דוחות מאכזבים ל-G1? הרווח ירד, אבל הוא לא הרווח המייצג
חברת פתרונות האבטחה ג'י וואן -0.49% מפרסמת את דוחות הרבעון השני של 2020 עם קיפאון בהכנסות וירידה של 15.5% ברווח הנקי. עם זאת, החברה נסחרת במכפיל רווח מייצג של כ-10 וצפוי שיפור ברווחיות בהמשך.
החברה מדווחת על הכנסות של 202.5 מיליון שקל לעומת הכנסות ברבעון המקביל אשתקד של 202 מיליון שקל. החברה מדווחת שהרווח הנקי הסתכם לסך של 9 מיליון שקל, ירידה של 15.5% לעומת רווח נקי של 10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מדובר על דוחות שהם על פניו מאכזבים, שכן החברה רכשה לאחרונה מכונס נכסים את הפעילות של חברת האבטחה אבידר, שהקליטה של הפעילות שלה הסתיימה כבר בחודש פברואר ואף על פי זאת היא רושמת קיטון ברווח. הציפייה הייתה שהרכישה תגדיל את הכנסות החברה ותעלה במקצת את שיעור הרווח הנקי של החברה מכיוון שהפעילות של חברת אבידר סינרגטית לחברה. הסינרגיה הייתה יכולה להתבטא לדוגמא בצמצום הוצאות הנהלה המאוחדות דרך מיזוג המטות של החברות או בייעול מערכי הסיורי ביטחון של החברה עקב השילוב בין הפעילויות.
הסיבות לצמיחה הנמוכה בהכנסות:
מתוך הדוחות הכספיים של החברה
ניתן לראות שהחברה רשמה גידול של 5.9 מיליון שקל בהכנסות מפתרונות אבטחה, שנובע מהרכישה של חברת אבידר אך ירידה של סך הכל 5.4 מיליון שקל בהכנסות ממוקדים וטכנולוגיות. ממה שאנחנו רואים פה מדובר על צמיחה אורגנית (בנטרול הרכישה של אבידר) שלילית. ניתן היה לחשוב לכאורה שמדובר בהשפעות נגיף הקורונה, אבל החברה מדווחת על כך שנכון למועד הדוח היא התחילה במהלכי התייעלות, אך היא לא ראתה פגיעה כל שהיא בפעילות. כלומר ברבעון השני נרשמה צמיחה אורגנית שלילית ובהינתן שהנהלת החברה מציינת כי לא חלה הרעה בפעילות בגלל משבר הקורונה, הרי שזו נקודה בעייתי - האם החברה בצמיחה אורגנית שלילית בלי קשר לקורונה?
- האם מנעול חכם בטוח? המיתוסים מול המציאות
- שומרים עליכם מסביב לשעון - "אלופים בביטחון" מובילה את תחום האבטחה בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אך לעומת זאת ברווח הנקי הסיפור טיפה אחר, החברה רשמה הפחתה חשבונאית של 1.1 מיליון שקל על רכישת אבידר, אך כמובן שלא מדובר בנתון שתקף לטווח הארוך ועל כן הוא לא נתון מייצג. בנוסף, החברה רשמה הפרשה להפסדי אשראי של 1 מיליון שקל, עקב מצב הקורונה שהשפיע על היציבות הפיננסית של חלק מלקוחותיה שאיתם החברה עובדת במודל של תשלום בסוף השנה או שוטף + X. מעבר למשבר הקורונה, גם הפסדי אשראי לקוחות הם נתון שנכון לתקופה הנוכחית אך הם לא נתון שהינו מייצג לטווח הארוך ועל כן הרווח הנקי שנרשם בהוא עשוי להיות נמוך מהרווח המייצג. לפי רווח מייצג ג'י וואן נסחרת במכפיל רווח של כ-10.
בנוסף, בהתאם לתנאי הרכישה שבהם רכשה ג'י וואן את חברת אבידר, ג'י וואן תשלם במשך כשנתיים ממועד הרכישה 1.8% מההכנסות של חברת אבידר לטובת הנושים הקודמים של החברה; מדובר על סכום שהוא ללא ספק משפיע על הרווחיות של אבידר בטווח הקצר, שכן החברות בתחום השמירה עם חברות עם אחוז רווחיות נמוך ועל כן 1.8% מהמחזור זהו דבר שהוא ללא ספק משמעותי. אך כאשר התקופה של התשלום תסתיים, ייתכן שיפור בשיעור הרווחיות של החברה.
מיקי אדיב, מנכ"ל קבוצת 1G, מסר: "תוצאות הרבעון הטובות משקפות את איתנות הקבוצה חרף השלכות מגפת הקורונה והסגר החלקי שאפיין את הרבעון. הפעולות שננקטו להתייעלות והתאמות, וכן המיזוגים האחרונים של "מוקד שחר" ופעילויות שירותי האבטחה והניקיון של "אבידר", הניבו את תוצאות הרבעון. אנו ממשיכים לפעול במרץ למימוש תכנית העבודה בתחום המיזוגים והרכישות ומאמינים כי הגיוון הרחב בתחומי הפעילות של הקבוצה בכל ענפי המשק, והמנעד הרחב של לקוחות הקבוצה, לצד תמהיל הכנסות חוזרות בכל תחומי הפעילות, יתרמו גם בעתיד ליציבות הקבוצה."

3 הערות על הנפקת ארית
על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?
ארית ארית תעשיות -3.82% ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור; הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת.
כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל. אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף
1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים.
יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע.
2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה.
- הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.
תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?
מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך.
הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה.
עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס. אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.
ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- ריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.
