העתיד כבר כאן? ניסוי לאומי ראשון במונית אווירית
במסגרת מיזם הרחפנים הלאומי, התקיימו במהלך השבוע החולף, הדגמות של טיסות בכלי תעופה חדשניים – eVTOL - רחפן אוטונומי המסוגל לשאת נוסעים וגם מטען כבד, וצפוי לשמש כלי תחבורה ציבורית בממד האווירי. כמו כן, נבחנו כלי טיס אשר עתידים לבצע טסיות אורבניות אוטונומיות עבור רשתות הסופרמרקטים יוחננוף ורמי לוי.
במהלך השבוע החולף התקיימו במסגרת המיזם, לראשונה, טיסות הדגמה של eVTOL עם יכולות לנשיאת מטען כבד ובעתיד גם הטסת אנשים למרחקים ארוכים. במסגרתן, חברת Dronery מבית Cando Drones המריאה לראשונה עם כלי הטיס EH-216 של חברת EHANG שמסוגל לשאת עד 220 קילוגרם ולטוס למרחק של כ-30 קילומטרים. לצידה הטיסה חברת AIR את AIR ZERO המיוצר בישראל ויוכל לשאת עד 2 נוסעים ומטען במשקל כולל של עד 250 ק"ג, למרחק של עד 160 קילומטרים.
הרחפן בפעולה. קרדיט צילום: b.y הפקות ותוכן.
במסגרת טיסות ההדגמה והניסוי שנערכו השבוע ברחבי ישראל, פעלו במרחב 11 חברות רחפנים וחברות תומכות שביצעו ניסויים מורכבים לטובת קידום יכולת ההפעלה בארץ, בהם גם טיסות eVTOL לבחינת תחבורה אווירית, כאשר חברת Downwind ביצעה את הטיסה הארוכה ביותר שבוצעה עד כה במיזם, כ-29 ק"מ, לפתיחת נתיב טיסה בין בי"ח הלל יפה – רמב"ם. בין היתר בוצעו טיסות אורבניות אוטונומיות לבחינת שינוע סחורות מסניפי יוחננוף, וכן טיסות משלוחים בין סניפי רמי לוי, בהפעלת חברת Cando Drones. החברה ביצעה גם טיסות לילה במרחב רצועת החוף בחדרה בשיתוף העירייה; ופעילות לניטור תנועה בצומת נשר-בר יהודה.
- צמיחה במכירות מול ירידה ברווחיות: הרבעון השלישי של יוחננוף
- יוחננוף רוכשת קרקע חקלאית בכ-32 מיליון שקל לייעול שרשרת האספקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיזם הרחפנים הלאומי, הוא שותפות של גופי ממשלה אותו מובילים משרד התחבורה, רשות החדשנות, נתיבי איילון ורשות התעופה האזרחית. מטרת המיזם היא לתמוך ולקדם אקוסיסטם באמצעות טכנולוגיה, רגולציה ותשתיות לשימוש בכלי טיס מתקדמים ולהכשיר את המרחב האווירי לטיסות של כלים טיס אלו מתוך כוונה להקל על העומסים בכבישי ישראל, ליעל שירותים מסחריים וציבוריים ולייצר יתרון תחרותי לחברות היי טק ישראליות בתחום הרחפנים לפרוץ לשוק הגלובלי.
אחד הרחפנים שהשתתף בניסוי. קרדיט צילום: b.y הפקות ותוכן.
המיזם פועל מאז 2019 וכעת, במסגרת השלב השני שהחל בינואר 2023, מושקעים למעלה מ-60 מיליון שקלים לשנתיים הקרובות, במהלכן יתקיימו טיסות ניסוי של מספר גדול של כלים, שבעתיד יוכלו גם להטיס בני אדם וסחורות. השלב הראשון של מיזם הרחפנים הלאומי שהתקיים בין 2019 ל-2022 התמקד בהטסה של מטענים קטנים. כעת, בשלב הנוכחי, פועלים הצדדים להגדיל את משקלי הנשיאה והטווחים, כך שבעתיד תתאפשר הטסה של מטענים כבדים יותר ונוסעים. כמו כן, במסגרת ההדגמות נסללת "מערכת כבישים בשמיים" שתאפשר פעילות טיסות שוטפת בשמי הארץ כך שיוכלו לטוס במקביל מספר רחפנים וכלי טיס שונים למגוון שימושים, כולל בריאות, קמעונאות, ביטחון, בטיחות ועוד.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
מיזם הרחפנים עוסק גם בהסדרת המרחב האווירי ובניית תשתיות רגולטוריות להטסת כלים אוטונומיים לתועלת הציבור. בשלוש השנים האחרונות בוצעו במסגרת המיזם מעל מרחבים אורבניים ומרחבי ספר, למעלה מ-19,000 גיחות. בשנתיים הקרובות, החברות המשתתפות במיזם ימשיכו לבצע טיסות ברחבי הארץ למשך שבוע בכל חודש. הטיסות תבוצענה במרחב אווירי מנוהל, בפריסה ארצית למרחקים ארוכים של עד 150 קילומטרים, תוך נשיאת מטענים כבדים יותר, בכללם כלים שיאפשרו בעתיד גם הטסה של בני אדם.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (מיל׳) מירי רגב: "משרד התחבורה בראשותי פועל לחיזוק מעמדה של ישראל כמרכז פיתוח עולמי של טכנולוגיות רכב ותחבורה, גם באוויר. במסגרת זו אנו מקדמים יחד ניסויים לבחינת טכנולוגיות חדשניות, כמו מיזם הרחפנים הלאומי זו יוזמה ראשונה מסוגה בעולם לבחינה נרחבת ורב-תחומית של הטכנולוגיות החדשות, לרבות הובלת מטענים ובהמשך גם בני אדם. המיזם המשותף בוחן את מכלול ההיבטים הכרוכים בהפעלה המסחרית של רחפנים, בין היתר ככלי נוסף להתמודדות עם הגודש, לרבות רגולציה ושינויי חקיקה. זהו עולם חדש, מסקרן ומאתגר הפותח בפנינו אפשרויות בלתי מוגבלות. נעשה הכל כדי להבטיח כי ישראל תמשיך להוביל את חזית המחקר והפיתוח העולמי ביבשה, באוויר ובים"
- 1.קודם 05/06/2023 17:01הגב לתגובה זולבעיית הצניחה מפיגומים,אח"כ חישבו על המראה רוויית תאונות באוויר שוודאי לא תצא לפועל,לכב' התא"ל ,רכבת לאילת כבר יש?? ניפלא מבינתי השטויות חדשות לבקרים,מה אלון מאסק שתל באזור שבבים במוחות?
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
