אלפרד אקירוב
צילום: תמר מצפי
דוחות

אלרוב – עליה של 41% בהכנסות והתאוששות בשורה התחתונה

קבוצת אלרוב בשליטת אלפרד אקירוב מדווחת על עליה של 41% בהכנסות והתאוששות בשורה התחתונה – עליה של פי 7 ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל. אלפרד אקירוב: ״ גיוון הפעילות הגאוגרפי והסקטוריאלי מאפשר לנו לעבור לרווחיות גם בסיכום של תשעת החודשים הראשונים בשנה״
חיים בן הקון |

קבוצת אלרוב  אלרוב נדלן -0.65% דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2024: ההכנסות עלו בשיעור של 41% והרווח הנקי עלה בשיעור של פי 7. ההתאוששות ברווח הנקי מקורה בצמצום ההפסדים במגזר מלונאות.

תוצאות כספיות לרבעון השלישי של 2024

קבוצת אלרוב דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי לשנת 2024. אלרוב רשמה רווחים בפעילות הנדל"ן, לצד המשך מגמה חיובית בהתאוששות פעילות המלונאות וצמצום ההפסד ביחס לרבעון קודם, לצד עלייה בשווי נכסי הנדל"ן ובשווי ניירות הערך שבידי הקבוצה שהעלו את הרווח הרבעוני שלה לכ–133 מיליון שקלים. פעילות הנדל"ן רשמה  גידול של הרווח מכ–120 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד לכ–157 מיליון שקלים. פעילות המלונאות רשמה רווח של כ–15 מיליון שקלים, גידול של כ–18 מיליון שקלים ביחס לרבעון הקודם, יש לציין השפעות עונתיות ברבעון הקודם.
 
בשורת ההכנסות הקבוצה רשמה הכנסות של כ-528 מיליון שקלים ברבעון השלישי לשנה וסכום כולל של כ-1.066 מיליארד שקלים בתשעת החודשים הראשונים לשנה, ביחס לכ-374 מיליון שקלים וכ-1.012 מיליארד שקלים, בהתאמה, אשתקד.

העלייה בהכנסות נתמכת בעלייה קלה בהכנסות מהפעלת בתי מלון שעמדו על כ-207 מיליון שקלים ברבעון, לצד עלייה קלה בהכנסות משכר דירה שעמדו על כ-123 מיליון שקלים ברבעון, לצד רווח מני"ע שעמד על כ-142 מיליון שקלים ברבעון, ביחס לכ-28 מיליון שקלים אשתקד ועלייה בשווי ההוגן של נדל"ן שתרמה להכנסות כ-41 מיליון שקלים, לעומת כ-7 מיליון שקלים אשתקד.

 
הוצאות הקבוצה לא רשמו שינוי משמעותי כשהוצאות הפעלת בתי המלון עמדו על סה"כ כ-192 מיליון שקלים וסך ההוצאות התפעוליות של הקבוצה הגיע לכ-244 מיליון שקלים. בעקבות זאת, אלרוב רשמה רווח תפעולי של כ-284 מיליון שקלים ברבעון, ביחס לרווח של כ-131 מיליון שקלים אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים לשנה הרווח התפעולי של הקבוצה עומד על כ-370 מיליון שקלים, לעומת כ-206 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות המימון של הקבוצה עמדו במהלך הרבעון השלישי על כ-120 מיליון שקלים, ביחס לכ-103 מיליון שקלים אשתקד.
 
בשורה התחתונה קבוצת אלרוב רשמה רווח נקי של כ-133 מיליון שקלים ברבעון, ביחס לרווח של כ-19 מיליון שקלים אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים הרווח של הקבוצה עובר לטריטוריה החיובית ועומד על כ-29 מיליון שקלים, ביחס להפסד של כ-53 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הפרשי תרגום מטבע חוץ בהיקף של כ-165 מיליון שקלים, ביחס לכ-73 מיליון שקלים אשתקד מזניקים את סך הרווח הכולל של הקבוצה לכ-296 מיליון שקלים ברבעון השלישי, ביחס לכ-91 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. סך המאזן של הקבוצה עולה בכ-3.6% ל-18.27 מיליארד שקלים.

