פרופיל אישי

"הכי מרגש? להיות מועמד ראש בראש מול 'אולד ספייס' ואייזיאה מוסטפה"

דניאל ברק, מנהל קריאייטיב דיגיטל בן 24 בלבד, הוא האורח ב-UNDER 40. על הפקות דיגיטליות במשרדי פרסום, הסרטונים שהביאו מיליוני צפיות, הכמעט פדיחה עם היינקן, פוקימון ומה דעתו על פרסומת הגורילה של קדבורי
נעמה תורן | (17)
דניאל ברק, שעורר את הרשת ועצבן את פייסבוק כשהשתמש בטיימליין בקמפיין מצליח ומוצלח למלחמה נגד סמים, והעלה עכשיו קמפיין אינסטגרם עם ניר רפואה, הוא האורח שלנו השבוע במדור UNDER 40. ברק, מנהל קריאייטיב דיגיטל בן 24 בלבד, הוא פרילנסר שנמצא על קו תל אביב-ניו יורק. לאייס הוא מספר על איזה קמפיין רשת ממש מעצבן אותו, מי העתיק ממנו בעבר, ואיך כמעט היה אלוף הארץ בפוקימון. 1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך? משרדי הפרסום בארץ ממעיטים לחלוטין בערכה של הפקה דיגיטלית. המקצוע הזה כמעט ולא קיים ומעטים עושים אותו כמו שצריך. ברור שגם באופליין ובעצם בכל תחום שמייצרים בו, הפקה היא חשובה, אבל בקמפיינים דיגיטליים זה כמה רמות מעל. איך שאני רואה את זה, צוות קריאייטיב צריך להיות מורכב מארט, קופי ומפיק. אם המפיק יכול להיות גם מתכנת - בבקשה. תודה. 2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך? הקמפיין המז**** של קדבורי עם הגורילה. הנה אמרתי את זה. 3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום? יש כמה רגעים נחמדים שאני לא אשכח בקרוב. הראשון וכנראה הכי מרגש היה להיות מועמד לזכייה ולהתמודד ראש בראש מול הקמפיין של אולד ספייס ואייזיאה מוסטפה ב-Webby Awards עם קמפיין הטיימליין של הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול.

Drugs set your timeline from Israel Anti-drug Authority on Vimeo.

