אייפון 17 אייראייפון 17 אייר

אפל תחזור למסלול? סימנים חיוביים ראשונים לביקוש לאייפון 17

נתוני ביקוש ראשוניים מעידים על מכירות גבוהות מהצפוי, כשדגם ה-Air הדק מוביל את הסדרה – אך האנליסטים מזהירים שהשנה הקרובה תהיה המבחן האמיתי לחברה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אפל אייפון 17

מניית אפל Apple 0.63%  עולה ב-1%, לאחר שפורסמו נתונים המעידים על ביקוש גבוה לסדרת האייפון 17 החדשה. סשבוע שעבר המניה צללה מתחת ל-230 דולר בעקבות תגובות מאכזבות לאירוע ההשקה שנערך ב-9 בספטמבר, אולם כעת היא מתאוששת בחזרה לרמות שקדמו להכרזה.

הנתונים הראשונים מעודדים ביחס לציפיות. זמני האספקה בשווקים המרכזיים – ארצות הברית, סין, גרמניה ובריטניה – מצביעים על ביקוש גבוה יותר מזה שנרשם לאייפון 16 באותה נקודת זמן. זאת אף שההשקה לא לוּותה בהתרגשות יוצאת דופן. העניין מתרכז בעיקר בדגם הבסיסי ובאייפון Air החדש. דגם זה, שמחליף את גרסת ה-Plus ועולה 999 דולר, דק יותר ממהדורות הקודמים וזוכה לאהדה בקרב קונים שמעדיפים מכשיר קל וקומפקטי.

אופטימיות זהירה מצד האנליסטים

סמיק צ'טרג'י מג'יי.פי מורגן, העוקב אחר זמני האספקה, ציין כי הנתונים עולים על התחזיות. הוא שמר על המלצת "משקל יתר" וצופה המשך מגמת עלייה, אך מדגיש כי מדובר במידע מוקדם בלבד. מינג-צ'י קואו, אנליסט המכיר היטב את שרשרת האספקה של אפל, ממליץ שלא למהר להסיק מסקנות. לדבריו, העובדה שהאייפון Air נותר זמין במלאי עם ההשקה עשויה להעיד על ביקוש מתון, אם כי ייתכן שאפל ייצרה מראש כמות גדולה יותר כדי למנוע מחסור.


קואו מעריך שאפל הפיקה לקחים מהעבר ודאגה לייצור נדיב של הדגם המרכזי. האייפון Air הוא למעשה החידוש הבולט ביותר בהשקה הנוכחית, ונועד לפנות גם למשתמשים שלא השתכנעו בדגמים קודמים. לפי התחזיות, עיקר ההתלהבות צפוי בשנה הבאה עם השקת מכשיר מתקפל והרחבת יכולות הבינה המלאכותית. עד אז, הצרכנים עשויים להמתין לחידוש המשמעותי הבא.

האייפון כעמוד התווך

האייפון נותר מקור ההכנסות המרכזי של אפל, עם מכירות של קרוב ל-207 מיליארד דולר ב־12 החודשים שהסתיימו ביוני – נתון שהיה מציב אותו לבדו כחברה גדולה במדד S&P 500. עם זאת, הצמיחה במכירות המכשיר מתונה בשנים האחרונות: בשלוש השנים הפיסקליות האחרונות נרשמה עלייה שנתית ממוצעת של פחות מ־2% בלבד, והקפיצה הגדולה האחרונה הייתה ב־2021, כאשר השקת דגמי ה-5G הראשונים האיצה את המכירות.


בעבר, חידושי עיצוב תרמו לעלייה במחזורי השדרוג. הפעם, האייפון Air – הדגם החדש והדק במיוחד – הוא מוקד הסקרנות, אך הוא גם מתמודד עם אתגרים. הסוללה שלו קצרה יותר מזו של דגמים מקבילים והוא מצויד במצלמה בעלת עדשה אחת בלבד. בנוסף, היכולות המובנות של בינה מלאכותית עדיין מוגבלות, והרחבות תוכנה משמעותיות צפויות להגיע רק בכנס המפתחים הבא של אפל.


למרות זאת, ייתכן שהזמן משחק לטובת אפל. מחירי הסמארטפונים עולים, ומשתמשים מחזיקים במכשירים זמן רב יותר. סקר שנערך ביוני מצא כי כ-38% ממשתמשי האייפון בארצות הברית מחזיקים במכשיר בן שלוש שנים ויותר – עלייה לעומת 33% לפני שנתיים. המשמעות היא שפלח גדול של לקוחות עלול להתקשות לדחות את השדרוג לשנה הבאה. אפל מתמחרת את המכשירים החדשים באופן שמעלה את המחיר הממוצע בכ-12% לעומת סדרת האייפון 16. האייפון Air יקר מהדגם שאותו החליף, ואפל מציעה גם דגם Pro עם נפח אחסון של 2 טרה-בייט במחיר של 1,999 דולר – כ-25% מעל לרמת המחיר הגבוהה ביותר שנראתה בשנים האחרונות. המהלך צפוי לתרום לעלייה בהכנסות גם אם מספר המכשירים שיימכרו לא יזנק.

קיראו עוד ב"גלובל"


ענקית הטכנולוגיה נסחרת כעת לפי שווי של 3.5 טריליון דולר, לאחר שמניית החברה איבדה 5.5% מתחילת השנה ועלתה ב-6.4% ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia
שיחת היום

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?

גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה? 

אדיר בן עמי |

שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים. 

(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")

התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת  

אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב

אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.

המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות  הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.

אמזון
צילום: reuters
דוחות

אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%

ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית

אדיר בן עמי |

אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.


הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".


הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר, בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.


בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.


ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת תיאורי מוצרים.