עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור
צילום: גיין מדיה

אפולו פאוור עולה שלב בבחינת היתכנות היריעה הסולארית לרכב חשמלי

מדווחת כי עקב ההצלחה בבדיקת ההיתכנות ליישום היריעה הסולארית של סולארפיינט במעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי, החברות יבחנו אפשרות לפיתוח היריעה הסולארית לדגם ספציפי של רכב מקבוצת רנו
ערן סוקול |

חברת האנרגיה הסולארית אפולו פאוור -7.15% מדווחת כי עקב ההצלחה בבדיקת ההיתכנות ליישום היריעה הסולארית הגמישה פרי פיתוחה של חברת הבת סולארפיינט בניסוי שערכה מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א (אוטומוטיב סרוויס ישראל) על גג רכב חשמלי מסוג Renault ZOE, החברות ימשיכו את שיתוף הפעולה ויתקדמו שלב בבחינת היתכנות היריעה הסולארית.

לקריאה נוספת:

> אפולו פאוור קיבלה הזמנה ליריעות סולאריות מחברת COX העולמית

> אפולו פאוור: יריעה סולארית על גגות רכבים הפיקה 50KW שעה

אוטומוטיב סרוויס ישראל (אס"י) הינה המפעילה הרשמית של מעבדת החדשנות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א. המעבדה, הממוקמת בפארק עתידים בתל אביב, עוסקת באיתור טכנולוגיות מקומיות בתמיכת עם רשות החדשנות הישראלית וממוקדת בטכנולוגיות חיישנים, הגנת סייבר, בינה מלאכותית וביג דאטה.

על פי הדיווח, במסגרת ההסכם שנחתם היום, יבחנו הצדדים בצורה מעמיקה יותר את פוטנציאל האינטגרציה התעשייתית העתידית של היריעה הסולארית בחלק מהרכבים המסחריים של Renault.

תקופת הבחינה תהא עד 7 חודשים וניתנת להארכה בהסכמת הצדדים, כאשר בתום התקופה תחליט מעבדת החדשנות האם היריעה הסולארית תפותח לדגם ספציפי של רכב מקבוצת Renault, ובמידה וכן, יחלו הצדדים לנהל מו"מ במטרה להתקשר בהסכם שיתוף פעולה ארוך טווח בהקשר זה. 

אנטואן בסוויל, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל אביב: "רכב חשמלי הוא מאבני היסוד של התחבורה בשנים הקרובות, וגם חלק מרכזי בתוכנית האסטרטגית של רנו-ניסאן-מיצובישי, שכבר כיום מובילה בתחום. לפיכך אנו בוחנים ברצינות כל אמצעי שיאפשר הנעה חשמלית חסכונית, ויפחית את צריכת האנרגיה של המכוניות העתידיות. בדיקת ההתכנות עם אפולו הייתה מוצלחת ואנו מצפים למעבר לשלב הניסויים הבא".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור: "אנו מצפים להמשך העבודה המשותפת  עם מעבדת החדשנות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל, לבחינת היתכנות שילוב היריעה הסולארית הגמישה שפיתחנו בחלק מדגמי הרכבים המסחריים של Renault. רנו-ניסאן-מיצובישי היו הראשונים בתעשיית הרכב לזהות את הפוטנציאל שביריעה של אפולו ולבצע ניסוי לבדיקת התאמתה לרכבי הקונצרן. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
PULS של אלביט (אלביט)PULS של אלביט (אלביט)

אלביט בחוזה ביוון: 758 מיליון דולר לאספקת מערכות PULS

אלביט מגדילה את הצבר, פוטנציאל לגידול גם ברפאל והתעשייה האווירית

רן קידר |
נושאים בכתבה אלביט מערכות

ועדת הביטחון של הפרלמנט היווני אישרה רכישת 36 מערכות שיגור רקטות מדויקות מסוג PULS מחברת אלביט מערכות, בעלות כוללת של 650 מיליון אירו (כ-758 מיליון דולר). העסקה כוללת ייצור מקומי ביוון של כ-25% מהרכיבים ביוון, לצד הדרכה והעברת ידע.

מערכת PULS מאפשרת ירי רקטות בטווח של עד 300 ק"מ עם דיוק גבוה, בכל תנאי מזג אוויר. המערכות מיועדות לשימוש בגבול הצפון-מזרחי עם טורקיה ובאיים בים האגאי. זו העסקה הראשונה במסגרת תוכנית "מגן אכילס" להגנה אווירית רב-שכבתית של יוון, בתקציב כולל של כ-3 מיליארד אירו.

הרכישה היא חלק מתוכנית מודרניזציה צבאית יוונית בהיקף 28–32 מיליארד דולר עד 2036, שמטרתה להחליף מערכות נשק רוסיות מיושנות במערכות מערביות לרבות ישראליות.

יוון וישראל ממשיכות במגעים לרכש נוסף, כולל מערכות הגנה אווירית מסוג SPYDER של רפאל ו-Barak MX של רפאל והתעשייה האווירית שעשויות להגיע לעלות כוללת של מעל 2 מיליארד דולר.

בין העסקאות הקודמות בין המדינות היה חוזה של 1.65 מיליארד דולר להקמת מרכז אימונים אווירי שמפעילה אלביט מאז 2023.

PULS של אלביט (אלביט)PULS של אלביט (אלביט)

אלביט בחוזה ביוון: 758 מיליון דולר לאספקת מערכות PULS

אלביט מגדילה את הצבר, פוטנציאל לגידול גם ברפאל והתעשייה האווירית

רן קידר |
נושאים בכתבה אלביט מערכות

ועדת הביטחון של הפרלמנט היווני אישרה רכישת 36 מערכות שיגור רקטות מדויקות מסוג PULS מחברת אלביט מערכות, בעלות כוללת של 650 מיליון אירו (כ-758 מיליון דולר). העסקה כוללת ייצור מקומי ביוון של כ-25% מהרכיבים ביוון, לצד הדרכה והעברת ידע.

מערכת PULS מאפשרת ירי רקטות בטווח של עד 300 ק"מ עם דיוק גבוה, בכל תנאי מזג אוויר. המערכות מיועדות לשימוש בגבול הצפון-מזרחי עם טורקיה ובאיים בים האגאי. זו העסקה הראשונה במסגרת תוכנית "מגן אכילס" להגנה אווירית רב-שכבתית של יוון, בתקציב כולל של כ-3 מיליארד אירו.

הרכישה היא חלק מתוכנית מודרניזציה צבאית יוונית בהיקף 28–32 מיליארד דולר עד 2036, שמטרתה להחליף מערכות נשק רוסיות מיושנות במערכות מערביות לרבות ישראליות.

יוון וישראל ממשיכות במגעים לרכש נוסף, כולל מערכות הגנה אווירית מסוג SPYDER של רפאל ו-Barak MX של רפאל והתעשייה האווירית שעשויות להגיע לעלות כוללת של מעל 2 מיליארד דולר.

בין העסקאות הקודמות בין המדינות היה חוזה של 1.65 מיליארד דולר להקמת מרכז אימונים אווירי שמפעילה אלביט מאז 2023.