ראיון

"מתכננים להגיע לאיזון כבר ברבעון הרביעי"

אחרי פרסום הדוחות, סמנכ"ל הכספים של סימילרווב, ג'ייסון שווארץ, מסביר: "רוב ההוצאות שלנו הם קבועות, לכן מספר הלקוחות שלנו חשוב. 4,200 לקוחות משתמשים בנו כדי לעזור להם לכבוש יעדים"
איציק יצחקי |

"אנחנו מתכננים להגיע לאיזון תזרימי כבר ברבעון הרביעי". כך מצהיר סמנכ"ל הכספים של סימילרווב סימילרווב, ג'ייסון שווארץ. הוא אופטימי, שווארץ, בדיוק כמו התחזית של החברה. לפי הדוחות, החברה הקטינה החברה את ההפסד התפעולי שלה מ-45% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, ל-14% ברבעון הנוכחי. הוא מצפה כי עד סוף השנה, הוא יעבור לאיזון תזרימי. "עמדנו בצפי האנליסטים בצורה ממש מדויקת, אבל השיפור ברווחיות, או בצמצום ההפסד, הוא משמעותי יותר. השיפור ברווחיות הוא מאוד חזק מול השנה שעברה וזה מעודד. צמצמנו את ההפסד ביותר מ-31%. זה המון", הוא מסביר. ממה נובע הצמצום בהפסד? "בשנה שעברה דיברנו על ההפסד והגענו למסקנה שצריך לקצץ בכל מיני מקומות. הבעיה: הרבה הוצאות הן קבועות. כלומר, אם יש לנו 50, 500 או 5000 לקוחות - ההוצאות הן זהות. מה זה אומר? שככל שאתה צומח, יש רווחיות גבוהה יותר. ולכן מה שחשוב כאן הוא לקוחות. מצד אחד כמות הלקוחות, ואנחנו רואים שההכנסה ללקוח צמחה השנה. מצד שני, לבחון כל דבר לגופו ולעבוד מאוד יעיל. ברבעונים האחרונים, אתה רואה את התוצאות של ההשקעה שלנו בכל הפרמטרים האלה". במה אתם עדיפים על המתחרות? זיהינו פער גדול, למשל, באתרי האינטרנט - בין הנתונים שמופיעים אצלכם למצב האמיתי. זה יכול להגיע לעשרות אחוזים. "המטרה שלנו ומה שמבדל אותנו מהמתחרות הוא היכולת להנגיש לחברות מה קורה בעולם הדיגיטלי ואיך הן יכולות להרים את היכולת שלהן ולצמוח, איך לכבוש את השוק שלהן. זו הסיבה שהיום 4,200 לקוחות משתמשים בנו כדי לעזור להם לכבוש יעדים". רוב החברות היום מכניסות לכם מעל 100 אלף דולר בשנה. על מה הן משלמות כל כך הרבה כסף? "55% מכניסות את הסכום הזה, זה נכון. איך זה עוזר להן לצמוח? תחשוב שאני מראה לחברה שחברת תוכנה מסוימת רוצה למצוא חברות שיכולות להשתמש במוצר שלהן ונוצרת עסקה. יש לנו את כל המידע על חברות, בכל מדינה בעולם. אנחנו מספרים לחברות מי מתאימות לצרכים שלהן, מי יקנו את המוצר. והן קונות. אני בא ואומר לחברות: יש לי מידע על חברות אחרות בעולם שיכולות לעשות עסקים אתכם, שהן מתאימות. בעידן כזה, כל אחד צריך להשקיע במקומות הנכונים ולא לבזבז כסף במקומות לא נכונים. אם נשווה את זה לפעילות צה"ל, אז לא יוצאים למבצע בלי מודיעין. חברה לא יכולים להצליח בלי מידע מקדים. בזמנים קלים, אתה מוציא כסף ואתה משווק דרך אנשי מכירות. וזה עולה הרבה. כשהחברה רזה, היא צריכה להבין שהיא חייבת לפגוע במטרה, אין לה כסף לבזבז". ואיך זה קשור למספרים שאתם מוציאים על חברות? כמה הם מדויקים? "הכי מדויקים בשוק. אנחנו לא מבקרים, אנחנו לא רואי חשבון, אבל בשוק הזה, אם לא היינו די מדויקים זה לא היה עובד. כמובן שיש סטיות לפעמים. זה שולי לחלוטין. לצורך קבלת החלטה, איפה לעשות עסקים ועם מי, אנחנו הכי טובים". מה לגבי רכישות עתידיות? "זה חלק מהאסטרטגיה שלנו. עשינו בעבר, אנחנו רואים שיש עוד אפשרויות בשוק. כשזה קורה, אנחנו מיד שוקלים. חלק מה'לונג ראן' שלנו הוא לעשות את זה". תעמדו בתחזיות? "אמור מעט ועשה הרבה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

לארי אליסון (גרוק)לארי אליסון (גרוק)

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון

התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר

מנדי הניג |

זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.   

לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".

בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.  

 שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.

לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".