קנאביס
צילום: דיוויד גאבריץ', unsplash

טילריי חזרה לצמוח במקביל לשוק - המניה מזנקת

ההכנסות ממגזר הקנאביס צמחו בכ-35%, אך למרות הצמיחה בהכנסות ולמרות הסינרגיות שהביא עימו המיזוג עם אפריה - ההפסד המייצג דווקא העמיק
גלעד מנדל | (1)
נושאים בכתבה קנאביס רפואי

חברת הקנאביס הרפואי הקנדית  TILRAY INC פרסמה דוחות רבעוניים חזקים בהם הציגה עלייה של כ-25% בהכנסות לצד הפסד מייצג של 50 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות החברה ברבעון השני של 2021 הסתכמו בכ-142.2 מיליון דולר, זאת אל מול הכנסות של כ-113.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. יש להדגיש שלאחר המיזוג שהחברה השלימה עם חברת אפריה ההכנסות בדוחות הן בדולר אמריקאי ולא בדולר קנדי.

מדובר בצמיחה יפה, שכן החברה כמו ענקיות קנאביס קנדיות אחרות לא תמיד הצליחה לצמוח ביחד עם שוק הקנאביס, ולעיתים צמחה פחות ממה שצמח השוק. כעת, נראה כי החברה חזרה לצמוח במקביל לצמיחת סקטור הקנאביס בקנדה - אם כי יש לחכות עוד כמה רבעונים ולראות האם הדבר ממשיך.

ההכנסות בסגמנט של הקנאביס, שמהוות רק כ-38% מההכנסות צנחו בכ-35.6% והגיעו לכ-35.6%. לא הרבה יודעים, אבל טילריי רושמת יותר הכנסות מהפצת תרופות בגרמניה מאשר בפעילות הקנאביס שלה. הסיבה היא שבשביל להפיץ את המוצרים שלה שמגודלים בקנדה לבתי המרקחת בגרמניה, היא רכשה חברת הפצה - דבר שהגדיל את ההכנסות שלה, אך לא באמת מדובר על פעילות ליבה של החברה.

דווקא פעילות הפצת התרופות של החברה הציגה רבעון חלש למדי, עת ההכנסות ירדו בכ-10% והגיעו לכ-67 מיליון דולר (47% מההכנסות). יתר ההכנסות (15%) של החברה נובעות ממכירת אלכוהול ומוצרים נלווים כמו מים מבוססי CBD ועוד.

נציין גם ונדגיש כי הדוחות של טילריי ואפריה אוחדו כך שהצמיחה שהחברה הציגה אינו נובעת מהרכישה / מיזוג של אפריה שכן גם נתוני הרבעון המקביל אוחדו עם אפריה.

הבעיה - השורה התחתונה

הבעיה של טילריי בפרט וסקטור הקנאביס בקנדה ככלל מאז ומתמיד הייתה השורה התחתונה. החברות לא הצליחו להציג רווח.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 29/07/2021 09:13
    הגב לתגובה זו
    כפי שכתבתי בעבר שטח המאריחואנה ,יעני קנאביס,הוא מאוד תנודתי ומסוכן,מי שמשקיע שם צריך להשקיע אך ורק כסף שאינו זקוק לו לטווח הארוך,לא להתרשם מהעליה של 25%,תבוא ירידה!
בועה
צילום: גיא טל
ניתוח טכני

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?

לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו

זיו סגל |

ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו.  שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720. 

6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך. 



מה אומרות המניות המופלאות

הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.


- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.


- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע. 


ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.