עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור
צילום: גיין מדיה

אפולו פאוור עולה שלב בבחינת היתכנות היריעה הסולארית לרכב חשמלי

מדווחת כי עקב ההצלחה בבדיקת ההיתכנות ליישום היריעה הסולארית של סולארפיינט במעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי, החברות יבחנו אפשרות לפיתוח היריעה הסולארית לדגם ספציפי של רכב מקבוצת רנו
ערן סוקול |

חברת האנרגיה הסולארית אפולו פאוור 1.35% מדווחת כי עקב ההצלחה בבדיקת ההיתכנות ליישום היריעה הסולארית הגמישה פרי פיתוחה של חברת הבת סולארפיינט בניסוי שערכה מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א (אוטומוטיב סרוויס ישראל) על גג רכב חשמלי מסוג Renault ZOE, החברות ימשיכו את שיתוף הפעולה ויתקדמו שלב בבחינת היתכנות היריעה הסולארית.

לקריאה נוספת:

> אפולו פאוור קיבלה הזמנה ליריעות סולאריות מחברת COX העולמית

> אפולו פאוור: יריעה סולארית על גגות רכבים הפיקה 50KW שעה

אוטומוטיב סרוויס ישראל (אס"י) הינה המפעילה הרשמית של מעבדת החדשנות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א. המעבדה, הממוקמת בפארק עתידים בתל אביב, עוסקת באיתור טכנולוגיות מקומיות בתמיכת עם רשות החדשנות הישראלית וממוקדת בטכנולוגיות חיישנים, הגנת סייבר, בינה מלאכותית וביג דאטה.

על פי הדיווח, במסגרת ההסכם שנחתם היום, יבחנו הצדדים בצורה מעמיקה יותר את פוטנציאל האינטגרציה התעשייתית העתידית של היריעה הסולארית בחלק מהרכבים המסחריים של Renault.

תקופת הבחינה תהא עד 7 חודשים וניתנת להארכה בהסכמת הצדדים, כאשר בתום התקופה תחליט מעבדת החדשנות האם היריעה הסולארית תפותח לדגם ספציפי של רכב מקבוצת Renault, ובמידה וכן, יחלו הצדדים לנהל מו"מ במטרה להתקשר בהסכם שיתוף פעולה ארוך טווח בהקשר זה. 

אנטואן בסוויל, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל אביב: "רכב חשמלי הוא מאבני היסוד של התחבורה בשנים הקרובות, וגם חלק מרכזי בתוכנית האסטרטגית של רנו-ניסאן-מיצובישי, שכבר כיום מובילה בתחום. לפיכך אנו בוחנים ברצינות כל אמצעי שיאפשר הנעה חשמלית חסכונית, ויפחית את צריכת האנרגיה של המכוניות העתידיות. בדיקת ההתכנות עם אפולו הייתה מוצלחת ואנו מצפים למעבר לשלב הניסויים הבא".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור: "אנו מצפים להמשך העבודה המשותפת  עם מעבדת החדשנות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל, לבחינת היתכנות שילוב היריעה הסולארית הגמישה שפיתחנו בחלק מדגמי הרכבים המסחריים של Renault. רנו-ניסאן-מיצובישי היו הראשונים בתעשיית הרכב לזהות את הפוטנציאל שביריעה של אפולו ולבצע ניסוי לבדיקת התאמתה לרכבי הקונצרן. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

אלפרד אקירוב
צילום: תמר מצפי
ראיון

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"

אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"

הדס מגן |
נושאים בכתבה אלפרד אקירוב כלל

שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.

דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.

אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?

"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."

התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.

"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."