דנה עזריאלי
צילום: זיו קורן

עזריאלי גילו את הנדל"ן המניב החדש - חוות שרתים

חברת הנדל"ן מדווחת על רכישת 20% מחברת Compass Holdco, הפועלת בתחום חוות השרתים, תמורת כ-135 מיליון דולר, עם אופציה להגדלת אחזקותיה ל-33%
ערן סוקול | (1)

חברת הנדל"ן עזריאלי קבוצה 1.05%  מדווחת על רכישת כ-20% מחברת Compass Holdco, אשר עיקר פעילותה בתחום חוות השרתים, תמורת כ-135 מיליון דולר, עם אופציה להגדלת אחזקותיה ל-33%  לפי המחיר ליחידה בהשקעה הראשונית.

 

בעזריאלי מציינים כי ב-Compass צוות בעל ניסיון של עשרות שנים בייזום וניהול חוות שרתים, החברה פועלת כיום בצפון אמריקה והינה בעלת פוטנציאל פיתוח ויזמות משמעותי בעתיד. בבעלותה 10 אתרים פעילים ו-3 אתרים בבניה ופיתוח. מתקניה מייצרים כיום קרוב ל-30 מגה-וואט ועשויים להגיע לכ-560 מגה-וואט לאחר השלמת פרויקטי היזמות.

Compass מייצרת כיום NOI שנתי של כ-38 מיליון דולר, כאשר בעזריאלי צופים כי ייגדל משמעותית בשנים הקרובות עם התממשות הפיתוח בפרויקטים הקיימים. בעלי המניות הגדולים בחברה הם קרן הפנסיה של המורים ב-Ontario קנדה (OTPP) וקרן ההשקעות RedBird Capital Partners.

 

CAGR חזוי של 35% בשנים הקורובת בתחום

על פי הדיווח, שירותי Outsourcing בשוק ה-Data Centers (חוות שרתים) הגלובלי מוערכים בהכנסות שנתיות של כ-91 מיליארד דולר ועד שנת 2022 צפוי השוק לצמוח בקצב שנתי ממוצע של 35% ולהסתכם בהכנסות של כ-307 מיליארד דולר בשנה. כ-60% מפעילות ה-Data Centers בעולם (במונחי מגה-וואט, MW) הינם בצפון אמריקה, כ-20% באסיה וכ-13% באירופה.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא הסברת מה זה חוות שרתים. אני פוסל לך את הכתבה. (ל"ת)
    שי 18/07/2019 10:50
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


טסט

עדי ברזילי |
מדד ת"א 35 טבע 3.1% לאומי פועלים -0.35%