vHive
צילום: יחצ

vHive הישראלית גייסה 25 מיליון דולר

החברה שמפתחת ערכת המאפשרת לייצר עותק דיגיטלי של נכס פיזי באמצעות צילום מרחפנים אוטונומיים, גייסה כולל הגיוס הנוכחי 36.5 מיליון דולר; המערכת שפיתחה החברה מאפשרת לארגונים לאסוף מידע על נכסים פיזיים, לייצר תאומים דיגיטליים שהם עותק דיגיטלי של הנכס הפיזי
סתיו קורן |

הסטארט-אפ ויהייב (vHive), שפיתח מערכת המאפשרת לייצר עותק דיגיטלי של נכס פיזי באמצעות צילום מרחפנים אוטונומיים, השלים גיוס של 25 מיליון דולר. את הגיוס הובילה PSG, בשילוב המשקיעים הקיימים אוקטופוס ונצ'רס וזרוע ההשקעה האסטרטגית TIP של ענקית התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום. הגיוס החדש מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-36.5 מיליון דולר.

ויהייב הוקמה ב- 2017 על ידי יריב גלר, מנכ”ל החברה ולשעבר סמנכ”ל השיווק בקומברס ותומר דניאל, סמנכ"ל טכנולוגיה, שעבד קודם לכן באינטל כמוביל טכני וארכיטקטורת תוכנה. החברה פועלת מהמטה בהרצליה פיתוח עם עובדים ברחבי העולם. בין לקוחות החברה דויטשה טלקום עצמה וכן חברות כגון SBA, Phoenix Tower International, Bechtel.

המערכת שפיתחה החברה מאפשרת לארגונים לאסוף מידע על נכסים פיזיים, לייצר תאומים דיגיטליים שהם עותק דיגיטלי של הנכס הפיזי. התהליך נעשה באופן אוטונומי על ידי שימוש ברחפנים הנשלטים על ידי תוכנה. התוצרים הם מודלים דו-ממדים ותלת-ממדיים של נכסים כגון מגדלים סלולריים, מנופים ומבנים. באמצעות בינה מלאכותית וניתוח מידע חזותי, ניתן להפיק מתאומים דיגיטליים אלו תובנות עסקיות ותפעוליות. התוכנה היא היחידה בעולם אשר מאפשרת לארגונים להפעיל להק אוטונומי של רחפנים הפועלים יחד לצורך איסוף, ניהול ועיבוד מידע מהשטח עבור הארגון כולו, המתורגם לתובנות תפעוליות ועסקיות. 

המערכת מספקת ממשק משתמש פשוט לשימוש, יכולת מדידה הנדסית וזיהוי אוטומטי של ציוד ותקלות. vHive אימנה את פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה על בסיס מידע רב שנאסף על ידי לקוחותיה, מה שיוצר בידול הקשה לחיקוי על-ידי המתחרים. היכולת של החברה לחבר בין העולם הפיזי והדיגיטלי מאפשרת לארגונים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית של נכסיה בשטח, לגשת בצורה ויזואלית למידע ולהגיע במהירות לתובנות עסקיות, תוך חיסכון בהוצאות התפעוליות, יצירת מקורות הכנסה חדשים ושמירה על בטיחות העובדים.

"ויהייב בנתה את אחד מפתרונות הדיגיטציה המתקדמים והמקיפים ביותר בתעשייה, ואנחנו נרגשים לשכפל את הצלחתנו מתחומי המגדלים הסלולריים והמנופים לשווקים חדשים", אמר יריב גלר, מנכ"ל ומייסד שותף של vHive. "אנחנו שמחים לשתף פעולה עם משקיעים ותיקים החולקים עמנו חזון משותף לקדם החברה, להרחיב את שווקיה ולהרחיב את בסיס הלקוחות שלה."

PSG שהובילה את הגיוס היא חברת השקעות בצמיחה המשתפת פעולה עם חברות תוכנה ושירותים טכנולוגיים בסדר גודל בינוני כדי לעזור להן לנווט בצמיחה משמעותית, לנצל הזדמנויות אסטרטגיות ולבנות צוותים חזקים. PSG הוקמה בשנת 2014, השקיעה בלמעלה מ-95 חברות וסייעה ליותר מ-375 עסקאות רכישה. לחברה משרדים בבוסטון, קנזס סיטי ולונדון.

לדברי רונן ניר, יועץ בכיר ב-PSG שמצטרף כעת לדירקטוריון החברה: "הפתרונות של ויהייב לאיסוף ודיגיטציה של נכסים פיזיים אפשרו לחברה לבנות מוניטין של שותפה מובילה עבור ארגונים מהשורה הראשונה שעוברים טרנספורמציה דיגיטלית - מגמה עולמית שסוחפת תעשיות רבות. לקוחות החברה מעידים על השגים מדידים בזכות הטכנולוגיה שמשפיעה על התפעול השוטף של עסקיהם. התרשמנו מהצמיחה המהירה של החברה ואנחנו נרגשים להצטרף אליה לשלב הבא".

