5 מיליון ש' הושקעו במיזם של דודו ירדני שיתמקד בשיתוף גולשים ביצירת תכנים

הבעלים של 'טדי הפקות' הקים את המיזם Fameup.tv שעלה לאוויר באנגליה. הקהל יהיה שותף בהפקת תכנים עם התמקדות בתכנים בעלי ערך למפרסמים
אלכסנדר כץ |

מיזם ישראלי שמושתת על שיתוף גולשים ביצירת תכנים, הושק בימים אלו באנגליה. על המיזם - Fameup.tv - חתום דודו ירדני, מבעלי 'טדי הפקות', והוא הוקם בהשקעה של 5 מיליון שקלים. את המיזם מנהל מלונדון אלון שטרוזמן, לשעבר סמנכ"ל התוכן ב-HOT וסגן נשיא מדיה דיגיטלית בפוקס אינטרנשיונל.

FameUp הוא מיזם מדיה להפקת סדרות אינטרנט בשיתוף מלא של הקהל. לדברי אנשי המיזם, "הוא משלב את הריגוש של תחרויות לגילוי כישרונות עם תשוקת היצירה של הגולשים ברשת".

באמצעות ממשק אינטרנטי, מוזמנים הגולשים להתחרות על תפקידי הופעה והפקה - בימוי, צילום, עריכה, הגשה ומשחק - באמצעות שליחת קטעי וידאו המציגים את כישוריהם. קהל הגולשים מוזמן לצפות בקטעי הווידאו ולהצביע למועמדים. הזוכים בהצבעה לוקחים חלק בהפקת סדרות אינטרנט באיכות גבוהה בהדרכת אנשי מקצוע מתעשיית הטלוויזיה והאינטרנט. התוצאה היא מבחר תכנים שיופץ באתרים שונים ברשת.

תהליך ההצבעה והבחירה נעשה באמצעות אתר אינטרנט ואפליקציות סלולריות שפותחו במיוחד עבור המיזם. האתר והאפליקציות מאפשרים גישה ופעילות על גבי מכשירים ומסכים שונים, והתממשקות לרשתות החברתיות ואלמנטים משחקיים.

FameUp ייזום ויממן את עלות ההפקות שיכללו ז'אנרים שונים - דרמה, קומדיה, ריאליטי, תוכניות פנאי ועוד, תוך התמקדות בתכנים בעלי ערך גבוה עבור מפרסמים. ההפקות עצמן יוצגו באתר הבית של FameUp ויופצו באתרים נוספים בכדי למקסם את כמות הצופים הפוטנציאליים. ל-FameUp שיתופי פעולה מסחריים עםJWT ועם ורשת הפרסום האינטרנטית Brightroll.

לאחר ההשקה באנגליה, הכוונה היא לפתח את המיזם עבור מדינות נוספות בשפות מקומיות. כמו כן מנהל המיזם דיונים לגבי שיתופי פעולה אפשריים בישראל.

דודו ירדני מסר כי "עשור של 'כוכב נולד' משקף את כח התשוקה של האמנים להתפרסם ואת הרצון העז של הצופים להיות שותפים בעשייה על ידי בחירה והצבעה. אנחנו ב-FameUp נותנים הזדמנות לאותם יוצרים להיות חלק מההפקה המקצועית ולהיחשף לקהל בפורמט דיגיטלי, אינטרנטי, סלולרי, נטול גבולות גיאוגרפיים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.