הנפקת ניירות ערך מסחריים

 
במהלך הרבעון השלישי השלימה אלרוב בהצלחה הנפקה של סדרה ראשונה של ניירות ערך מסחריים (נע"מ) בהיקף גיוס של כ-300 מיליון שקלים, לאחר סיום הרבעון ביצעה אלרוב הנפקה של סדרה שנייה של נע"מ והשלימה בהצלחה גיוס של כ-450 מיליון שקלים נוספים. חברת הדירוג מעלות העניקה לשתי הסדרות דירוג מנפיק של ‘ilA-1’ - המדרגה הראשונה בדירוג אשראי לטווח קצר של S&P מעלות. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.53%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

דר אורן הרשקוביץ מנכל אנלייבקס, קרדיט אנלייבקסדר אורן הרשקוביץ מנכל אנלייבקס, קרדיט אנלייבקס

מנכ"ל אנלייבקס מנסה להרגיע את בעלי המניות, רומז על צורך במזומנים?

אחרי צניחה במניית אנלייבקס לאחר פרסום תוצאות הניסוי בטיפול באוסטיאוארתריטיס, המנכ"ל אורן הרשקוביץ יוצא למהלך הרגעה ומפרסם מכתב למשקיעים, בו הוא מדגיש את התמיכה שקיבלה החברה ממומחים ואנליסטים בכירים, מציג לוחות זמנים לניסוי הבא, ורומז על מגעים לגיוס או שותף אסטרטגי

תמיר חכמוף |

לאחר פרסום התוצאות מניסוי פאזה 2a בטיפול באוסטיאוארתריטיס של הברך, מניית אנלייבקס אנלייבקס 3.52%   צנחה ביותר מ-30%, והמנכ"ל אורן הרשקוביץ יוצא למהלך הרגעה. במכתב שפרסם היום לבעלי המניות, הרשקוביץ מתייחס ישירות לחשש בשוק: "לאחר שקיבלנו שיחות רבות ממשקיעים לאחר הכרזת הנתונים החיוביים של 3 החודשים, אנו רוצים לחזור ולהדגיש שאנו מאמינים שלמרות תנודות מחירי המניות האחרונות, הנתונים הקליניים ואימות המומחים ברורים. אנו מאמינים עוד כי Allocetra™ ממוצבת היטב להתקדם לקראת פיתוח בשלב האחרון ובסופו של דבר לטפל בצורך עיקרי שלא נענה ב-KOA".

לדבריו, החברה קיבלה חוות דעת חיוביות מאוד ממומחים וגורמים חיצוניים, ובראשם פרופ' עלי מובאשרי, לשעבר נשיא האיגוד הבינלאומי לחקר אוסטיאוארתריטיס (OARSI), שהגדיר את התוצאות "מרשימות מאוד". הוא ציין שגם אנליסטים פרסמו סקירות חיוביות שהגדירו את התוצאות כ"יוצאות דופן". בכך מנסה הרשקוביץ לייצר לגיטימציה מקצועית רחבה לנתונים, ולנטרל את הספקנות שאפיינה חלק מהשוק.

רומז על שותף "מקורות מימון לא מדללים"

לצד הצגת הנתונים, הרשקוביץ רומז כי החברה מתכוונת לפעול לצירוף שותף אסטרטגי או להשגת מימון 'לא מדלל': "אנו מאמינים כי הנתונים החיוביים של 3 חודשים מניסוי שלב IIa מציבים את אנלייבקס כמועמדת חזקה לשותפות פוטנציאלית עם חברה גדולה יותר המתעניינת באוסטאוארתריטיס, כמו גם להבטחת הזדמנויות מימון אחרות שאינן מדללות. אנו בוחנים כעת את שתיהן."

זהו סימן לכך שהחברה לא מסתמכת רק על ההון הקיים, אלא כבר בוחנת מהלכים חיצוניים לקראת שלב הפיתוח הבא.

תוצאות הניסוי

במסגרת ניסוי פאזה 2a, שנערך בישראל ובאירופה, נבדקה התרופה ב-134 חולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברך בדרגת חומרה בינונית עד קשה. בעוד שבכלל המדגם נרשם שיפור של כ-24% בכאב לעומת פלצבו, תת-קבוצה מוגדרת של חולים מבוגרים (Primary OA, גיל 60+) הציגה תוצאות מובהקות סטטיסטית ובעלות משמעות קלינית: ירידה של כ-72% בכאב לעומת פלצבו, שיפור של כ-109% בתפקוד לעומת פלצבו ופרופיל בטיחות טוב, ללא תופעות חמורות.

בריאיון לביזפורטל, הסביר הרשקוביץ כי הניסוי הבא (פאזה 2b) יתמקד באוכלוסייה זו, שלדבריו מהווה כמחצית משוק היעד העולמי. לראיון המלא - אנלייבקס: "אלה תוצאות שמספיקות לקבלת אישור רגולטורי"

לוחות הזמנים

במכתב צירפה אנלייבקס מפת דרכים להמשך: