הטריגר הבא של אפל: אנליסטים צופים כי האייפון החדש ישווק באוקטובר בשל בעיות באספקת הרכיבים

וריזון דיווחה כי מכירות האייפון ירדו אצלה ב-25%; האייפון החדש צפוי להיות בעל מראה חיצוני שונה ויכולת חיבור מהירה יותר
דניאל פליישר |

אנליסט הטכנולוגיה של פיפר ג'פרי, ג'ן מונסטר, צופה כי האייפון החדש של אפל (סימול: AAPL) צפוי לצאת בחודש אוקטובר, יהיה בעל עיצוב חיצוני שונה ויעבוד בצורה מהירה יותר עם רשתות אלחוטיות.

בעדכון ששלח מונסטר למשקיעיו היום (ו') הוא דחה את מועד השחרור של המכשיר החדש, אשר תחילה הוא צפה שיהיה בסביבות חודש אוגוסט. הוא הסביר את הדחייה בעובדה שקוואלקום (סימול: QCOM) הודיעה כי יש לה בעיות לעמוד בביקוש עבור שבבים שהאנליסטים מצפים שיקחו חלק מהאייפון החדש.

האייפון הוא המוצר המכניס ביותר של אפל אשר אחראי ל-53% מהיקף המכירות ברבעון הרביעי של 2011. מונסטר, אשר צפה בהצלחה את שיחרורם של המוצרים הקודמים, כתב כי שבבי הרדיו של קוואלקום, המאפשרים חיבור מהיר יותר לאינטרנט יכללו באייפון החדש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

מכה נוספת לפייסבוק: עשויה לשלם קנס עצום למס הכנסה האמריקני

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה פייסבוק
פייסבוק עשוייה בקרוב לשלם מיליארדים למס הכנסה. החברה הודיעה אתמול כי מס הכנסה האמריקני חוקר את רישומה של נכסי החברה באירלנד אשר מאפשרת פוטר משמעותי ממיסים.  הקנס שמרחף מעל לראשה של פייסבוק יכול להגיע עד לכדי 5 מיליארד דולר - לא כולל ריבית. בתוך כך מודיעה הנהלת הרשת החברתית כי קנס שכזה יהיה בעל השלכות ברורות על מצבה הפיננסי.   הפעם הראשונה שבה פורסמה ההסתבכות של פייסבוק עם רשות המיסים הייתה לפני שלושה שבועות. זאת כאשר ממשלת ארה"ב הגישה תביעה נגד פייסבוק שאילצה אותה לחשוף מסמכים. אם כי דאז לא דובר על מהות העונש שפייסבוק אמורה לקבל.  החקירה שמתנהלת נגד פייסבוק בודקת את התנהלותה מאז שנת 2010 דאז העבירה את כל הפעילות שלה מארה"ב וקנדה אל אירלנד. אירלנד בשנים האחרונות משמשת מעין מקלט מס לכל חברות הטכנולוגיה הגדולות. מס החברות באירלנד הוא מהנמוכים באירופה כדי לעודד השקעה מחוץ למדינה. חלק מהתאגידים הבינלאומיים משלמים מס נמוך הרבה יותר, הודות להטבות ממשלתיות ולתרגילים חשבונאיים. הודעתה של פייסבוק מגיעה לאחר שביום רביעי, פרסמה את הדו"ח הרבעוני שלה. פייסבוק הציגה הכנסות עתק של  6.44 מיליארד דולר. אם כי בד בבד סמנכ"ל הכספים של החברה טען כי מבחינת פרסום ברשת החברתית, הם הגיעו לנקודת האופטימום.