הקניות של האמריקנים זינקו ב-7.9% בתקופת החגים הנוכחית
הצמיחה החדה בהזמנות דרך האינטרנט ממשיכות לתמוך בשוק הקמעונאות העצום בארה"ב. בתקופת החגים הנוכחית, על פי חברת כרטיסי האשראי מאסטר קראד, מכירות הקמעונאות זינקו בכמעט 8%.
המכירות הקמעונאיות נטולות רכישת דלק ומכוניות עלו ב-5.5% בתקופת הקניות של סוף השנה. הקניות דרך האינטרט זינקו ב-20%.
אחד מהפרשנויות שניתנו לעלייה בכמות הקניות נובעת מכך שבסתיו האחרון שרר מזג אוויר סגרירי במיוחד. מתוך כך צרכנים רבים דחו את הרכישות שלהם לתקופה של לקראת יום שישי השחור.
נציין כי התקופה המזהירה שעוברת על שוק קניות האון ליין בארה"ב, הביאה את מניית החברה הבולטת בתחום - אמזון בשנת 2015 לשיא שוויה. מניית אמזון מגיעה היום במסחר לשווי של 665.1 דולר (עלייה של 0.3%).
אמזון חשפה הבוקר את שירות הפריים שתפעיל ללקוחותיה שיצטרפו למועדון הלקוחות. החברה תבטיח שירות משלוח של עד שלושה ימים מיום הזמנת המוצר. לטענת החברה יותר משלושה מיליון לקוחות הצטרפו לשירות בשבוע השלישי של דצמבר. כמו כן דיווחה אמזון כי בתקופת החגים הנוכחים היא מכרה כמות אביזרים גדולה פי שניים מהכמות שנמכרה בשנה שעברה, אך נמנעה מלספק מספרים מדויקים.