דיווח: תכנית ההלוואות של הפד' עשויה להזרים עד 2 טריליון דולר לבנקאות בארה"ב
תוכנית הלוואות החירום של הפד' האמריקאי עשויה להזרים עד 2 טריליון דולר של כספים למערכת הבנקאות בארה"ב ולהקל על מחנק הנזילות, כך עולה מדיווח של בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן.
בהצהרה שפרסם הבנק, הוא קבע כי מכיוון שהבנקים הגדולים אינם צפויים לנצל את התוכנית, כך שהשימוש המקסימלי הצפוי הוא קרוב ל-2 טריליון דולר. "סביר להניח שהשימוש בתוכנית המימון לתקופות הבנקים של הפד' יהיה גדול", כתבו אסטרטגים בראשות ניקולאוס פניגירצוגלו. "בעוד שהבנקים הגדולים לא צפויים לנצל את התוכנית, השימוש המקסימלי הצפוי באמצעי הוא קרוב ל-2 טריליון דולר, שזה הסכום הנקוב של אג"ח המוחזקות על ידי בנקים בארה"ב מחוץ לחמשת הגדולים ביותר", אמרו.
ביום ראשון בערב, ממשל ביידן פתח בחילוץ חירום של מערכת הבנקאות האמריקאית במאמץ לעצור את ההידבקות מההתמוטטות המהירה של בנק עמק הסיליקון (SVB) ובנק סיגניצ'ר. הפדרל ריזרב הודיע כי יצרו תוכנית חדשה לספק לבנקים ולמוסדות פיקדונות אחרים והלוואות חירום. האמצעי החדש נועד לוודא לחלוטין שמוסדות פיננסיים יכולים "לספק את הצרכים של כל המפקידים שלהם". עם זאת, נראה שההצהרות לא עזרו יותר מדי לשוק ומניות הבנקים רשמו בשבוע האחרון ירידות חדות שהגיעו בחלקן אף לעשרות אחוזים.
ג'יי פי מורגן כתב עוד כי יש עדיין 3 טריליון דולר של רזרבות במערכת הבנקאות האמריקאית, המוחזקת בעיקר על ידי הבנקים הגדולים ביותר. הייתה נזילות הדוקה עקב העלאות הריבית של הפד' בשנה שעברה, שגרמו ללקוחות לעבור לחסוך בפיקדונות בנקאיים. האסטרטגים של ג'יי פי מורגן אמרו שתוכנית המימון אמורה להיות מסוגלת להזרים מספיק רזרבות למערכת הבנקאית כדי לצמצם את המחסור ברזרבות ולרכך את ההידוק שהתרחש בשנה האחרונה.
- בנק עם שורשים אפלים: הבנקאות הנאצית בשואה
- עמלות, כרטיס אשראי והטבות נוספות: מה הבנקים השונים מציעים לצעירים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר שתי קריסות בנקים תוך פחות משבוע, כל העיניים נשואות לראות האם הפד' יעלה את הריבית פעם נוספת. יו"ר הפד ג'רום פאוול ועמיתיו נמצאים קשוחים בעמדתם לגבי איך להגיב בזמנים סוערים אלה, במיוחד כעת לאחר הצרות החדשות בענקית הבנקאות השוויצרית, קרדיט סוויס.
בשבוע שעבר, פאוול אותת שהבנק המרכזי עשוי להאיץ את מסע העלאות הריבית שלו לנוכח האינפלציה המתמשכת. הסוחרים תימחרו העלאת ריבית של 0.5% בפגישת הפד' ב-21-22 במרץ, מהטווח הנוכחי של 4.5%-4.75%, והעלאות ריבית נוספות מעבר לכך. עם זאת, כעת מתמחרים בשוק סיכוי שווה להעלאה של 0.25% או שלא נראה העלאה כלל.
- 6.חוזה מהלכים 16/03/2023 15:07הגב לתגובה זומדברים כמו חול ולא יהייה מה לאכול לברוח לקריפטו שם הממשל לא יוכל לאכול אותכם. מטבעות בכיס ולא אצלהם
- 5.ביזיון ממנים את העשירים על חשבון החלשים (ל"ת)מנש 16/03/2023 13:16הגב לתגובה זו
- 4.גולדפינגר 16/03/2023 12:23הגב לתגובה זוהזרמת כסף לבנקאות האמריקאית כמוה כליבוי האינפלציה, הכסף ישמש או למתן אשראי או להשקעות בבורסה מה שיזרים כסף לשווקים ומשך לצריכה.
- 3.אנונימי 16/03/2023 12:17הגב לתגובה זומאיפה בדיוק יש לממשל האמריקאי 2 טריליון לחילוץ הבנקים? האם זה מהדפסת כסף? זה לא יכול לגרום לעוד יותר אינפלציה בעצם?
- 2.לדעתי 16/03/2023 12:10הגב לתגובה זותוכנית החירום החכמה מאפשרת זאת
- אנונימי 16/03/2023 14:11הגב לתגובה זוחי בסרט מי שחושב שהפד יפסיק להלחם באינפלציה בגלל בנק שקרס
- 1.גם בלי ההזרמה הזאת הפד חייב מעל 6 טריליוו. ! (ל"ת)חיים 16/03/2023 11:44הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
