גרמין ממריאה: מזנקת ב-25% בעקבות דו"חות שיא
מניית גרמין GARMIN LTD רשמה היום זינוק לאחר שהחברה פרסמה דו"חות כספיים שהיו מעבר לציפיות, מה שהוביל להעלאת תחזיות ההכנסות לשנת 2024 בפעם השנייה השנה.
במהלך היום זינקה המניה ב-25% והגיעה לשיא של כל הזמנים. זהו היום עם העלייה היומית הגדולה ביותר מאז 2009, כאשר מתחילת השנה רשמה המניה עלייה מרשימה של 60% ובמהלך 12 החודשים האחרונים הכפילה את ערכה.
גרמין, הידועה בפיתוח מכשירים מבוססי GPS, העלתה את התחזיות לשנה כולה לפני תחילת המסחר, לאור ביצועים חזקים בשלושת הרבעונים הראשונים והמומנטום החיובי הצפוי בעונת החגים. כעת צופה החברה הכנסות שנתיות של 6.12 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת של 5.95 מיליארד דולר. גם תחזית הרווח השנתי עודכנה ל-6.85 דולר למניה, עלייה של 85 סנט לעומת התחזית הקודמת.
רווחיות גוברת: גרמין מרחיבה את מרווחי הרווח
הכנסות החברה ברבעון השלישי, שהסתיים ב-28 בספטמבר, עלו ב-24% והגיעו ל-1.59 מיליארד דולר, מעבר לציפיות האנליסטים של 1.44 מיליארד דולר.
בכל תחומי הפעילות של גרמין נרשמה צמיחה. מכירות מוצרי הכושר לבישים עלו ב-31%, ומוצרי השטח הציגו עלייה של 21%, לאור ביקוש גובר לשעונים "הרפתקניים" וטכנולוגיים המציעים עמידות גבוהה לעומת שעונים מסורתיים. בתחום הימי נרשמה עלייה של 22%, הודות לרכישת JL Audio, המספקת רכיבי אודיו לסירות ולמכוניות. בנוסף, תחום המכשירים לרכבים הציג עלייה משמעותית של 53%.
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- ההכנסות זינקו, אבל הרווח הנקי של קליל נשחק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גרמין הצליחה להרחיב את מרווחי הרווח גם במהלך הרבעון, עם רווח של 399.1 מיליון דולר, או 2.07 דולר למניה, לעומת 257.2 מיליון דולר או 1.34 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.
גרמין מול אפל: המאבק על שוק השעונים החכמים
הצלחת גרמין אינה מקרית. החברה הצליחה ליצור לעצמה נישה ייחודית בשוק המכשירים הלבישים, המתמקדת בספורטאים וחובבי אקסטרים. השעונים החכמים של גרמין מציעים מגוון רחב של פיצ'רים מתקדמים, כגון ניטור קצב לב, ניתוח שינה ומעקב אחר פעילויות ספורט מגוונות. בנוסף, החברה השקיעה משאבים רבים בפיתוח מערכות ניווט מתקדמות לרכב, מה שהרחיב את בסיס הלקוחות שלה. ההצלחה של גרמין משקפת מגמה רחבה יותר של מעבר לחיים בריאים ופעילים, והחברה מצליחה לרכב על הגל הזה בצורה מרשימה.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
התחרות בשוק השעונים החכמים והלבישים הולכת ומתחממת, כאשר גרמין מוצאת עצמה פנים מול פנים עם ענקיות הטכנולוגיה. אפל, עם בסיס משתמשים עצום ומערכת אקולוגית עשירה, השקיעה משאבים רבים בפיתוח Apple Watch, והצליחה להציע מכשיר יוקרתי עם מגוון רחב של אפליקציות ושירותים. למרות זאת, גרמין מצליחה לשמור על נתח שוק משמעותי בזכות ההתמקדות שלה בספורטאים ובפעילויות חוץ. הדגמים האחרונים של Apple Watch, עם תכונות כמו מדידת חמצן בדם ומעקב אחר פעילות גופנית מתקדמת, מציבים אתגר רציני לגרמין, אך האחרונה ממשיכה להציע פתרונות ייחודיים, כמו חיי סוללה ארוכים יותר ומגוון רחב של פרופילים ספורטיביים, המושכים אליה קהל יעד ספציפי.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
