של אולד ספייס ואייזיאה מוסטפה ב-Webby Awards עם קמפיין הטיימליין של הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול.

Drugs set your timeline from Israel Anti-drug Authority on Vimeo.

אחד ההישגים שהקפיצו את הקריירה שלי והכניסו אותי למקאן דיגיטל, היה פרויקט InstrumenTube שעשיתי עם גיא דיין ואדם בן עזרא. הסרטונים בפרויקט היו כלי הנגינה האינטראקטיבים הראשונים ביוטיוב. קיבלו כמה מיליוני צפיות, נקטלו קשות על ידי דניאל טוש מ'קומדי סנטרל' והועתקו אחד לאחד על ידי MysteryGuitarMan. מבחינה מקצועית, ניהול הקריאייטיב וההפקה של סלקום מובייל שואו 2013 יחד עם חברת הדיגיטל האדירה D.tales היה הדבר הכי מאתגר שעשיתי. ביום האחרון של התערוכה שמעתי שיחה של מישהו שהיה ב-CES והתבאס כי "זה בדיוק אותו דבר כאן". 4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה? בתחילת הדרך במקאן עבדתי על מהלך קד"מ עבור הייניקן לגמר ליגת האלופות - תחתיות בירה מיוחדות עם דשא לקידום הסלוגן Part of the Game. הכל כבר היה מעוצב, מצאתי ספק שיכין לנו את זה במיוחד וכבר התכוננו לפרזנטציה. הבעיה היחידה הייתה ש-Part of the Game זה הסלוגן של קלרסברג. למזלי, הספקתי לעצור הכל שנייה לפני. לצערי, תחתיות עם דשא לא יצאו מזה בסוף. אגב, אם מישהו מקלרסברג קורא את זה, יש לי רעיון אדיר בשבילכם למונדיאל. 5. מה יש בפרסום בדיגיטל שאין למדיום אחר? לצד דברים לא מרגשים כמו מדידה מדויקת יותר, קשר חזק עם קהל היעד וקדחת הלידים, נמצאת העובדה שכל כמה ימים קם מגרש משחקים חדש שלא היה לפני, ופותח המון הזדמנויות לקריאייטיביות. אבל הדבר הכי בולט, שאין באף מדיה אחרת הוא תגובה מיידית. אנשים צורכים כל כך הרבה תוכן ומה שרלוונטי עכשיו לא יהיה רלוונטי עוד שעתיים, הדיגיטל מאפשר להגיב לכל אירוע בצורה שתעשה טוב למותג. Oreo עושים את זה מעולה. 6. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך? הייתי מקום שני בארץ בקלפים של פוקימון, ושום פרס בפרסום לא יחליף את ההרגשה ההיא. 7. אם לא היית עוסק בפרסום, בטוח היית: האמת שמה שאני עושה עכשיו זה בדיוק מה שרציתי לעשות מאז ומעולם. אני לא רואה את עצמי עובד רק בשביל משכורת ומפריד את מה שאני מחשיב כאמנות שלי מהעבודה היומיומית. 8. מי פתח לך דלת למקצוע? את הדלת הראשונה פתח גיא דיין כשהיה מרצה שלי בבצפר, ראה את העבודה הראשונה שלי ופרסם אותה במזבלה. אחרי זה כבר נהיינו חברים והתחלנו לעבוד יחד. את הדלת האחורית והכבדה ברחוב הברזל פתח לי דורי בן ישראל כשהמליץ עלי לניר רפואה, שהיה סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל. את כל השאר אני חייב לרפואה שלקח אותי לעבוד במשרד הכי גדול בארץ בגיל 21. 9. כשהיית קטן מה רצית להיות? אני עדיין קטן! החלום היה להיות מעצב צעצועים, מהמגניבים האלה של בנים עם מלא פרטים, nothing fluffy. לא פוסל אותו עדיין. 10. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך? התמודדות מתמדת עם דחייה. 11. פרגן למתחרים אני מעדיף לקרוא להם חברים ולא מתחרים, בעיקר כי עם מי שטוב - אני רוצה לעבוד, ומי שלא - לא מתחרה. המהלך האחרון של דנה בלום סרטורי (יחד עם ניר רפואה ומקאן בוקרשט) לשוקולד ROM הוא אחלה קמפיין שלדעתי גם יזכה בפרסים. הרבה קנאה והרבה כבוד. אני גם אוהב את החדש של החוליגנים ליואל גבע. 12. עם מי הכי היית רוצה לעבוד? הייתי רוצה לעשות קליפ חדש ל-OK GO עם החבר'ה של Google Creative Lab. הכל כבר מוכן. 13. