אייל חנקין עזריאלי
צילום: אמיר רון

דו"חות עזריאלי: הרווח הנקי עלה בכ-11% ברבעון הרביעי של 2018

הכנסותיה של קבוצת עזריאלי בשנת 2018 הסתכמו בכ-2.06 מיליארד שקל. ה-NOI של הקבוצה גדל בכ-10% בהשוואה ל-2017, ה-FFO של הקבוצה גדל בכ-23%
נועם בראל |

עזריאלי קבוצה פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2018 כולה והציגה עליה בכל הפרמטרים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של קבוצת עזריאלי בשנת 2018 הסתכמו בכ-2.06 מיליארד שקל, עלייה של כ-10% בהשוואה להכנסות של כ-1.86 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, כאשר ה-NOI של הקבוצה גדל בכ-10% והסתכם בכ-1.52 מיליארד שקל לעומת כ-1.38 מילארד שקל אשתקד. ה-FFO של הקבוצה גדל בכ-23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל.

ברמת הרבעון התמונה לא שונה, כאשר עזריאלי מסכמת רבעון מוצלח מבחינתה עם עליה של כ-8% ב-NOI שהסתכם בכ-388 מיליון שקל, ושל כ-67% ב-FFO, שהתסכם בכ-437 מיליון שקל לעומת כ-261 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017. 

בשורה התחתונה, עזריאלי מסכמת את השנה עם עליה של כ-10% ברווח הנקי, שהסתכם ב-2018 בכ-962 מיליון שקל, ואת הרבעון הרביעי עם עליה של כ-11% ברווח הנקי שהסתכם בכ-240 מיליון שקל.

נזכיר כי במהלך חודש דצמבר חשפה החברה את פרויקט "מגדל הספירלה" שיהיה הגבוה בישראל ויתנשא לגובה של 350 מטר על פני 91 קומות ויכלול 150 אלף מ"ר של שטחי בילוי ומסחר, תעסוקה, מגורים ומלון. בהקמת המגדל יושקעו כ-2.3-2.5 מיליארד שקל.

אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "אנו מסכמים שנה חזקה עם צמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים. במהלך השנה המשכנו בהשקעות המשמעותיות בנכסים הקיימים, ובחיזוק התמהיל בקניוני הקבוצה תוך הגדלת אפשרויות הבילוי והפנאי. אנו ממשיכים במרץ בפיתוח מספר פרויקטים במקביל והשקענו השנה כ-1.9 מיליארד ששקל בייזום, ברכישת נכסים חדשים ובשדרוג והשבחת נכסים קיימים."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יאיר לוינשטיין אלטשולר שחם
צילום: סם יצחקוב
ראיון

אלטשולר שחם מתרחבת “בונים תמהיל חדש - יותר רגליים שמייצרות יציבות”

אלטשולר מנסה להשאיר מאחור את המשבר שנוצר מפיזור גיאוגרפי בעייתי, ומציגה רבעון יציב לצד מיקוד בזרועות פעילות חדשות - אשראי ואלטרנטיבי. בשיחה עם ביזפורטל מנכ"ל אלטשולר שחם פיננסים יאיר לווינשטיין מדגיש: "כשבוחנים לאורך 30 שנה, אנחנו עדיין בין הגופים הכי טובים ואנשים מעריכים עקביות."

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אלטשולר שחם

הרבעון האחרון של אלטשולר שחם אלטשולר שחם פנ -2.26%   מגיע אחרי תקופה לא פשוטה עבור בית ההשקעות. בשלושת השנים האחרונות בית ההשקעות ניתב חלק גדול מהתיק לשווקים בינלאומיים, במיוחד אירופה ואסיה, בזמן שהשוק האמריקאי רשם ראלי יוצא דופן. וזה גרם לפערים בביצועים, לשחיקה בדמי הניהול ולגל של יציאות עמיתים. 

אבל משהו בשנה וחצי האחרונות מתחיל להסתדר. באלטשולר לקחו מסקנות, המערך המקצועי עודכן, התחומים חולקו מחדש, והפיקוח על אסטרטגיית ההשקעות התחדד. בשיחה עם המנכ"ל יאיר לווינשטיין הוא מדגיש שוב ושוב שהמבט היום הוא קדימה. "בחינה שוטפת של מה נכון לעשות עכשיו", הוא גם מזכיר שצריכים לבחון אותם בראיה ארוכת טווח ושם המצב טוב בהרבה “כשבוחנים לאורך 30 שנה, אנחנו עדיין בין הגופים הכי טובים. היו שנתיים וחצי פחות טובות, אבל אם מנתחים 15-20 שנה, אנחנו הגוף המוביל. אנשים מעריכים את העקביות הזאת.”

במקביל, אלטשולר מרחיבים את התיק, הם רוצים להפסיק להסתמך רק על ליבת הגמל והפנסיה. שתי זרועות פעילות שהחלו כפרויקטים צדדיים הופכים בשנים האחרונות למנוע צמיחה משמעותי: האשראי וההשקעות האלטרנטיביות. 

בתחום האשראי אלטשולר כבר מנהלת תיק של כ-300 מיליון שקל, רובו מגובה נדל״ן ובנוי כך שיתקרב במאפיינים שלו לאשראי בנקאי. אבל הצמיחה המהירה בתיק לא באה על חשבון איכות האשראי לדברי לוינשטין“אנחנו מאוד סולידיים ובוחנים כל עסקה. אנחנו הולכים לסגמנט שקרוב לבנק אשראי מגובה ביטחונות, ברמות סיכון נמוכות יותר.” מבחינתו, זה מה שיאפשר לחברה להרחיב את הפעילות אבל גם לא לגרום לתנודתיות בתוצאות.

במקביל, ההשקעות האלטרנטיביות מתקבעות כאחד התחומים שבית ההשקעות בונה עליו לשנים הקרובות. אלטשולר מציגה רצף של רווחיות במגזר הזה, בין היתר בזכות פלטפורמת iFunds, שמנגישה ללקוחות בישראל השקעות בקרנות ענק בינלאומיות דרך מודל של כרטיסי כניסה נמוכים יותר. “יש עסקאות בעשרות מיליוני דולרים, והפיזור גדל. ככל שהצבר מתרחב, השערוכים נהיים יותר ליניאריים.” לדבריו, זה אחד המהלכים שיאפשרו לחברה לבנות בסיס יציב של הכנסות שאינו תלוי רק בתנודתיות של הגמל.