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"

אחרי שגוגל השיקה שבב מתחרה לאנבידיה - מגיע תורה של אמזון; במקביל משיקה החברה סוכני AI למוקד שירות ותיקון תקלות, אבטחה ולפיתוח תוכנה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אמזון אנבידיה

אחרי שגוגל השיקה שבב חדש לשוק ה-AI, גם אמזון משקיה שבב חדש וטוענת שהוא מהווה תחרות עם חלק מרכזי מהיכולות של השבב של אנבידיה. על פי ההערכות השבב של גוגל מתחרה בסגמנט של 15% בערך מהיקף השוק של השבב של של אנבידיה שלה יש פלטפורמה מלאה. באמזון מדברים על תחרות חזקה עוד יותר. 

באמזון טוענים כי  "השב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות". השבב החדש הוא תוצר של מחלקת השבבים ב-AWS חטיבת הענן של אמזון והוא נוצר כדי לצמצם תלות במעבדי GPU של אמזון ולהבטיח את יכולתה של החברה בעיבוד והסקה של מערכות AI מורכבות. 

שבב ה-AI של אמזון יקרא Trainium3 ולפי הצהרות החברה, מדובר בשבב שמציע ביצועים טובים יותר בעלות נמוכה יותר, ומאפשר ללקוחות להריץ אימונים ויישומי AI בעלות נמוכה ב-50% לעומת השימוש במעבדים של אנבידיה.

המוצר החדש מצטרף לקו שבבי הבינה המלאכותית של AWS, הכולל גם את Inferentia3 לתהליכי הסקה (Inference) ואת Graviton4 לעומסי עבודה כלליים בענן. מטרת החברה ברורה: להפחית את התלות באנבידיה, לשפר את הרווחיות של תשתיות הענן שלה ולתת מענה למגמה הגוברת של חישובים עתירי משאבים.


מטרה ברורה: לצמצם את הפער מול אנבידיה

השבב Trainium3, שיופעל בשירותי הענן של AWS החל מ־2026, מאפשר אימון מודלים מורכבים יותר בזמן קצר יותר, לטענת אמזון, עד פי ארבעה בהשוואה לדור הקודם של השבב. בנוסף, הוא תומך בתקשורת מהירה יותר בין יחידות עיבוד, דבר קריטי באימון מודלים רחבי היקף.

ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"

אחרי שגוגל השיקה שבב מתחרה לאנבידיה - מגיע תורה של אמזון; במקביל משיקה החברה סוכני AI למוקד שירות ותיקון תקלות, אבטחה ולפיתוח תוכנה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אמזון אנבידיה

אחרי שגוגל השיקה שבב חדש לשוק ה-AI, גם אמזון משקיה שבב חדש וטוענת שהוא מהווה תחרות עם חלק מרכזי מהיכולות של השבב של אנבידיה. על פי ההערכות השבב של גוגל מתחרה בסגמנט של 15% בערך מהיקף השוק של השבב של של אנבידיה שלה יש פלטפורמה מלאה. באמזון מדברים על תחרות חזקה עוד יותר. 

באמזון טוענים כי  "השב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות". השבב החדש הוא תוצר של מחלקת השבבים ב-AWS חטיבת הענן של אמזון והוא נוצר כדי לצמצם תלות במעבדי GPU של אמזון ולהבטיח את יכולתה של החברה בעיבוד והסקה של מערכות AI מורכבות. 

שבב ה-AI של אמזון יקרא Trainium3 ולפי הצהרות החברה, מדובר בשבב שמציע ביצועים טובים יותר בעלות נמוכה יותר, ומאפשר ללקוחות להריץ אימונים ויישומי AI בעלות נמוכה ב-50% לעומת השימוש במעבדים של אנבידיה.

המוצר החדש מצטרף לקו שבבי הבינה המלאכותית של AWS, הכולל גם את Inferentia3 לתהליכי הסקה (Inference) ואת Graviton4 לעומסי עבודה כלליים בענן. מטרת החברה ברורה: להפחית את התלות באנבידיה, לשפר את הרווחיות של תשתיות הענן שלה ולתת מענה למגמה הגוברת של חישובים עתירי משאבים.


מטרה ברורה: לצמצם את הפער מול אנבידיה

השבב Trainium3, שיופעל בשירותי הענן של AWS החל מ־2026, מאפשר אימון מודלים מורכבים יותר בזמן קצר יותר, לטענת אמזון, עד פי ארבעה בהשוואה לדור הקודם של השבב. בנוסף, הוא תומך בתקשורת מהירה יותר בין יחידות עיבוד, דבר קריטי באימון מודלים רחבי היקף.