וולמארט
צילום: אתר החברה

וולמארט בדרך לשווי שוק של טריליון דולר - האם היא יקרה מדי?

המניה זינקה ב-72% ב-2024 ומוסיפה עוד 13% מתחילת השנה; וולמארט במרחק של 20% משווי שוק של טריליון דולר

אדיר בן עמי | (2)


משקיעי וולמארט Wal-Mart Stores Inc. ממשיכים לחייך כל הדרך אל הבנק, כאשר מניית ענקית הקמעונאות מגיעה לשיאים חדשים ומציגה ביצועים מרשימים גם בתחילת 2025. המניה, שזינקה ב-72% במהלך 2024, ממשיכה במגמה החיובית עם עלייה של 13% נוספים מתחילת השנה הנוכחית.


הביצועים המרשימים של וולמארט בולטים במיוחד על רקע החולשה היחסית בענף הקמעונאות, כאשר מדד S&P SPDR Retail ETF רושם ירידה של כ-1.5% מתחילת 2025. אפילו חששות מהטלת מכסים חדשים והאפשרות לעליית מחירים לא הצליחו לפגוע בתנופה החיובית של המניה.


בדרך לשווי של טריליון דולר


שווי השוק של וולמארט מתקרב כעת ל-825 מיליארד דולר, כאשר עלייה נוספת של כ-20% תביא את החברה להישג המרשים של שווי שוק של טריליון דולר. השאלה המרכזית בשוק היא האם וכמה מהר תוכל החברה להגיע ליעד השאפתני הזה. האנליסטים מביעים אופטימיות רבה לגבי המשך עליית המניה. מתוך 42 אנליסטים המכסים את החברה, רק חמישה אינם ממליצים על קנייה או ביצועי יתר, כאשר ארבעה ממליצים על "החזק" ואחד בלבד ממליץ על "מכירה".


מייקל לאסר, אנליסט ב-UBS, העלה את מחיר היעד למניית וולמארט ל-113 דולר, כ-10% מעל רמות המסחר הנוכחיות. הוא מצביע על עסקי המנויים Walmart+ וסאם'ס קלאב כמנועי צמיחה משמעותיים שעשויים לתרום 2% עד 3% לצמיחת הרווח בשנים הקרובות.


לאסר מדגיש כי "וולמארט רק מתחילה לגרד את פני השטח עם תוכנית המנויים Walmart+". הוא מציין כי החברה ממשיכה לכבוש נתחי שוק ממתחרים רבים, כולל טארגט, קוסטקו, BJ's Wholesale, קרוגר ואלברטסונס.


קן מהוני, מנכ"ל Mahoney Asset Management, המחזיק במניות וולמארט בתיקי לקוחותיו, מדגיש את הצמיחה המרשימה במכירות המקוונות, משיכת צרכנים בעלי הכנסה גבוהה, וניהול מלאי משופר באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית. "אם אתם מחפשים מניה עם מגמת עלייה מושלמת, אל תחפשו יותר," אומר מהוני. "נראה שהם מעולם לא היו בעמדה חזקה יותר, ואנו מצפים שזה יימשך, והשוק מסכים."


מייקל בייקר, אנליסט ב-D.A. Davidson & Co., מסכים ומציין כי ההשקעות של וולמארט בניהול שרשרת האספקה ובבינה מלאכותית צפויות להגדיל את המכירות והרווחים עוד יותר.

קיראו עוד ב"גלובל"



מכפיל רווח עתידי של 41

עם זאת, המשקיעים צריכים לנקוט במשנה זהירות. מניית וולמארט נסחרת כעת במכפיל רווח של כ-41 על תחזיות הרווח לשנה הפיסקלית הנוכחית, שיא של חמש שנים. לשם השוואה, טארגט נסחרת במכפיל של 15 בלבד, אם כי יש לציין שהיא מתמודדת עם אתגרים בתקופה האחרונה. אפילו אמזון נסחרת במכפיל נמוך יותר של 36.


מעניין לציין כי וולמארט עדיין נסחרת בהנחה משמעותית ביחס לקוסטקו, הנסחרת במכפיל של 58 ונמצאת גם היא קרוב לשיא היסטורי.


רופש פאריך מ-Oppenheimer מזהיר כי ייתכן שוולמארט תפרסם תחזית שמרנית בדוח הרבעון הרביעי ב-20 בפברואר, מה שעלול להוביל לירידות במניה. עם זאת, הוא ממליץ למשקיעים להיות אופטימיים ולנצל כל ירידה לרכישה.


סיכונים בטווח הקצר והמיקוד של וולמארט

החששות ממלחמת הסחר והטלת מכסים על סין, קנדה ומקסיקו נותרים גורם סיכון בטווח הקצר, אך היתרון לגודל של וולמארט צפוי לאפשר לה להתמודד טוב יותר עם השלכות המכסים בהשוואה למתחרותיה.


וולמארט מתמקדת בהרחבת נוכחותה הדיגיטלית ובשיפור חוויית הלקוח באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, כולל אוטומציה ובינה מלאכותית, מה שצפוי לתמוך בהמשך הצמיחה. הביצועים החזקים של החברה בתחום המסחר המקוון והצלחת תוכנית המנויים מצביעים על יכולתה להתחרות באופן אפקטיבי מול ענקיות המסחר המקוון. החברה ממשיכה להשקיע בשיפור היעילות התפעולית ובהרחבת סל המוצרים והשירותים, מה שעשוי לתמוך בהמשך הצמיחה ובשיפור הרווחיות.


למרות שמניית וולמארט נסחרת כעת במחיר גבוה יחסית, היתרונות התחרותיים של החברה והפוטנציאל לצמיחה נוספת עשויים להצדיק את ההשקעה בטווח הארוך. ההצלחה של וולמארט בשילוב בין המסחר המסורתי למקוון, יחד עם היכולת שלה לנצל את היתרון לגודל, מציבים אותה בעמדה טובה להמשך צמיחה בשנים הקרובות.


למרות האתגרים בשוק הקמעונאות והסיכונים הקשורים למלחמת הסחר, וולמארט ממשיכה להוכיח את חוסנה ואת יכולתה להתאים את עצמה לשינויים בשוק. השאלה האם תגיע לשווי של טריליון דולר נראית כעת יותר כעניין של "מתי" ולא "האם".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 08/02/2025 09:54
    הגב לתגובה זו
    חברה קמונאית עם מכפיל 41מה צמיחת הכנסות שלהמה היא Nvdaלא ברור לי התלהבות של כותב ומה רקע שלוסתם לייצר כתבה
  • 1.
    וולמארט יקרה 08/02/2025 00:03
    הגב לתגובה זו
    עדיף להעביר את הכסף למסלול מניות בישראל שהמכפילים בו נמוכים מאילו של ה SP 500.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.