מנכ"ל טילריי מציג את התוכנית שלו להגעה להכנסות של 4 מיליארד דולר בשנה
עד לאחרונה השמות אפריה ו- TILRAY INC היו השמות הנפוצים ביותר בשוק הקנאביס הקנדי והחברות שהמשקיעים דיברו עליהם הכי הרבה. החל מלפני כמה חודשים - רק טילריי היא השם הנפוץ מבין השתיים. הסיבה: שתי ענקיות הקנאביס התמזגו ביחד, כאשר הקונגלומרט הענקי שנוצר נושא את השם טילריי.
בדוחות שהוציאה טילריי לרבעון השני של השנה, ניתן לראות שלא רק שהמיזוג לא הקשה על הצמיחה של הגוף המאוחד, שהוא יותר גדול ומטבע הדברים יותר "מסובך להפעלה" - אלא לראשונה מזה שנים טילריי חזרה לצמוח בקצב של שוק הקנאביס הקנדי.
אבל הבעיות של התאגיד המאוחד נמצאות בשורה התחתונה, שם לא רק שהוא לא מצליח להציג רווח אלא באופן חוזר ונשנה, רבעון אחר רבעון הוא מעמיק את ההפסד שלו שהסתכם ברבעון האחרון בכ-50 מיליון דולר.
כעת, מוציא המנכ"ל של החברה המאוחדת - אירווין סיימון מכתב לבעלי המניות במטרה להציג יעדים לעתיד ולהסביר כיצד להגיע אליהם.
המטרה: הכנסות של 4 מיליארד דולר עד סוף 2024
במכתב הציב לעצמו סיימון מטרה שאפתנית בהחלט להגיע להכנסות של כ-4 מיליארד דולר עד לסוף שנת 2024, הוא צופה שהוא ישיג את היעד באמצעות הפעולות הבאות:
1. הגדלת נתח השוק במדינת הבית קנדה - אומנם טילריי היא כעת חברה ענקית, אבל היא עדיין מחזיקה רק בכ-16% משוק הקנאביס הקנדי כאשר עד לדוחות רבעון 2 כאמור, החברה צמחה פחות מהשוק - כלומר איבדה נתח שוק. כעת ברבעון 2 היא הצליחה לשמור על נתח השוק - אך המנכ"ל הציב לחברה מטרה להגיע לנתח שוק של 30% עד לסוף שנת 2024.
- מזנקת 40% ומשלימה קפיצה של פי 4 בשלושה חודשים - מי זאת טילריי?
- טילריי על פרשת דרכים: אלכוהול מניע צמיחה, קנאביס בנסיגה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. השוק האירופאי - לחברה יש כבר נוכחות בשוק האירופאי. בעיקר בזכות טילריי שהייתה נחשבת לבעלת יכולות הפצה רחבות בהחלט - והיא מוכרת בו את מוצריה. אבל השוק עדיין בחיתוליו - המנכ"ל מעריך שהמכירות בשוק האירופאי יתרמו כמיליארד דולר לשורה העליונה עד 2024.
יעד שאפתני לכל הדעות אבל על פי כמעט כל התחזיות שוק הקנאביס האירופאי צפוי להמשיך ולצמוח בקצב מסחרר - כעת השאלה היא האם החברה תצליח לתפוס בו נתח שוק גדול. העובדה שחלק ניכר מהמדינות האירופאיות שאישרו קנאביס רפואי ובראשן גרמניה אוסרות על גידול קנאביס בשטחן ומאפשרות במקום רק ייבוא.
3. מוצרי CBD. לחברה יש פעילות בתחום מוצרי הצרכנות הרגילים שבהם משולב מרכיב ה-CBD שהוא החומר שאינו ממסטל בצמח הקנאביס כאשר ברבעון השני של השנה היווה המגזר הזה כ-15% מסך ההכנסות של החברה. המנכ"ל רוצה להמשיך ולפתח את הפוטנציאל של הפעילות הזו.
- קורסרה תרכוש את יודמי בעסקת מניות של 2.5 מיליארד דולר
- אמזון בוחנת השקעה של כ־10 מיליארד דולר ב־OpenAI
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
4. מיזוגים ורכישות - ביצוע מיזוגים ורכישות נוספים, כמו שלאחרונה דווח עת רכשה החברה חלק מניירות הערך של חברת הקנאביס MEDMAN שבקשיים.
