
6 שנים אחרי הרכישה ושופרסל עדיין לא מצליחה להרוויח מ-Be
ההכנסות של שופרסל שופרסל -1.93% בשנה שעברה הסתכמו ב-14.66 מיליארד שקל, ירידה קלה של 0.7% לעומת כ-14.76 מיליארד שקל בשנת 2021. ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-3.65 מיליארד שקל, גידול צנוע של 1% לעומת רבעון מקביל. הרווח התפעולי לפני הכנסות/הוצאות אחרות הסתכם בשנת 2022 ב-394 מיליון שקל, המהווים כ-2.7% מההכנסות. אלו נתונים חלשים, כשבשורה התחתונה רשמה החברה איזון, על רקע הוצאה חד פעמית של כ-182 מיליון שקל בגין תכנית התייעלות.
מכירות המותג הפרטי המשויכות למגזר קמעונאות היוו בשנה כולה 27.2% מסך המכירות במרכזי השילוח וסניפי שופרסל, לעומת 26.6% בשנת 2021. במהלך השנה האחרונה, הנהלת שופרסל השיקה מחסן שילוח אוטומטי בקדימה, פתחה מרלו"ג חדש לשוק המוסדי, רכשה את רשת הסטוק דן דיל לפי שווי של כ-182 מיליון שקל, חתמה על מזכר הבנות לשת"פ עם ענקית הקמעונאות SPAומיישמת תכנית התייעלות של כ-250 מיליון שקל. כמו כן, היא הגדירה את תחום הנדל"ן כמנוע צמיחה ש הקבוצה.
איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון קבוצת שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל, אמרו היום, על רקע התוצאות: "שנת 2022 אופיינה בירידה בביקושים ברשתות קמעונאות המזון בכל העולם לאור היציאה מתקופת המגיפה והחזרה לשגרה וכן, בהתייקרות במחירי תשומות ושכר, לצד קושי בגיוס כח אדם. עם זאת, הכנסות הקבוצה בשנה שחלפה משקפות רמת ביקושים גבוהה ויציבה במגזר הקמעונאות ואנו מאמינים כי מהלכי ההשקעה שבהם נקטנו ותכנית ההתייעלות שיישמנו החל מהרבעון הרביעי של השנה, מציבים את שופרסל בעמדת זינוק טובה מאד לקראת שנת 2023.
מכירות בסניפים דומים בירידה; רווחיות גולמית בירידה המכירות בסניפים זהים (קמעונאות מזון) קטנו בשיעור של כ-1.6% ברבעון הרביעי לשנת 2022 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון ירד ל-960 מיליון שקל, לעומת 974 מיליון ברבעון המקביל.
- שופרסל והמנכ"ל לשעבר אברכהן זומנו לשימוע בפרשת תיאום המחירים
- המוסדיים עשו לאחים אמיר את העבודה: מענק הפרישה של אברכהן יקוצץ
בשנת 2022 הסתכם הרווח הגולמי בכ-3,882 מיליון, בהשוואה ל-4,021 מיליון שקל בשנת 2021 - רווחיות של 26.5% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-27.2% בשנת 2021. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם ב-70 מיליון שקל המהווים כ-1.9% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה לכ-159 מיליון שקל, שהיוו כ-4.4% מהכנסות הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי, לדברי הנהלת החברה נובע מגידול בסך ההוצאות כתוצאה מהתייקרות תשומות והשפעת האינפלציה וכן, מהרחבת הפעילות העסקית.
על רקע החולשה בתוצאות, אישר דירקטוריון החברה, ברבעון הרביעי, תכנית התייעלות וזאת במטרה להתמודד עם התחרות העתידית, לשפר את התוצאות הכספיות של החברה בהינתן עלייה בהוצאות התפעוליות והתייקרויות הצפויות בתשומות החברה.
להערכת החברה, תכנית ההתייעלות צפויה להביא לחסכון של כ-250 מיליון שקל בשנת 2023. בגין התכנית, החברה רשמה בשנת 2022 הוצאה חד פעמית, לפני מס, בסכום של כ-182 מיליון שקל, מתוכה הוצאה של כ-170 מיליון נרשמה ברבעון השלישי, כאשר ההוצאה עודכנה ברבעון הרביעי לכ-182 מיליון שקל.
- הרשות לני"ע הגישה כתב טענות נגד סמנכ"ל הכספים של עמיר שיווק
- מניית שמיים בשמיים, מזנקת ב-75%; מה מנכ"ל החברה אומר על זה?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
פעילויות נוספות הרווח התפעולי לפני הכנסות/ הוצאות אחרות במגזר הנדל"ן הסתכם ברבעון ב-48 מיליון שקל בהשוואה ל-39 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בשנה כולה הסתכם ב-172 מיליון שקל, בהשוואה ל-154 מיליון בשנת 2021.
המכירות במגזר Be הסתכמו ברבעון הרביעי ב-255 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל. ההפסד התפעולי ברבעון - 7 מיליון שקל. בשנה כולה - הסתכמו ההכנסות ב-1.045 מיליארד, גידול של 8%, אבל בשורה התחתונה הפסידה הרשת 3 מיליון שקלים לעומת רווח של 2 מיליון שקל ב-2021. המדהים הוא שכמעט שש שנים אחרי רכישת ניופארם שהפכה ל-Be ושופרסל לא מצליחה למרות החוזקה והסינרגיות להפוך את רשת הדראגסטורים לרווחית.
- 2.שרה 22/03/2023 09:38הגב לתגובה זוהיא גם לא תרוויח מרשת B. ניסיתי בית מרקחת ברשת, תורים ארוכים ויחס גרוע ומשפיל. באם רוצים רשת מצליחה צריכים אנשים מתאימים שמבינים שכיום היחס ללקוח הוא הדבר הכי חשוב.
- 1.דוד 22/03/2023 07:09הגב לתגובה זואנו לא פראיירים...יש חלופות...