vHive הישראלית גייסה 25 מיליון דולר
הסטארט-אפ ויהייב (vHive), שפיתח מערכת המאפשרת לייצר עותק דיגיטלי של נכס פיזי באמצעות צילום מרחפנים אוטונומיים, השלים גיוס של 25 מיליון דולר. את הגיוס הובילה PSG, בשילוב המשקיעים הקיימים אוקטופוס ונצ'רס וזרוע ההשקעה האסטרטגית TIP של ענקית התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום. הגיוס החדש מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-36.5 מיליון דולר.
ויהייב הוקמה ב- 2017 על ידי יריב גלר, מנכ”ל החברה ולשעבר סמנכ”ל השיווק בקומברס ותומר דניאל, סמנכ"ל טכנולוגיה, שעבד קודם לכן באינטל כמוביל טכני וארכיטקטורת תוכנה. החברה פועלת מהמטה בהרצליה פיתוח עם עובדים ברחבי העולם. בין לקוחות החברה דויטשה טלקום עצמה וכן חברות כגון SBA, Phoenix Tower International, Bechtel.
המערכת שפיתחה החברה מאפשרת לארגונים לאסוף מידע על נכסים פיזיים, לייצר תאומים דיגיטליים שהם עותק דיגיטלי של הנכס הפיזי. התהליך נעשה באופן אוטונומי על ידי שימוש ברחפנים הנשלטים על ידי תוכנה. התוצרים הם מודלים דו-ממדים ותלת-ממדיים של נכסים כגון מגדלים סלולריים, מנופים ומבנים. באמצעות בינה מלאכותית וניתוח מידע חזותי, ניתן להפיק מתאומים דיגיטליים אלו תובנות עסקיות ותפעוליות. התוכנה היא היחידה בעולם אשר מאפשרת לארגונים להפעיל להק אוטונומי של רחפנים הפועלים יחד לצורך איסוף, ניהול ועיבוד מידע מהשטח עבור הארגון כולו, המתורגם לתובנות תפעוליות ועסקיות.
המערכת מספקת ממשק משתמש פשוט לשימוש, יכולת מדידה הנדסית וזיהוי אוטומטי של ציוד ותקלות. vHive אימנה את פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה על בסיס מידע רב שנאסף על ידי לקוחותיה, מה שיוצר בידול הקשה לחיקוי על-ידי המתחרים. היכולת של החברה לחבר בין העולם הפיזי והדיגיטלי מאפשרת לארגונים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית של נכסיה בשטח, לגשת בצורה ויזואלית למידע ולהגיע במהירות לתובנות עסקיות, תוך חיסכון בהוצאות התפעוליות, יצירת מקורות הכנסה חדשים ושמירה על בטיחות העובדים.
- פרמטריקס: גיוס 27 מיליון דולר לפי שווי של כ-120 מיליון דולר
- חברת הפינטק Airwallex גייסה 330 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"ויהייב בנתה את אחד מפתרונות הדיגיטציה המתקדמים והמקיפים ביותר בתעשייה, ואנחנו נרגשים לשכפל את הצלחתנו מתחומי המגדלים הסלולריים והמנופים לשווקים חדשים", אמר יריב גלר, מנכ"ל ומייסד שותף של vHive. "אנחנו שמחים לשתף פעולה עם משקיעים ותיקים החולקים עמנו חזון משותף לקדם החברה, להרחיב את שווקיה ולהרחיב את בסיס הלקוחות שלה."
PSG שהובילה את הגיוס היא חברת השקעות בצמיחה המשתפת פעולה עם חברות תוכנה ושירותים טכנולוגיים בסדר גודל בינוני כדי לעזור להן לנווט בצמיחה משמעותית, לנצל הזדמנויות אסטרטגיות ולבנות צוותים חזקים. PSG הוקמה בשנת 2014, השקיעה בלמעלה מ-95 חברות וסייעה ליותר מ-375 עסקאות רכישה. לחברה משרדים בבוסטון, קנזס סיטי ולונדון.
לדברי רונן ניר, יועץ בכיר ב-PSG שמצטרף כעת לדירקטוריון החברה: "הפתרונות של ויהייב לאיסוף ודיגיטציה של נכסים פיזיים אפשרו לחברה לבנות מוניטין של שותפה מובילה עבור ארגונים מהשורה הראשונה שעוברים טרנספורמציה דיגיטלית - מגמה עולמית שסוחפת תעשיות רבות. לקוחות החברה מעידים על השגים מדידים בזכות הטכנולוגיה שמשפיעה על התפעול השוטף של עסקיהם. התרשמנו מהצמיחה המהירה של החברה ואנחנו נרגשים להצטרף אליה לשלב הבא".
- דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם
- סטארטאפ הסייבר Prime Security גייס 20 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם
הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת, אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים
המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות.
עם זאת, למרות שכרגע הם אינם
תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.
דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של
פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא
קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.
מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד.
- ה-AI והסייבר עוד רחוקים ממיצוי: על כנס NEXT 2026
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך,
אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.
