9,749 תלונות התקבלו ב- 2007 בנציבות לתלונות הציבור; 22.6% מהם נדחו על הסף
מבקר המדינה פרסם היום את הדוח שנתי 58א, או בשמו הפשוט יותר - דו"ח תלונות הציבור. מן הדו"ח עולה, כי ב- 2007 הוגשו 9,749 תלונות לנציב תלונות הציבור ובכ- 47% מהן התקבלה הכרעה לגופו של עניין, לשלילה או לחיוב.
בשנת 2007, לראשונה, היה מספר התלונות שבירורן הסתיים (10,919) גדול ממספר התלונות שהתקבלו באותה שנה (9,749).
המוסד לביטוח לאומי מחזיק בתואר המפוקפק כמוסד הממשלתי שספג את מירב תלונות הציבור, כאשר אלו עסקו במגוון נושאים, כגון: גמלאות וקצבאות, דמי ביטוח, דרישות לתשלום והחזר דמי ביטוח, ואי-תשלום דמי פגיעה בעבודה.
את המקום השני בדירוג תופסת משטרת ישראל עם 577 תלונות שעסקו בנושאים כמו: השגות על טיפול בתלונות אזרחים; ניהול חקירה משטרתית וסגירת תיקי חקירה ללא הצדקה; מתן דוחות תעבורה והליכי הגבייה של קנסות פיגורים.
מערכת בתי המשפט משכה גם היא תלונות רבות עם מספר שעמד על 355 ב- 2007. משרד התחבורה ואגף הרישוי ספגו ביחד סך של 366 תלונות מהציבור.
מבין העיריות בישראל מובילה תל-אביב יפו עם 165 תלונות מהציבור, כאשר אחריה ניצבת ירושלים עם 150 תלונות.
מהתפלגות התלונות לפי נושאים עולה, כי 974 תלונות הוגשו השנה בגין "אי-מתן תשובה לפנייה" - מתוך קטגוריית מתן שירות לציבור.