אורית בנבנישתי תיגבור
צילום: מורג ביתן
ראיון

מנכ"לית תיגבור: "המכרז הוא הבעת אמון יוצאת דופן בחברה"

חברת תגבור זכתה במכרז של משרד הביטחון לליווי נכי צה"ל; המכרז כולל אופציה להארכה של עד חמש שנים נוספות. להערכת החברה, התמורה השנתית עבור השירותים בתקופת ההסכם ובתקופת האופציה צפויה לעמוד על כ-100 מיליון שקל לשנה, ובסך הכול כמיליארד שקל בגין מתן השירותים בהנחה של מימוש האופציה

אביחי טדסה | (1)

חברת תגבור  תיגבור 2.14% העוסקת בשירותי כח-אדם וסיעוד ושירותי שמירה ואבטחה מדווחת על זכייתה במכרז משמעותי וחדש של משרד הביטחון למתן שירותי ליווי רפואי לאגף שיקום נכי צה"ל (השירות יינתן לנכי צה"ל בדרגות נכות שונות). במסגרת ההסכם החדש, תעניק החברה שירותי ליווי רפואי לאגף שיקום נכים, במהלך תקופה של 60 חודשים ממועד ההתקשרות בהסכם. 

המכרז כולל אופציה להארכה של עד חמש שנים נוספות. להערכת החברה, התמורה השנתית עבור השירותים בתקופת ההסכם ובתקופת האופציה צפויה לעמוד על כ-100 מיליון שקל לשנה, ובסך הכול כ-1 מיליארד שקל בגין מתן השירותים בהנחה של מימוש האופציה. 

זכייה זו מחזקת את מעמדה של קבוצת תיגבור  כשחקנית משמעותית בתחום הסיעוד ובמתן שירותי חנוכות וסומכות ושרותי ליווי לנכי צה"ל במיוחד בתקופה רגישה זו במדינת ישראל. כמו כן, הזכייה ממחישה את אמון משרד הביטחון ביכולותיה המקצועיות. יצוין, כי כבר כיום החברה מספקת למשרד הבטחון שירותים אלו על פי הסכם עם משרד הבטחון (עקב זכיית החברה במכרז הקודם של משרד הבטחון). 

אורית בנבנישתי, מנכ"לית תיגבור, מסרה:

"אנו שמחים על זכיה במכרז משמעותי זה במסגרתו נעניק שירותי ליווי רפואי לאגף שיקום נכי צה"ל במשרד הביטחון ואנו רואים שליחות אמיתית באספקת שירותים אלה. לאחרונה זכינו במכרז חשוב נוסף בתחום האבטחה בעוטף ירושלים ואנו פועלים להגדלת היקפי הפעילות בכלל המגזרים, יחד עם הבאת טכנולוגיות חדשות, התייעלות תפעולית ושיפור השירותים שאנו מציעים ללקוחותינו. באמצעות היתרון לגודל והפעילות של החברה והאיתנות הפיננסית הגבוהה אנו ערוכים לשמור על המגמה החיובית בפעילות תוך מימוש ההזדמנויות שעומדות בפנינו".

אורית בנבנישתי, מנכ

אורית בנבנישתי, מנכ"לית תיגבור; קרדיט: מורג ביתן

בשיחה עם ביזפורטל, מנכ"לית תיגבור, אורית בנבנישתי מסרה:

"אנחנו נורא גאים, גם בעבר ליוונו את משרד הביטחון במספר פרויקטים. הפרויקט הזה אחרי מאוד שנים ודיונים יצא למכרז, אנחנו יודעים שהשתתפו הרבה שחקנים והמכרז הזה היה על מרכיב האיכות וכמובן שגם המחיר, זו הבעת אמון בחברה שלנו, אנחנו שמחים מאוד. הפרויקט בהיקף מאוד גדול, המלווים הופכים להיות חלק אינטגרלי מהמשפחה". 

החברה הציגה גידול משמעותי בהכנסות וברווחיות. מהם הגורמים המרכזיים שהובילו להצלחה זו?

"אנחנו מתחילים את שנת 2025 מאוד טוב, כמו שבאנו ודיווחנו שזכינו במכרזים, אנחנו ממשיכים לזכות במכרזים, עשינו הרבה עבודה טובה בין הקורונה למלחמה, שיפרנו את הטכנולוגיות, ואנחנו מאוד ממוקדי מטרה להמשיך לצמוח. נתנו שירותים בכל הארץ ואנחנו עדיין נותנים שירותים על אף פי הקשיים שחווינו באזורים המפונים. גם בעולם האבטחה זכינו במספר מכרזים. יש לנו טכנולוגיות בבתי חולים ושדות התעופה, אנחנו עוטפים את הלקוחות".

תיגבור פועלת גם בחו"ל, מה איזורי הפעילות?

"אנחנו פועלים עם טכנולוגיה שהיא 100% ישראלית לאנשים עם מוגבלויות, ומתרחבים ברומניה, הולנד וגם בפורטוגל. הטכנולוגיה היא בעצם "וויז" לאנשים עם לקות ראייה, היא מנחה אותם. שיוכלו לבוא ולהסתובב במרחב בבטחה, הטכנולוגיה מותקנת ופעילה במקומות רבים בינהם: ביטוח לאומי, שירותי בריאות כללית, חלק מהאוניברסיטאות, בי"ח לנידאו ושדות התעופה. היתרון העיקרי של הטכנולוגיה שהיא משפרת את איכות הסביבה של האדם מבחינת הרעשים, הטכנולוגיה מבודדת את הרעשים החיצוניים ועוזרת לו להתמצא במרחב".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

האם אתם רואים פוטנציאל לכניסה לתחומי פעילות חדשים?

