ערוץ 9 מיקרופון מקרופון
צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

ערוץ 9 עוזב את תל אביב: הקמת האולפנים במודיעין תעלה כ-6 מיליון יורו

אחרי שנים במרכז ת"א, יעזוב הערוץ למתחם חדש במודיעין, עליו ישלם כ-200 אלף שקלים בחודש. אלכס גורודניצקי מונה לסמנכ"ל השיווק של הערוץ 9
אלכסנדר כץ | (1)

עלות הקמת האולפנים והמשרדים של ערוץ 9 באזור התעשייה של מודיעין, תעמוד על כ-6 מיליון יורו, כמעט 29 מיליון שקלים - כך נודע לאייס. רוב הסכום מושקע בציוד מקצועי שהוזמן מ-3 חברות בתחום הטלוויזיה.

כזכור, עם כניסתו של המפיק אלכסנדר לוין לערוץ 9, לאחר רכישת 48% מהערוץ מאפריקה ישראל, הוחלט להוציא את משרדי הערוץ והאולפנים שלו מבניין קריית הממשלה בצומת עזריאלי. השכירות במתחם החדש במודיעין תעמוד על כ-200 אלף שקלים בחודש, בחוזה ל-10 שנים. ערוץ 9 שילם על השכירות ל-3 שנים מראש, כלומר יותר מ-7 מיליון שקלים.

גם בגזרת התוכן יחול בערוץ שינוי, כפי שפורסם השבוע באייס. בערוץ 9 הוחלט לשנות את הפרוגרמינג של הערוץ. במשך שנים שודרו 2 מהדורות חדשות מרכזיות בערוץ, בשעה 19:00 ובשעה 21:00, כל מהדורה בת 15-20 דקות. לפני כחודשיים הועברה המהדורה השנייה לשעה 22:00. לאחר פרק זמן לא ארוך, וסקרים שבוצעו, התברר כי המהלך לא צלח יפה, והוחלט לחזור לפורמט הקודם, כולל תוספות: ב-19:00 תשודר מהדורה בת 15 דקות ולאחריה רצועת אקטואליה יומית, בסגנון תכניתה של גאולה אבן בערוץ 1, שתמשך עד 19:45. ב-21:00 תשודר מהדורה בת 20 דקות. כמו כן ישודרו מבזקים בני כמה דקות רק בשעות 15:00, 16:00 ו-17:00.

סמנכ"ל השיווק החדש של 9: "השוק המגזרי הרוסי לא קטן"

בתוך כך, לאחרונה מונה אלכס גורודניצקי לסמנכ"ל השיווק של ערוץ 9 במקומו של טל סיטון, שעזב לאחר עשור. גורודניצקי שימש כמנהל המגזרי של מקאן אריקסון, מנכ"ל פעילות בינ"ל בבאומן בר ריבנאי, ועוד שורה של תפקידים בתחום הפרסום המגזרי.

גורודניצקי מוביל כעת עריכת מחקר מעמיק בשיתוף עם משרד הקליטה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שאמור להצביע על כח הקניה של המגזר הרוסי, 23 שנה לאחר שהחלה העלייה הרוסית לישראל.

גורודניצקי מתנגד בתוקף לטענה שהשוק המגזרי-הרוסי קטן: "ישנם גורמים שפשוט חשים בנח עם המחשבה שהמגזר הרוסי לא קיים יותר, שהעלייה כביכול נבלעה על ידי החברה כולה. זה כל כך רחוק מהאמת. הקהל הזה עדיין דורש גישה מיוחדת ועם השנים הקהל הרוסי הפך לכח הקניה החזק של החברה הישראלית. מי שלא מבין זאת היום, מפסיד פלח שוק חשוב ביותר".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ליהיא-'ילוש'-מלכה לו 23/06/2013 01:49
    הגב לתגובה זו
    היי, I agree with you. אני נכדה לניצולת שואה מאזור רומניה,היא ואני היינו נרדמות עם ערוץ 9. *אין מקום לכל השם שלי, אתה יודע מה זה להיות עם שם ישראלי?יהודי?רומני? וציוני? עולים,לא נעלמו, הם רק 'מתערים' בשקטבשקט.* לילה טוב, שבוע טוב! ספסיבה..פג'ווסטה. מהדורת החדשות של הערב, עשתה לנו את הערב! ברוך השם על המהדורה.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.