מנכ"ל טילריי מציג את התוכנית שלו להגעה להכנסות של 4 מיליארד דולר בשנה
עד לאחרונה השמות אפריה ו- TILRAY INC היו השמות הנפוצים ביותר בשוק הקנאביס הקנדי והחברות שהמשקיעים דיברו עליהם הכי הרבה. החל מלפני כמה חודשים - רק טילריי היא השם הנפוץ מבין השתיים. הסיבה: שתי ענקיות הקנאביס התמזגו ביחד, כאשר הקונגלומרט הענקי שנוצר נושא את השם טילריי.
בדוחות שהוציאה טילריי לרבעון השני של השנה, ניתן לראות שלא רק שהמיזוג לא הקשה על הצמיחה של הגוף המאוחד, שהוא יותר גדול ומטבע הדברים יותר "מסובך להפעלה" - אלא לראשונה מזה שנים טילריי חזרה לצמוח בקצב של שוק הקנאביס הקנדי.
אבל הבעיות של התאגיד המאוחד נמצאות בשורה התחתונה, שם לא רק שהוא לא מצליח להציג רווח אלא באופן חוזר ונשנה, רבעון אחר רבעון הוא מעמיק את ההפסד שלו שהסתכם ברבעון האחרון בכ-50 מיליון דולר.
כעת, מוציא המנכ"ל של החברה המאוחדת - אירווין סיימון מכתב לבעלי המניות במטרה להציג יעדים לעתיד ולהסביר כיצד להגיע אליהם.
המטרה: הכנסות של 4 מיליארד דולר עד סוף 2024
במכתב הציב לעצמו סיימון מטרה שאפתנית בהחלט להגיע להכנסות של כ-4 מיליארד דולר עד לסוף שנת 2024, הוא צופה שהוא ישיג את היעד באמצעות הפעולות הבאות:
1. הגדלת נתח השוק במדינת הבית קנדה - אומנם טילריי היא כעת חברה ענקית, אבל היא עדיין מחזיקה רק בכ-16% משוק הקנאביס הקנדי כאשר עד לדוחות רבעון 2 כאמור, החברה צמחה פחות מהשוק - כלומר איבדה נתח שוק. כעת ברבעון 2 היא הצליחה לשמור על נתח השוק - אך המנכ"ל הציב לחברה מטרה להגיע לנתח שוק של 30% עד לסוף שנת 2024.
- מזנקת 40% ומשלימה קפיצה של פי 4 בשלושה חודשים - מי זאת טילריי?
- טילריי על פרשת דרכים: אלכוהול מניע צמיחה, קנאביס בנסיגה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. השוק האירופאי - לחברה יש כבר נוכחות בשוק האירופאי. בעיקר בזכות טילריי שהייתה נחשבת לבעלת יכולות הפצה רחבות בהחלט - והיא מוכרת בו את מוצריה. אבל השוק עדיין בחיתוליו - המנכ"ל מעריך שהמכירות בשוק האירופאי יתרמו כמיליארד דולר לשורה העליונה עד 2024.
יעד שאפתני לכל הדעות אבל על פי כמעט כל התחזיות שוק הקנאביס האירופאי צפוי להמשיך ולצמוח בקצב מסחרר - כעת השאלה היא האם החברה תצליח לתפוס בו נתח שוק גדול. העובדה שחלק ניכר מהמדינות האירופאיות שאישרו קנאביס רפואי ובראשן גרמניה אוסרות על גידול קנאביס בשטחן ומאפשרות במקום רק ייבוא.
3. מוצרי CBD. לחברה יש פעילות בתחום מוצרי הצרכנות הרגילים שבהם משולב מרכיב ה-CBD שהוא החומר שאינו ממסטל בצמח הקנאביס כאשר ברבעון השני של השנה היווה המגזר הזה כ-15% מסך ההכנסות של החברה. המנכ"ל רוצה להמשיך ולפתח את הפוטנציאל של הפעילות הזו.
- עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?
- פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
4. מיזוגים ורכישות - ביצוע מיזוגים ורכישות נוספים, כמו שלאחרונה דווח עת רכשה החברה חלק מניירות הערך של חברת הקנאביס MEDMAN שבקשיים.
- 1.רציונאלי 31/08/2021 10:40הגב לתגובה זובמחיר הנוכחי זה מציאה הרבה רחוק מהשיא שהיה בשנתיים האחרונות המיזוג יעשה רק טוב ומנכל שיוצא בהצהרות כאלה יודע על מה הוא מדבר ואני נותן אימו לאסוף
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
