קנאביס
צילום: דיוויד גאבריץ', unsplash

טילריי חזרה לצמוח במקביל לשוק - המניה מזנקת

ההכנסות ממגזר הקנאביס צמחו בכ-35%, אך למרות הצמיחה בהכנסות ולמרות הסינרגיות שהביא עימו המיזוג עם אפריה - ההפסד המייצג דווקא העמיק
גלעד מנדל | (1)
נושאים בכתבה קנאביס רפואי

חברת הקנאביס הרפואי הקנדית  TILRAY INC פרסמה דוחות רבעוניים חזקים בהם הציגה עלייה של כ-25% בהכנסות לצד הפסד מייצג של 50 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות החברה ברבעון השני של 2021 הסתכמו בכ-142.2 מיליון דולר, זאת אל מול הכנסות של כ-113.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. יש להדגיש שלאחר המיזוג שהחברה השלימה עם חברת אפריה ההכנסות בדוחות הן בדולר אמריקאי ולא בדולר קנדי.

מדובר בצמיחה יפה, שכן החברה כמו ענקיות קנאביס קנדיות אחרות לא תמיד הצליחה לצמוח ביחד עם שוק הקנאביס, ולעיתים צמחה פחות ממה שצמח השוק. כעת, נראה כי החברה חזרה לצמוח במקביל לצמיחת סקטור הקנאביס בקנדה - אם כי יש לחכות עוד כמה רבעונים ולראות האם הדבר ממשיך.

ההכנסות בסגמנט של הקנאביס, שמהוות רק כ-38% מההכנסות צנחו בכ-35.6% והגיעו לכ-35.6%. לא הרבה יודעים, אבל טילריי רושמת יותר הכנסות מהפצת תרופות בגרמניה מאשר בפעילות הקנאביס שלה. הסיבה היא שבשביל להפיץ את המוצרים שלה שמגודלים בקנדה לבתי המרקחת בגרמניה, היא רכשה חברת הפצה - דבר שהגדיל את ההכנסות שלה, אך לא באמת מדובר על פעילות ליבה של החברה.

דווקא פעילות הפצת התרופות של החברה הציגה רבעון חלש למדי, עת ההכנסות ירדו בכ-10% והגיעו לכ-67 מיליון דולר (47% מההכנסות). יתר ההכנסות (15%) של החברה נובעות ממכירת אלכוהול ומוצרים נלווים כמו מים מבוססי CBD ועוד.

נציין גם ונדגיש כי הדוחות של טילריי ואפריה אוחדו כך שהצמיחה שהחברה הציגה אינו נובעת מהרכישה / מיזוג של אפריה שכן גם נתוני הרבעון המקביל אוחדו עם אפריה.

הבעיה - השורה התחתונה

הבעיה של טילריי בפרט וסקטור הקנאביס בקנדה ככלל מאז ומתמיד הייתה השורה התחתונה. החברות לא הצליחו להציג רווח.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 29/07/2021 09:13
    הגב לתגובה זו
    כפי שכתבתי בעבר שטח המאריחואנה ,יעני קנאביס,הוא מאוד תנודתי ומסוכן,מי שמשקיע שם צריך להשקיע אך ורק כסף שאינו זקוק לו לטווח הארוך,לא להתרשם מהעליה של 25%,תבוא ירידה!
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. -0.63%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

מיקרוסופט. קרדיט: רשתות חברתיותמיקרוסופט. קרדיט: רשתות חברתיות

מיקרוסופט הורידה יעדי מכירות ל-AI - המניה מאבדת 2%

דיווח חדש חושף כי החברה עדכנה כלפי מטה את יעדי המכירות למוצרי בינה מלאכותית לאחר שרוב צוותי המכירות לא עמדו ביעדים; הנתונים מצביעים על פער בין ההתלהבות מהטכנולוגיה לבין האימוץ בפועל בשוק הארגוני

אדיר בן עמי |

מניית ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט Microsoft Corp -1.84%  מאבדת 2% בעקבות דיווח של אתר The Information, שלפיו החברה צמצמה את היעדים שהציבה למכירות מוצרי הבינה המלאכותית לשוק העסקי. לפי הפרסום, שינויים ביעדי המכירות נעשו בכמה יחידות בחברה, בעיקר בתחום הענן. גורמים המצוטטים בדיווח טוענים כי חלק גדול מצוותי המכירות לא הצליחו לעמוד ביעדים שנקבעו לשנה הפיסקלית שהסתיימה ביוני, ולכן ההנהלה התאימה את המספרים כלפי מטה.


מיקרוסופט משקיעה בשנה האחרונה מאמצים משמעותיים בהחדרת שירותי AI חדשים, ובראשם Copilot כחלק מחבילת Microsoft 365. למרות זאת, החברה נמנעה מלפרסם נתוני מכירות מפורטים שמאפשרים להעריך את קצב האימוץ בפועל.


ההתלהבות לא מתורגמת לרכישות

הדיווח מצטרף לשורה של סימנים לכך שההתלהבות המוקדמת מהטכנולוגיות החדשות אינה מתורגמת באופן מלא לרכישות רחבות בשוק הארגוני. חלק מהלקוחות, כך נראה, ממשיכים להתנסות בכלים אך דוחים החלטות השקעה ארוכות טווח. נתונים עדכניים של הלשכה לסטטיסטיקה בארה״ב מצביעים על עלייה הדרגתית בשימוש בבינה מלאכותית מ־3.7% מהעסקים לפני שנתיים לכ־10% בספטמבר האחרון. עם זאת, בקרב החברות הגדולות דוּוח על ירידה בשימוש במהלך חודשי הקיץ, כאשר חלק מהן עצרו פיילוטים ולא המשיכו לפריסה רחבה.


אחת הסיבות המרכזיות שהוזכרו על ידי עסקים היא הקושי להעריך את התועלת הכלכלית של הכלים החדשים. רבים מהפתרונות עדיין אינם מספקים חיסכון ברור, וחלקם ממשיכים לייצר טעויות שעלולות לגרום נזק תפעולי. ברקע לכך עומדות הוצאות העתק של ענקיות הטכנולוגיה על תשתיות AI. מיקרוסופט, לצד אמזון, גוגל ומטא, מנהלות מרוץ השקעות במרכזי נתונים ובשבבים ייעודיים, מתוך הנחה שהביקוש יגדל בהמשך. אולם בשוק גובר הדיון בשאלה האם ההשקעות הללו מקדימות את הביקוש בפועל.


כך למשל, יחידה אחת במערך המכירות של Azure דרשה מהנציגים להגדיל את היקפי השימוש של לקוחות במוצר בשם Foundry ב־50% בשנה החולפת. לפי הדיווח, פחות מ־20% מהם הצליחו לעמוד ביעד, ובעקבות זאת צומצם היעד לשנה הנוכחית לכ־25%. ההתאמות שביצעה מיקרוסופט מעידות על פער בין ההצהרות הפומביות של ענקיות הטכנולוגיה לבין המציאות בשטח. ייתכן שהשוק בשלב מוקדם מדי, או שהלקוחות מבקשים יותר הוכחות ליעילות לפני שהם מתחייבים לשדרוגים עתירי עלות.