אייל חנקין עזריאלי
צילום: אמיר רון

דו"חות עזריאלי: הרווח הנקי עלה בכ-11% ברבעון הרביעי של 2018

הכנסותיה של קבוצת עזריאלי בשנת 2018 הסתכמו בכ-2.06 מיליארד שקל. ה-NOI של הקבוצה גדל בכ-10% בהשוואה ל-2017, ה-FFO של הקבוצה גדל בכ-23%
נועם בראל |

עזריאלי קבוצה פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2018 כולה והציגה עליה בכל הפרמטרים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של קבוצת עזריאלי בשנת 2018 הסתכמו בכ-2.06 מיליארד שקל, עלייה של כ-10% בהשוואה להכנסות של כ-1.86 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, כאשר ה-NOI של הקבוצה גדל בכ-10% והסתכם בכ-1.52 מיליארד שקל לעומת כ-1.38 מילארד שקל אשתקד. ה-FFO של הקבוצה גדל בכ-23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל.

ברמת הרבעון התמונה לא שונה, כאשר עזריאלי מסכמת רבעון מוצלח מבחינתה עם עליה של כ-8% ב-NOI שהסתכם בכ-388 מיליון שקל, ושל כ-67% ב-FFO, שהתסכם בכ-437 מיליון שקל לעומת כ-261 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017. 

בשורה התחתונה, עזריאלי מסכמת את השנה עם עליה של כ-10% ברווח הנקי, שהסתכם ב-2018 בכ-962 מיליון שקל, ואת הרבעון הרביעי עם עליה של כ-11% ברווח הנקי שהסתכם בכ-240 מיליון שקל.

נזכיר כי במהלך חודש דצמבר חשפה החברה את פרויקט "מגדל הספירלה" שיהיה הגבוה בישראל ויתנשא לגובה של 350 מטר על פני 91 קומות ויכלול 150 אלף מ"ר של שטחי בילוי ומסחר, תעסוקה, מגורים ומלון. בהקמת המגדל יושקעו כ-2.3-2.5 מיליארד שקל.

אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "אנו מסכמים שנה חזקה עם צמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים. במהלך השנה המשכנו בהשקעות המשמעותיות בנכסים הקיימים, ובחיזוק התמהיל בקניוני הקבוצה תוך הגדלת אפשרויות הבילוי והפנאי. אנו ממשיכים במרץ בפיתוח מספר פרויקטים במקביל והשקענו השנה כ-1.9 מיליארד ששקל בייזום, ברכישת נכסים חדשים ובשדרוג והשבחת נכסים קיימים."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.