אפולו פאוור עולה שלב בבחינת היתכנות היריעה הסולארית לרכב חשמלי
חברת האנרגיה הסולארית אפולו פאוור 0% מדווחת כי עקב ההצלחה בבדיקת ההיתכנות ליישום היריעה הסולארית הגמישה פרי פיתוחה של חברת הבת סולארפיינט בניסוי שערכה מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א (אוטומוטיב סרוויס ישראל) על גג רכב חשמלי מסוג Renault ZOE, החברות ימשיכו את שיתוף הפעולה ויתקדמו שלב בבחינת היתכנות היריעה הסולארית.
לקריאה נוספת:
> אפולו פאוור קיבלה הזמנה ליריעות סולאריות מחברת COX העולמית
> אפולו פאוור: יריעה סולארית על גגות רכבים הפיקה 50KW שעה
אוטומוטיב סרוויס ישראל (אס"י) הינה המפעילה הרשמית של מעבדת החדשנות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א. המעבדה, הממוקמת בפארק עתידים בתל אביב, עוסקת באיתור טכנולוגיות מקומיות בתמיכת עם רשות החדשנות הישראלית וממוקדת בטכנולוגיות חיישנים, הגנת סייבר, בינה מלאכותית וביג דאטה.
- ריי אוטומוטיב יורדת 6% לאחר פרסום הדוחות
- חברת REE מפטרת 11% מכח האדם שלה - 31 עובדים, חצי מהם בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי הדיווח, במסגרת ההסכם שנחתם היום, יבחנו הצדדים בצורה מעמיקה יותר את פוטנציאל האינטגרציה התעשייתית העתידית של היריעה הסולארית בחלק מהרכבים המסחריים של Renault.
תקופת הבחינה תהא עד 7 חודשים וניתנת להארכה בהסכמת הצדדים, כאשר בתום התקופה תחליט מעבדת החדשנות האם היריעה הסולארית תפותח לדגם ספציפי של רכב מקבוצת Renault, ובמידה וכן, יחלו הצדדים לנהל מו"מ במטרה להתקשר בהסכם שיתוף פעולה ארוך טווח בהקשר זה.
אנטואן בסוויל, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל אביב: "רכב חשמלי הוא מאבני היסוד של התחבורה בשנים הקרובות, וגם חלק מרכזי בתוכנית האסטרטגית של רנו-ניסאן-מיצובישי, שכבר כיום מובילה בתחום. לפיכך אנו בוחנים ברצינות כל אמצעי שיאפשר הנעה חשמלית חסכונית, ויפחית את צריכת האנרגיה של המכוניות העתידיות. בדיקת ההתכנות עם אפולו הייתה מוצלחת ואנו מצפים למעבר לשלב הניסויים הבא".
- היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך
- אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור: "אנו מצפים להמשך העבודה המשותפת עם מעבדת החדשנות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל, לבחינת היתכנות שילוב היריעה הסולארית הגמישה שפיתחנו בחלק מדגמי הרכבים המסחריים של Renault. רנו-ניסאן-מיצובישי היו הראשונים בתעשיית הרכב לזהות את הפוטנציאל שביריעה של אפולו ולבצע ניסוי לבדיקת התאמתה לרכבי הקונצרן.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם
אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך
המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0% תעלה ב-1.7%, טבע 0% ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה):
החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק.
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחרי פתיחה חלשה לדצמבר, המומנטום חזר לשוק המקומי כשגם מעבר לים יש שיפור בסנטימנט. זה זמן טוב גם לבדוק מי שלושת המניות שהניבו את התשואה הגבוהה ביותר מתחילת החודש ומה הסיבות לזה:
