עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור
צילום: גיין מדיה

אפולו פאוור עולה שלב בבחינת היתכנות היריעה הסולארית לרכב חשמלי

מדווחת כי עקב ההצלחה בבדיקת ההיתכנות ליישום היריעה הסולארית של סולארפיינט במעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי, החברות יבחנו אפשרות לפיתוח היריעה הסולארית לדגם ספציפי של רכב מקבוצת רנו
ערן סוקול |

חברת האנרגיה הסולארית אפולו פאוור 0% מדווחת כי עקב ההצלחה בבדיקת ההיתכנות ליישום היריעה הסולארית הגמישה פרי פיתוחה של חברת הבת סולארפיינט בניסוי שערכה מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א (אוטומוטיב סרוויס ישראל) על גג רכב חשמלי מסוג Renault ZOE, החברות ימשיכו את שיתוף הפעולה ויתקדמו שלב בבחינת היתכנות היריעה הסולארית.

לקריאה נוספת:

> אפולו פאוור קיבלה הזמנה ליריעות סולאריות מחברת COX העולמית

> אפולו פאוור: יריעה סולארית על גגות רכבים הפיקה 50KW שעה

אוטומוטיב סרוויס ישראל (אס"י) הינה המפעילה הרשמית של מעבדת החדשנות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א. המעבדה, הממוקמת בפארק עתידים בתל אביב, עוסקת באיתור טכנולוגיות מקומיות בתמיכת עם רשות החדשנות הישראלית וממוקדת בטכנולוגיות חיישנים, הגנת סייבר, בינה מלאכותית וביג דאטה.

על פי הדיווח, במסגרת ההסכם שנחתם היום, יבחנו הצדדים בצורה מעמיקה יותר את פוטנציאל האינטגרציה התעשייתית העתידית של היריעה הסולארית בחלק מהרכבים המסחריים של Renault.

תקופת הבחינה תהא עד 7 חודשים וניתנת להארכה בהסכמת הצדדים, כאשר בתום התקופה תחליט מעבדת החדשנות האם היריעה הסולארית תפותח לדגם ספציפי של רכב מקבוצת Renault, ובמידה וכן, יחלו הצדדים לנהל מו"מ במטרה להתקשר בהסכם שיתוף פעולה ארוך טווח בהקשר זה. 

אנטואן בסוויל, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל אביב: "רכב חשמלי הוא מאבני היסוד של התחבורה בשנים הקרובות, וגם חלק מרכזי בתוכנית האסטרטגית של רנו-ניסאן-מיצובישי, שכבר כיום מובילה בתחום. לפיכך אנו בוחנים ברצינות כל אמצעי שיאפשר הנעה חשמלית חסכונית, ויפחית את צריכת האנרגיה של המכוניות העתידיות. בדיקת ההתכנות עם אפולו הייתה מוצלחת ואנו מצפים למעבר לשלב הניסויים הבא".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור: "אנו מצפים להמשך העבודה המשותפת  עם מעבדת החדשנות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל, לבחינת היתכנות שילוב היריעה הסולארית הגמישה שפיתחנו בחלק מדגמי הרכבים המסחריים של Renault. רנו-ניסאן-מיצובישי היו הראשונים בתעשיית הרכב לזהות את הפוטנציאל שביריעה של אפולו ולבצע ניסוי לבדיקת התאמתה לרכבי הקונצרן. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
נשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיותנשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיות

אלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין

ארבע שנים, הרבה ציפיות ומעט תוצאות: מסע הכניסה והיציאה של ריבלין מאלקטריאון הסתיים בקול ענות חלושה, ללא הישגים לצד ירידת ערך ומשקיעים מאוכזבים

רן קידר |

אי שם בקיץ 2021, חודש לאחר שסיים את תפקידו כנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מונה לנשיא חברת אלקטריאון אלקטריאון 0%  , מפתחת הטכנולוגיה לטעינת רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה. החברה, שנסחרה אז בשווי של כ־1.6 מיליארד שקל לאחר זינוק חד בתקופת הקורונה, ציפתה שריבלין יפתח עבורה דלתות ברחבי העולם, יחזק קשרים מול ממשלות ויגביר את אמון המשקיעים, וזאת למרות שהחברה עדיין לא הציגה הכנסות מהותיות. המשקיעים, שציפו למימושים בינלאומיים ולחוזים משמעותיים, קיוו שכניסתו של ריבלין תבלום את הירידה במניה, שהחלה עוד לפני כן בעקבות צמיחה איטית מהצפוי בפרויקטים המסחריים. 

