הדולר התחזק ב-0.32% מול השקל: בהתאם למגמה העולמית
הדולר היציג ננעל היום בהתחזקות של 0.32% מול השקל, בהתאם למגמה העולמית, לקראת החלטת הריבית בשבוע הבא של הפדרל ריזרב האמריקני.
אתמול, הדולר התחזק מול רוב המטבעות העיקריים בשוק. בהיעדר נתונים כלכליים משמעותיים שהתפרסמו בארה"ב התמקדו סוחרי המט"ח במתרחש באירופה. נתונים מעט מאכזבים בגוש האירו לא נתנו סיבה טובה למשקיעים להמשיך ולמכור את הדולר ובתגובה התחזק הדולר מול האירו מה שכנראה השפיע על המסחר בדולר בעולם ומול שאר המטבעות העיקריים שמול רובם התחזק הדולר גם כן.
גם מחיר הנפט ירד משיא של כמעט 120 דולר שלשום לרמה של 117.50 דולר לחבית. התחזקות הדולר בעולם ופרסום מצב המלאי השבועי בארה"ב של נפט שיצא טוב מצפי האנליסטים החלישו את מחיר הזהב השחור.
בזירת המאקרו האמריקנית נתון הזמנות המוצרים בני-קיימא אולי עשוי לספק את אחד הרמזים האחרונים לגבי מידת הפחתת ריבית ה'פד' בשבוע הבא.
נתון נוסף ומשמעותי לא פחות הוא מכירות הבתים החדשים שיספק עוד רמזים באשר למצב שוק המגורים האמריקני. קונצנזוס האנליסטים צופה כרגע קצב מכירות שנתי של 580,000 בתים.
נזכיר כי ביום רביעי הקרוב יפקעו אופציות הדולר-שקל לחודש אפריל כאשר יום המסחר האחרון יהיה ביום שלישי.
האירו
האירו נחלש מול הדולר ונסחר מתחת ל-1.5900 דולר לאירו. מדד מנהלי הרכש באירופה וגרמניה לסקטור היצרני אכזבו וגם הוצאות הצרכנים בצרפת יצאו נמוכים מצפי השוק.
מספר כלכלנים מעריכים שהאנליסטים קפצו קצת גבוה מידי לגבי הסיכוי להעלאה בריבית בגוש האירו וההערכות הם שהריבית לא תעלה בטווח הקרוב. היום יתפרסם האקלים העסקי בגרמניה ה IFO, מאזן הסחר בגוש האירו ונשיא הבנק המרכזי באירופה טרישה אמור לשאת דברים בשעות הצהריים המאוחרות.
בינתיים, הפאונד נחלש מול הדולר למרות שפרסום פרוטוקול הריבית באנגליה יצא טוב מצפי האנליסטים. צפי האנליסטים היה שכל 9 חברי הבנק המרכזי באנגליה יצביעו להורדה של 0.25% בריבית באנגליה אך בפעם הראשונה מזה שנתיים תוצאות ההצבעה היו חלוקות ל-3. 6 חברים הצביעו להורדה של 0.25% חבר אחר הצביע להורדה של 0.5% ו-2 חברים נוספים הצביעו להשאיר את הריבית ללא שינוי.
הפאונד שהתחזק עם פרסום ההחלטה נחלש בהמשך. ההערכות לגבי הריבית באנגליה לטווח הארוך נשארו בעינן. השוק צופה שהריבית באנגליה תרד שוב ביוני ב-0.25% ועד סוף שנת 2009 הריבית באנגליה תרד לרמה של 4%. היום יתפרסמו המכירות הקמעונאיות וסקר הזמנות תעשייתיות באנגליה.
מפינוטק נמסר:
האירו השיל כוחו ביום רביעי האחרון אל מול מרבית המטבעות העיקריים, כאשר הדולר הכי נהנה מהירידות של המטבע האירופאי והחזיר את ההפסדים לאחר שהצמד אירו/דולר נסחר בשפל של כל הזמנים סביב הרמות של 1.6015. השטר האירופאי סבל מהירידות לאחר ששר הפיננסים של לוקסמבורג, ג'אן-קלוד ג'אנקר אשר הביעה דאגתו כי המגמה הדובית של השטר הירוק עלולה לפגוע בצמיחת הכלכלית העולמית.
המטבע האירופאי רשם עליה של 8.9% השנה כנגד הדולר על רקע המסחר
הספקולטיבי כי הלחצים האינפלציונים בגוש האירו לא יעודדו את
הבנק המרכזי האירופאי בראשו ג'אן קלוד טרישה להפחית בריבית
לטווח קצר מרמתה הנוכחית של 4.0%.
בשבוע שעבר ציין האיגוד האירופאי כי האינפלציה בגוש עלתה ל-3.6% במרץ הרמה הגבוה ביותר מזה 16 שנים. לכן, החלשות האירו עשויה להבלם ולחזור לעליות אף מעל הרמות של 1.6000 אל מול הדולר כאשר המגמה של החודש האחרון הנה שורית. יחד עם זאת, הסנטימנט השלילי כלפי האירו עשוי להגדיל ולמשוך את הצמד אירו/דולר מטה עד לרמה של 1.5845 כאשר
פריצת רמת התמיכה עשויה להוריד את הצמד לרמה של 1.5800 ועדיין
להחשב כתיקון.
אין לשכוח כי פער הריביות בין ריבית ה-ECB לפדרל רזרב עומד כעת
על 1.75% לטובת המטבע האירופאי. נשיא הבנק המרכזי בגוש האירו
הותיר את הריבית החודש פעם נוספת ללא שינוי על 4.0% בזמן שהבנק
המרכזי האמריקאי צפוי להפחתית פעם נוספת בריבית בעוד כחצי אחוז
על פי הערכות האנליסטים ולהעמיד את ריבית הבנק ברמה של 1.75%

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.