- 1.רציונאלי 31/08/2021 10:40הגב לתגובה זובמחיר הנוכחי זה מציאה הרבה רחוק מהשיא שהיה בשנתיים האחרונות המיזוג יעשה רק טוב ומנכל שיוצא בהצהרות כאלה יודע על מה הוא מדבר ואני נותן אימו לאסוף
רובוטיקה (רשתות)למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?
חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר
מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.
AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.
לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.
מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.
כבר לא שלד בורסאי
בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.
קורסרה רשתות חברתיותקורסרה תרכוש את יודמי בעסקת מניות של 2.5 מיליארד דולר
העסקה, הצפויה להיסגר במחצית השנייה של השנה הבאה, משקפת האצה בתהליכי מיזוג בענף הלמידה הדיגיטלית על רקע האטה בצמיחה, שחיקת שווי והימור משותף על ביקוש גובר להכשרות מבוססות בינה מלאכותית בשוק העבודה
פלטפורמת הלמידה המקוונת קורסרה הודיעה על הסכם לרכישת המתחרה יודמי בעסקת מניות, במהלך שמעריך את החברה הממוזגת בכ־2.5 מיליארד דולר. מדובר באחת מעסקאות המיזוג הבולטות בענף ההשכלה הדיגיטלית בשנים האחרונות, על רקע האטה בצמיחה ודרישה גוברת להתייעלות ולגודל.
לפי הודעת החברות, העסקה צפויה להיסגר במחצית השנייה של השנה הבאה, בכפוף לאישורים רגולטוריים ואישור בעלי המניות. קורסרה תרכוש את יודמי בעסקה ללא מזומן, שבמסגרתה יקבלו בעלי המניות של יודמי כ־0.8 מניות קורסרה עבור כל מניה שברשותם. ההסכם משקף ליודמי שווי של כ־930 מיליון דולר, פרמיה של כ־18% על מחיר המניה ערב ההודעה. בתגובה לדיווח, מניית יודמי זינקה בכמעט 30%, בעוד מניית קורסרה עלתה בכ־8%.
תקופה מאתגרת
המיזוג מגיע בתקופה מאתגרת לשתי החברות. אף ששתיהן הציגו גידול בהכנסות ברבעון השלישי של 2025, מניותיהן רשמו ירידות חדות בשנה האחרונה, על רקע ספקות לגבי קצב הצמיחה העתידי והיכולת לייצר רווחיות יציבה.
ענף הלמידה המקוונת חווה שינוי מאז דעיכת הביקושים החריגים שנרשמו בתקופת הקורונה. לאחר גל של הנפקות והשקעות, החברות בענף מתמודדות כעת עם האטה בהרשמות של צרכנים פרטיים ועם לחץ מצד משקיעים לשפר מודלים עסקיים. במציאות זו, גודל ופריסה רחבה הפכו ליתרון. קורסרה ויודמי סבורות כי שילוב הפעילויות יאפשר להן לפנות באופן יעיל יותר לשוק הארגוני, שמציע הכנסות חוזרות ויציבות יחסית לעומת מכירת קורסים בודדים לצרכנים.
- הכירו את 'חוגו': המהפכה הדיגיטלית בעולם החוגים והשיעורים הפרטיים
- אפליקציית SCREENZ מגיעה בבלעדיות לסלקום החל מהיום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הדמיון, מדובר בשתי פלטפורמות בעלות מודלים שונים. קורסרה פועלת בשיתוף אוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים ומציעה תארים, תעודות מקצועיות וקורסים מובנים, בעוד יודמי מתבססת על זירת מסחר של מדריכים עצמאיים המוכרים קורסים ישירות ללומדים ולארגונים. החברות מעריכות כי שילוב הגישות יאפשר להן להציע סל רחב יותר של תכנים, החל מהכשרות אקדמיות ארוכות טווח ועד למודולים קצרים וממוקדים. בכך הן מקוות להגדיל את הרלוונטיות שלהן עבור עובדים ומעסיקים כאחד.