והנה, קצת יותר מארבע שנים לאחר ההצטרפות, החברה הודיעה על סיום תפקידו של ריבלין כנשיא וכחלק מהדירקטריון ובזאת מושלם מהלך שלא הניב פירות, בטח לא לחברה ולמשקיעים בה. שכרו של ריבלין מעולם לא פורסם, אך ניתן רק לשער שהוא כן יצא נשכר מהמהלך שהושלם אתמול.

לא חתונה קתולית 

גם לאחר הצטרפות ריבלין, ולמרות הציפיות, אלקטריאון התקשתה להציג פריצת דרך מסחרית. המניה המשיכה להידרדר. ריבלין, לעומתה, לא חיכה וכמעט במקביל לכניסתו לתפקיד, השתתף בקמפיין פרסומי למותג "יכין", מהלך שעורר ויכוח ציבורי לגבי אדם שמילא תפקיד ממלכתי בכיר זמן קצר קודם לכן.

אלקטריאון, מצידה, לא הסתפקה בריבלין, ובהמשך למאמציה של אלקטריאון בחיפוש אחר השפעה גלובלית, בתחילת 2022, הודיעה החברה על צירופו של קורט ג'ונסון, יו"ר מועצת ניו יורק לשעבר, כיועץ אסטרטגי. החברה זיהתה את ארה״ב, ובעיקר את ניו יורק, כשוק יעד מרכזי לטכנולוגיה שלה, והקמת חברת בת בארה"ב נועדה לתמוך בכך.

ועדיין, למרות כל המאמצים, המניה המשיכה להידרדר ובסך הכל הציגה ירידה של כ-66% מאז מינוי ריבלין, ושווי השוק שלה כיום עומד על כ-733 מיליון שקל. החברה עדיין מציגה גידול בהוצאות ושריפת מזומנים, ולא מזמן החדשנות שבמוצר שלה התערערה, לאור פתרון טכנולוגי אחר של BYD, שהציגה טעינה מהירה שמייתרת את הפתרון של אלקטריאון (למרות שזו טענה שהדבר אינו פוגע בה). 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: צפי לרגיעה ומה קורה בחוזים על וול סטריט?

הבנקים עלו, מניות הביטוח ירדו - כלל ביטוח בלטה בירידות כשהירידות מעבר לים הכבידו על הסנטימנט; הירידות בוול סטריט מחזקות את הדולר שממשיך להתחזק מול השקל ונסחר הבוקר ברמה של 3.27

מערכת ביזפורטל |

המניות הדואליות חוזרות מהמסחר אמש בוול סטריט בלי פער ארביטראז'.  טבע 0%  תמשיך לעלות בזכות פער ארביטראז' של 0.8%, טאואר 0%  תוסיף 1.3%, אלביט מערכות  תרד 1.6%. הנה הרשימה של המניות הדואליות, הקליקו לרשימה המלאה):


השווקים נרגעו אמש אחרי פתיחה שלילית ונפילות בביטקוין. כעת, אסיה בעליות קלות, הנפילה בביטקוין נעצרה והחוזים העתידיים על וול סטריט על האפס  עם ירידה קלה. 

אנחנו אחרי עונת הדוחות שהיתה טובה בעיקר בתחום הפיננסי.  הציפיה ליום יחסית רגוע. 


אתמול ראיינו את יו"ר מגוריט על הקרן והחלוקות דיבידנד השוטפות - המניה זינקה ב-8.5% - יו"ר מגוריט: "הגענו לרגע שבו אפשר להתחיל לשתף את הציבור בתזרים באופן חודשי"  


רמי לוי או שופרסל? הצגנו את הפוטנציאל ברמי לוי - רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?  הצגנו לאחרונה את השינוי הגדול ברבעון האחרון - לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח, והמניה אומנם זינקה. באי.בי.אי סבורים שמחיר היעד הראוי הוא 403 שקלים - פרמיה של 13%.