"אנחנו תמיד בודקים תחומים, אנחנו בוחנים, כמנכ"ל וכבעלת מניות, חשוב להיות להמשיך לצמוח, ולהיות רווחים, בודקים כל הזדמנות. בנוסף, חשוב לומר שאנחנו מעניקים דיבידנד כל רבעון, זה מאוד מהותי למשקיעים, הקבוצה עובדת עם הרבה מאוד גופים, אנחנו דואגים גם לצמיחה אורגנית, אני בטוחה שאנחנו מאוד יציבים עם הפנים קדימה".

 

תוצאות הרבעון שלישי 

תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. ההכנסות ברבעון גדלו בכ-13.4% לכ- 340.8 מיליון שקל לעומת כ- 300.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי (בנטרול הפחתת מוניטין אשתקד) ברבעון צמח בכ-28.1% והסתכם לכ-8.2 מיליון שקל בהשוואה לרווח של כ-6.4 מיליון שקל אשתקד.

הכנסות מגזר כ"א וסיעוד ברבעון הסתכמו לכ-229 מיליון שקל לעומת כ-197.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-15.8%. לדברי החברה הגידול במכירות נובע בעיקר מעלייה במכירות בתחום הסיעוד.

הכנסות מגזר האבטחה ברבעון צמחו בכ-11.8% והסתכמו לכ-94.6 מיליון שקל לעומת כ-84.6 מיליון שקל אשתקד. החברה ציינה כי העלייה במכירות נובעת מכניסתה של החברה למכרזים חדשים בתחום,  ושהגידול קוזז בחלקו עקב עלייה בימי המילואים על רקע התגברות המערכה בצפון. הכנסות מגזר נגישות ברבעון הסתכמו לכ-6 מיליון שקל לעומת כ-6.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח הגולמי ברבעון צמח בכ-10.6% והסתכם לכ-24 מיליון שקל בהשוואה לכ-21.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות ברבעון עמד על כ-7.04% לעומת כ- 7.22% ברבעון המקביל. החברה ציינה כי הרווחיות הגולמית הושפעה ברבעון מהוצאות חד פעמיות מהכשרת עובדים ורכישת ציוד שמירה בסך כ- 0.55 מיליון שקל עבור פעילויות חדשות בתחום האבטחה.

הרווח התפעולי (בנטרול הפחתת מוניטין) ברבעון צמח בכ-10.4% והסתכם לכ-11.7 מיליון שקל (כ-3.43% מההכנסות) לעומת כ-10.6 מיליון שקל (3.53% מההכנסות) ברבעון המקביל. החברה ציינה כי הרווחיות הושפעה, בין היתר, מהוצאות חד פעמיות מהכשרת עובדים ורכישת ציוד שמירה בסך 0.55 מיליון שקל עבור פעילויות חדשות בתחום האבטחה וכן מתשלומי הבראה גבוהים יותר מרבעון מקביל אשתקד בתחום כ"א וסיעוד.

הרווח התפעולי של מגזר כ"א וסיעוד ברבעון גדל בכ-11.4% לעומת אשתקד והסתכם לכ-8.8 מיליון שקל (3.84% מהכנסות המגזר) לעומת כ-7.9 מיליון שקל אשתקד (3.99% מהכנסות המגזר). החברה ציינה כי הרווחיות הושפעה מתשלום הבראה גבוה יותר מרבעון מקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של מגזר האבטחה ברבעון הסתכם לכ-2 מיליון שקל (2.11% מהכנסות המגזר) לעומת כ-2.3 מיליון שקל אשתקד (2.72% מהכנסות המגזר). לדברי החברה הירידה ברווח ברבעון נובעת מהוצאות חד פעמיות מהכשרת עובדים ורכישת ציוד שמירה בסך 0.55 מיליון שקל עבור פעילויות חדשות.

הרווח התפעולי של מגזר נגישות ברבעון הסתכם לכ-0.1 מיליון שקל לעומת רווח של כ-0.2 מיליון שקל ברבעון המקביל (בנטרול הפחתת מוניטין של כ- 8.5 מיליון שקל בתחום זה ברבעון המקביל אשתקד).

ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-15.4% והסתכם לכ-16.5 מיליון שקל (כ-4.84% מההכנסות) לעומת כ-14.3 מיליון שקל ברבעון המקביל (כ-4.76% מההכנסות).

ההון העצמי לסוף הרבעון הסתכם בכ-187.3 מיליון שקל לעומת כ-171.7 מיליון שקל בסוף שנת 2023. ההון העצמי של החברה גדל בעקבות רווח כולל לתקופה בסך 28.7 מיליון שקל ומנגד ירד בעקבות חלוקות דיבידנד בסך כולל של 13.2 מיליון שקל, מתוכו 4.1 מיליון שקל יחולקו בגין רווחי הרבעון השלישי.

שווי השוק של החברה עומד על 535 מיליון שקל, כאשר ההון העצמי עומד על 179 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-47% ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-44%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נקווה שתשלמו מעל מינימום (ל"ת)
    משה 29/12/2024 12:00
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.