וול סטריט: צפי לעליות בזכות מחיר הנפט הנחלש והדולר
בורסות וול סטריט עשויות לפתוח את שעריהן למסחר בעליות שערים עקב המשך החלשות במחירי הנפט, והתחזקותו של הדולר ביחס ליין ולאירו. אתמול סגרו הבורסות האמריקאיות בצבע האדום, כאשר המשקיעים שלחו את המניות המובילות להסחר בירידות. כל זאת, בעיקר עקב פרסום מדד ISM נמוך מהצפוי, שהתדרדר לרמת שפל בת שנה.
כעת מצביעים החוזים העתידיים על המדדים העיקריים של וול סטריט על עליות שערים בפתיחה. הנפט מסייע לאוירה האופטימית: מחיר חבית (קרוד) נפט ירד ל-41.91 דולר, ומחיר חבית ברנט ירד ל-38.95 דולר. בשוק האמריקאי יש אופטימיות שמשתקפת במסחר בבורסת הסחורות (ה-NYMEX) עקב חורף חמים מהצפוי בצפון מזרח ארה"ב. אין היום צפי לפרסום נתוני מאקרו משמעותיים.
מניית אמזון (AMZN) עשויה למשוך את תשומת הלב בשווקים לאחר שבבית ההשקעות סלומון סמית ברני, מורידים את המלצתם ל"מכירה" מ"החזק".
עוד מנייה בכותרות היא מניית דלפי קורפ. בנק ההשקעות UBS הוריד לה המלצה ל"הפחת" מ"נייטרלי". האנליסטים בבנק ההשקעות פחות אופטימיים לגבי יצרנית רכיבי האלקטרוניקה לתעשיית הרכב בהסתמכם על נתוני מוכרי הרכב (הדילרים).
הישראליות של וול סטריט
מניות ליפמן (LPMA) עשויות להגיב לידיעה שפרסמה החברה הבוקר. לפי הידיעה, היא קיבלה אישור מחברת ויזה העולמית למסופי הנורית 8100. האישור הינו מסוג Visa PED בקטגורית Class B. עוד נמסר כי האישור הוא בעבור עסקאות חיוב מקוונות ועסקאות לא מקוונות באמצעות כרטיס חכם.
בליפמן ציינו כי אישור זה עונה על צרכי השוק לגמישות, על ידי מתן אפשרות לבנקים להתקין אפליקציות תשלום וערך מוסף שלהם או של צד שלישי, כגון תוכניות מועדון לקוחות, ללא צורך באישורים נוספים המייקרים עלויות והכוללים שעות מעבדה הקודמות לפריסה בנקודות המכירה.
עוד ישראלית בכותרות היא ענקית יצור תוכנות הבילינג - אמדוקס (DOX). היא עומדת להתכונן ליישום סרביינס אוקסלי בעזרת תוכנה של חברת בייקוניקס. אמדוקס רכשה את התוכנה שמשווקת בייקוניקס, כחלק מהמעבר הנדרש מכל חברה ליישום תקנות הביקורת החשבונאית המחמירות.
מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות
אם חשבתם שישראל הרבה יותר יקרה מהעולם, המספרים מוכיחים אחרת: עשור של אינפלציה נמוכה מציב את ישראל בפער של יותר מפי 2.5 מול ה-OECD
מסתבר שקצב האינפלציה בישראל נמוך בהרבה מאשר ברוב המדינות המפותחות, ה-OECD. זאת בניגוד ל"תחושות בטן" שיש לנו. מסתבר גם שמדד מפתיע מראה שאפילו מחירי השירותים העירוניים בתל אביב, כבר אינם בראש רשימת הערים המרכזיות היקרות בעולם המערבי, כפי שהיה בעבר. המסקנות הללו מספקות ללא כל ספק עוד תחמושת לאלו הדורשים מבנק ישראל להוריד את הריבית במיידי וכמה שיותר.
בממוצע שנתי קצב האינפלציה בישראל ב-10 השנים האחרונות היה 1.4% לשנה מול ממוצע של 3.8% ב-OECD. משמע בחו"ל, ברבות מהמדינות המערביות, קצב האינפלציה הממוצע גבוה ביותר מפי 2.5 מאשר אצלנו!
המקור: עיבודי חיסונים פיננסים לפרסום של ה-OECD
www.oecd.org/content/dam/oecd/en/data/insights/statistical-releases/2025/7/consumer-prices-oecd-07-2025.pdf- למה השוק מריע לאינפלציה של 3%?
- מהאינפלציה לצמיחה: מלחמת הסחר חוזרת למרכז הבמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תל אביב (מבחינת יוקר המחייה) זה לא מה שהיה פעם
כדי להבין עד כמה תמונת האינפלציה מורכבת וכוללת הרבה מאד אלמנטים שהמדיה הכלכלית פעמים רבות מתעלמת מהם, להלן טבלה ובה בדיקה שפרסמו Visual Capitalist על בסיס נתונים שבדק דויטשה בנק, בנוגע לעלות החודשית שמשקי הבית ועסקים בערים שונות בעולם משלמים על שירותים עירוניים דוגמת חשמל, מים, פינוי אשפה וכו':
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