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה שלך? הקונפליקט הכי גדול שלי בעולם הפרסום הוא ללא ספק לדחוף לאנשים מוצרים שהם לא צריכים, מול הרצון לייצר קריאייטיב טוב ולהגדיל את הביזנס של הלקוח. 14. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות? הדבר הבא קורה בימים אלו ממש. בקרוב תשמעו.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    חמוד, אבל ילד קטן. (ל"ת)
    טל 27/08/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    שי 05/08/2013 09:54
    הגב לתגובה זו
    אם היית מבין משהו בפרסום, היית יודע שזה הכל עניין של קונטקסט. קמפיין הגורילה המז**** שהוא הכי אוברייטד לדבריך היה מתאים ומבריק לקונטקסט לפני עשר שנים. הוא עשה עבודה מעולה לקדבורי, זכה לבאזז וליחסי ציבור היסטריים ולמיליוני צפיות בתחילת עידן היוטיוב.קצת צניעות לא תזיק. אני קצת מרחם על הלקוחות שלך. מצד שני אתה רק בן 24.
  • 14.
    מחבב אותו מאוד (ל"ת)
    נחמד 04/08/2013 20:49
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    זה אני 04/08/2013 20:11
    הגב לתגובה זו
    ואפילו מבלי להעליב עמיתים ולקוחות, מי היה מאמין + תמיד צעד אחד לפני כולם ברמה הטכנולוגית + אליל מין
  • 12.
    שיחקתי נגדו פוקימון (ל"ת)
    קלאפרי פירסט אדיטיון 04/08/2013 20:03
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    עידו 04/08/2013 19:55
    הגב לתגובה זו
    שיכולים ליצור סקס אפיל למרות משפט כמו "מקום שני בארץ בקלפים של פוקימון". הוא אחד מהם.
  • 10.
    יער 04/08/2013 19:11
    הגב לתגובה זו
    ואני מוכן לקרוע אותך בפוקימון מתי שרק תגיד
  • איגנט 11/08/2013 02:54
    הגב לתגובה זו
    והוא גם לא הזכיר את הקריירה המרשימה בקאונטר סטרייק כשהיה קטן.
  • 9.
    חמוד ומוכשר (ל"ת)
    גיא 04/08/2013 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    זקן תרח 04/08/2013 18:04
    הגב לתגובה זו
    בוא נדבר עוד 10 שנים
  • 7.
    דנה סלבס 04/08/2013 17:57
    הגב לתגובה זו
    לא בהכרח בסדר הזה
  • 6.
    את מי בדיוק הוא מנהל אם הוא פרילאנס? (ל"ת)
    סמיון 04/08/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אין מילים כמה שהוא תותח!!! זכיתי לעבוד איתו! (ל"ת)
    אסנת 04/08/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קופית 04/08/2013 16:07
    הגב לתגובה זו
    בלי לבאס, טונות של כסף נשפכו על גימיקים בלי שום ערך מוסף לשום לקוח מלבד מקאן. אין שום סיסמה זכורה של הבחור הזה והכתבה הזאת היא עוד בלון נפוח של יח"צ. רגע, אני יודעת מה הוא עשה, הוא הזכיר שמות של אנשים שעזרו לו בתעשייה, אין ספק, הילד הרוויח את הלחם שלו.
  • 3.
    רונה 04/08/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    כישרון
  • 2.
    אחד הטורים הכי מצחיקים וטובים שהיו לכם (ל"ת)
    גילי 04/08/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כל הכבוד, מקנא קצת :) (ל"ת)
    אני ואנוכי 04/08/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.

הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.