אחד ההישגים שהקפיצו את הקריירה שלי והכניסו אותי למקאן דיגיטל, היה פרויקט InstrumenTube שעשיתי עם גיא דיין ואדם בן עזרא. הסרטונים בפרויקט היו כלי הנגינה האינטראקטיבים הראשונים ביוטיוב. קיבלו כמה מיליוני צפיות, נקטלו קשות על ידי דניאל טוש מ'קומדי סנטרל' והועתקו אחד לאחד על ידי MysteryGuitarMan. מבחינה מקצועית, ניהול הקריאייטיב וההפקה של סלקום מובייל שואו 2013 יחד עם חברת הדיגיטל האדירה D.tales היה הדבר הכי מאתגר שעשיתי. ביום האחרון של התערוכה שמעתי שיחה של מישהו שהיה ב-CES והתבאס כי "זה בדיוק אותו דבר כאן". 4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה? בתחילת הדרך במקאן עבדתי על מהלך קד"מ עבור הייניקן לגמר ליגת האלופות - תחתיות בירה מיוחדות עם דשא לקידום הסלוגן Part of the Game. הכל כבר היה מעוצב, מצאתי ספק שיכין לנו את זה במיוחד וכבר התכוננו לפרזנטציה. הבעיה היחידה הייתה ש-Part of the Game זה הסלוגן של קלרסברג. למזלי, הספקתי לעצור הכל שנייה לפני. לצערי, תחתיות עם דשא לא יצאו מזה בסוף. אגב, אם מישהו מקלרסברג קורא את זה, יש לי רעיון אדיר בשבילכם למונדיאל. 5. מה יש בפרסום בדיגיטל שאין למדיום אחר? לצד דברים לא מרגשים כמו מדידה מדויקת יותר, קשר חזק עם קהל היעד וקדחת הלידים, נמצאת העובדה שכל כמה ימים קם מגרש משחקים חדש שלא היה לפני, ופותח המון הזדמנויות לקריאייטיביות. אבל הדבר הכי בולט, שאין באף מדיה אחרת הוא תגובה מיידית. אנשים צורכים כל כך הרבה תוכן ומה שרלוונטי עכשיו לא יהיה רלוונטי עוד שעתיים, הדיגיטל מאפשר להגיב לכל אירוע בצורה שתעשה טוב למותג. Oreo עושים את זה מעולה. 6. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך? הייתי מקום שני בארץ בקלפים של פוקימון, ושום פרס בפרסום לא יחליף את ההרגשה ההיא. 7. אם לא היית עוסק בפרסום, בטוח היית: האמת שמה שאני עושה עכשיו זה בדיוק מה שרציתי לעשות מאז ומעולם. אני לא רואה את עצמי עובד רק בשביל משכורת ומפריד את מה שאני מחשיב כאמנות שלי מהעבודה היומיומית. 8. מי פתח לך דלת למקצוע? את הדלת הראשונה פתח גיא דיין כשהיה מרצה שלי בבצפר, ראה את העבודה הראשונה שלי ופרסם אותה במזבלה. אחרי זה כבר נהיינו חברים והתחלנו לעבוד יחד. את הדלת האחורית והכבדה ברחוב הברזל פתח לי דורי בן ישראל כשהמליץ עלי לניר רפואה, שהיה סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל. את כל השאר אני חייב לרפואה שלקח אותי לעבוד במשרד הכי גדול בארץ בגיל 21. 9. כשהיית קטן מה רצית להיות? אני עדיין קטן! החלום היה להיות מעצב צעצועים, מהמגניבים האלה של בנים עם מלא פרטים, nothing fluffy. לא פוסל אותו עדיין. 10. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך? התמודדות מתמדת עם דחייה. 11. פרגן למתחרים אני מעדיף לקרוא להם חברים ולא מתחרים, בעיקר כי עם מי שטוב - אני רוצה לעבוד, ומי שלא - לא מתחרה. המהלך האחרון של דנה בלום סרטורי (יחד עם ניר רפואה ומקאן בוקרשט) לשוקולד ROM הוא אחלה קמפיין שלדעתי גם יזכה בפרסים. הרבה קנאה והרבה כבוד. אני גם אוהב את החדש של החוליגנים ליואל גבע. 12. עם מי הכי היית רוצה לעבוד? הייתי רוצה לעשות קליפ חדש ל-OK GO עם החבר'ה של Google Creative Lab. הכל כבר מוכן. 13. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה שלך? הקונפליקט הכי גדול שלי בעולם הפרסום הוא ללא ספק לדחוף לאנשים מוצרים שהם לא צריכים, מול הרצון לייצר קריאייטיב טוב ולהגדיל את הביזנס של הלקוח. 14. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות? הדבר הבא קורה בימים אלו ממש. בקרוב תשמעו.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    חמוד, אבל ילד קטן. (ל"ת)
    טל 27/08/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    שי 05/08/2013 09:54
    הגב לתגובה זו
    אם היית מבין משהו בפרסום, היית יודע שזה הכל עניין של קונטקסט. קמפיין הגורילה המז**** שהוא הכי אוברייטד לדבריך היה מתאים ומבריק לקונטקסט לפני עשר שנים. הוא עשה עבודה מעולה לקדבורי, זכה לבאזז וליחסי ציבור היסטריים ולמיליוני צפיות בתחילת עידן היוטיוב.קצת צניעות לא תזיק. אני קצת מרחם על הלקוחות שלך. מצד שני אתה רק בן 24.
  • 14.
    מחבב אותו מאוד (ל"ת)
    נחמד 04/08/2013 20:49
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    זה אני 04/08/2013 20:11
    הגב לתגובה זו
    ואפילו מבלי להעליב עמיתים ולקוחות, מי היה מאמין + תמיד צעד אחד לפני כולם ברמה הטכנולוגית + אליל מין
  • 12.
    שיחקתי נגדו פוקימון (ל"ת)
    קלאפרי פירסט אדיטיון 04/08/2013 20:03
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    עידו 04/08/2013 19:55
    הגב לתגובה זו
    שיכולים ליצור סקס אפיל למרות משפט כמו "מקום שני בארץ בקלפים של פוקימון". הוא אחד מהם.
  • 10.
    יער 04/08/2013 19:11
    הגב לתגובה זו
    ואני מוכן לקרוע אותך בפוקימון מתי שרק תגיד
  • איגנט 11/08/2013 02:54
    הגב לתגובה זו
    והוא גם לא הזכיר את הקריירה המרשימה בקאונטר סטרייק כשהיה קטן.
  • 9.
    חמוד ומוכשר (ל"ת)
    גיא 04/08/2013 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    זקן תרח 04/08/2013 18:04
    הגב לתגובה זו
    בוא נדבר עוד 10 שנים
  • 7.
    דנה סלבס 04/08/2013 17:57
    הגב לתגובה זו
    לא בהכרח בסדר הזה
  • 6.
    את מי בדיוק הוא מנהל אם הוא פרילאנס? (ל"ת)
    סמיון 04/08/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אין מילים כמה שהוא תותח!!! זכיתי לעבוד איתו! (ל"ת)
    אסנת 04/08/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קופית 04/08/2013 16:07
    הגב לתגובה זו
    בלי לבאס, טונות של כסף נשפכו על גימיקים בלי שום ערך מוסף לשום לקוח מלבד מקאן. אין שום סיסמה זכורה של הבחור הזה והכתבה הזאת היא עוד בלון נפוח של יח"צ. רגע, אני יודעת מה הוא עשה, הוא הזכיר שמות של אנשים שעזרו לו בתעשייה, אין ספק, הילד הרוויח את הלחם שלו.
  • 3.
    רונה 04/08/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    כישרון
  • 2.
    אחד הטורים הכי מצחיקים וטובים שהיו לכם (ל"ת)
    גילי 04/08/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כל הכבוד, מקנא קצת :) (ל"ת)
    אני ואנוכי 04/08/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?

ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות. 

איפה התוכן המקורי בפריים טיים?

אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113  אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.