
דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
קבוצת לובינסקי החלה בשיווק דגמי IM המציבים רף טכנולוגי מתקדם לצד מגוון גירסאות ומחירים אטרקטיביים.
דמי ה IM6 ו - IM5 יתחרו ראש בראש עם דגמי טסלה ואקספנג המקבילים
IM היא מותג היוקרה של SAIC בשיתוף ענקיות טכנולוגיה מסין.
קבוצת לובינסקי יבואנית מספר מותגי רכב מובילים, השיקה מותג רכב נוסף אותו היא תייבא – מותג IM. מותג IM ( Intelligent Mobility ) מהווה את חטיבת היוקרה / טכנולוגיה של SAIC, והוא שיתוף פעולה בין שלושה שחקנים מרכזיים – יצרנית הרכב SAIC (המייצרת את מותגי MG, מקסוס ועוד), ענקית הטכנולוגיה Zhangjiang וחברת פלטפורמת המסחר המקווה Alibaba.
בישראל הושקו שני דגמים ראשונים של IM – דגם ה IM6 ודגם ה IM5, שניהם ישווקו עם שלוש גירסאות מנועים עם הספקים של 295 כ"ס / 408 כ"ס ו 777 כ"ס, עם הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה של החל מ 450 ק"מ ועד 710 ק"מ.
דגמי IM מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שעל פי הצהרת היצרנית משלבת בינה טכנולוגית עם רכיבי החומרה של הרכב – היגוי, בלמים, מתלי אוויר, היגוי אחורי ( עד 12°) המופעל בהתאם למהירות ועוד.
דגמי IM מצוידים במסך מולטימדיה בגודל '26.3 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, צג לוח מחוונים בגודל ''10.5, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לרבות פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מושבים קדמיים עם אוורור וחימום, חימום למושבים האחוריים ועוד. לשני הדגמים פונקציית V2L המאפשרת הוצאת חשמל מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים, שתי רמות רגנרציה, ארבעה מצבי נהיגה שונים ועוד.
- התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקוראי ביזפורטל בעלי זיכרון טוב, המותג אינו חדש. בסוף פברואר השנה כבר עידכנו אתכם כי המותג יגיע באמצעות קבוצת לובינסקי, אבל יותר חשוב, במאי 2024 דיווחנו לכם כי ה IM6 שברה את שיא המהירות במבחן האייל ( Moose Test) שיא בו החזיקה סיטוראן קסנטיה עוד משנת 1999. דגם ה IM5 מחזיק היום בשיא המהירות במבחן זה עם נתון מרשים של 90.96 קמ"ש.
נצלול לדגמים עצמם, דגם ה IM6 הוא SUV קופה (בדומה לטסלה מודל Y ) עם אורך כולל של 4.904 מטר, רוחב של 1.988 מטר, גובה של 1.669 מטר ובסיס גלגלים של 2.95 מטר. ה IM6 מוצע ללקוחות בשלוש גירסאות, גירסת הכניסה עם הנעה אחורית, מנוע יחיד המפיק 295 כ"ס ו – 45.9 קג"מ. לדגם זה סוללה בקיבולת של 75Kwh וטווח מירבי של 450 ק"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות והמהירות המירבית 210 קמ"ש. הטעינה של דגם זה יכולה להתבצע בטעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 153Kw.
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
הדגם השני של ה IM6 הוא ה Long Range עם סוללה בקיבולת של 100Kwh, הנעה אחורית ומנוע בהספק של 408 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ. ל LR טווח של עד 625 ק"מ, וביצועים של 0 ל- 100 ב – 5.4 שניות ומהירות מירבית של 235 קמ"ש. הודות לפלטפורמה מתקדמת יותר של 800V טעינה מהירה DC יכולה להתבצע עד 396Kw. לדגם זה ניתן להוסיף ערכת מתלי אוויר כתוספת בתשלום.
הגירסה הבכירה של ה IM6 מויית בסוללה הגדולה של 100Kwh ושני מנועים בהספק כולל של 777 כ"ס ומומנט של 81.77 קג"מ. התאוצה מעמידה ל – 100 קמש" אורכת 3.48 שניות, והמהירות המירבית 240 קמ"ש. נתוני הטעינה זהים לאלו של ה LR. הטווח עומד על 505 ק"מ. לגירסה זו מתלוי אוויר כסטנדרט.
ה IM5 היא רכב סדאן בדומה לאקספנג P7 ולטסלה מודל 3. המימדים גדולים עם אורך של 4.931 מטר, רוחב של 1.96 מטר, גובה של 1.474 מטר ובסיס גלגלים של 2.95 מטר.
גם כאן מספר גירסאות, המתחילות בגירסת ההנעה האחורית עם סוללה בקיבולת של 75Kwh, מנוע בהספק של 295 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות והמהירות המירבית 200 קמ"ש. הטווח 490 ק"מ. נתוני הטעינה זהים לאלו של ה IM6 בגירסת הכניסה.
דגם ה Long Range מצויד בסוללה בקיבולת של 100Kw, מנוע בהספק 408 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ. הטווח עומד על נתון מרשים של 710 ק"מ. התאוצה מעמידה ל – 10 קמ"ש אורכת 5.0 שניות המהירות המירבית 220 קמ"ש. טעינת AC בהספק של עד 11Kw וטעינת DC בהספק של עד 396Kw. כמו ב IM6 המקבילה, גם כאן מתלי אוויר כאופציה.
הדגם הבכיר, Performance AWD מצויד באותה הסוללה של ה LR, ושני מנועים חשמליים בהספק של 777 כ"ס ומומנט של 87.83 קג"מ. התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 3.2 שניות, והמהירות המירבית 268 קמ"ש.
בתחום הבטיחות שני דגמי IM מצוידים בסט מערכות בטיחות מקיפות וציון אבזור בטיחות 7. במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבלו שני הדגמים ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
המחירים של דגמי IM מעניינים מאוד. מבלי לצאת בהכרזות על פרימיום, יוקרה, פרימיום טק וכד' – מביאה לובינסקי את דגמי IM עם מחירים אטרקטיביים בהשוואה למתחרות הרלוונטיות.
ה IM5 משווקת במחיר של החל מ 205.0 אש"ח לדגם ההנעה האחורית עם סוללה של 75Kwh, דגמי ההנעה האחורית עם הסוללה הגדולה משווקים במחירים של 229.0 / 239.0 / 249.0 אש"ח כתלות בגירסה ובאבזור, ואילו הפרפורמנס משווקת במחיר של 286.0 אש"ח.
דגמי ה IM6 משווקים במחירים של החל מ – 215.0 אש"ח לדגם הכניסה ועד 296.0 אש"ח לדגם הפרפורמנס.
כרגיל, אנחנו נתאם את הדגמים השונים למבחן ונחזור לדווח.
- 1.איזו תחרות הענף הכי ריכוזי בישראל!!! (ל"ת)שאפיק 10/11/2025 22:40הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגהתחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.
ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח
ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.
הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).
ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.
