שאול אלוביץ' בזק
צילום: יח"צ

אפקון תרכוש מאלוביץ' את מניותיו ב-DM תמורת 40 מיליון שקל

אפקון תקבל 75% ממניות DM הנדסה; אלוביץ' מאבד חתיכה ראשונה מיורוקום לטובת החזר חובות לבנקים
נועם בראל | (1)
נושאים בכתבה אינטגרציה אפקון

אפקון החזקות -0.28% , מקבוצת שלמה, מדווחת כי תרכוש 75% ממניות חברת ד.מ הנדסה ('DM'), שהינה אחת החברות מקבוצת יורוקום, מידיו של שאול אלוביץ', תמורת כ-40.5 מיליון שקל. אפקון היא הזרוע התעשייתית של ד.מ הנדסה, ומנוהלת על ידי ישראל רייף, חתנו של שלמה מלצר המנוח, אשר יורשיו הם בעלי השליטה בד.מ הנדסה.

הסכם הרכישה נערך בהתאם לתוצאותיה הכספיות של DM, כאשר על פי הדיווח, הכנסותיה לשנים 2016 ו-2015 הסתכמו בכ-72 מיליון שקל ובכ-57 מיליון ש"ח, בהתאמה, הרווח התפעולי לשנים 2016 ו-2015 הסתכם בכ-6 מיליון שקל ובכ-3 מיליון שקל, בהתאמה, סך הנכסים לשנים 2016 ו-2015 הסתכם בכ-59 מיליון שקל ובכ-49 מיליון שקל, בהתאמה; וסך ההתחייבויות לשנים 2016 ו-2015 הסתכמו בכ-43 מיליון שקל ובכ-37 מיליון שקל, בהתאמה.

ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות: "מדובר בהשקעה נוספת שאפקון מבצעת בתחום הביטחון וחדרי הבקרה, וזאת בתוך חודשים בודדים, והגדולה ביותר שאפקון ביצעה בשנים האחרונות. הרכישה צפויה להשלים את סל הפתרונות שאפקון מספקת ללקוחותיה בתחום חדרי הבקרה והשליטה. אני שמח על כך שדורון משה - מייסד ומנכ"ל DM - יהיה שותף שלנו. מדובר באדם רציני ומקצועי, שיסייע לנו להצעיד את DM קדימה, תוך מימוש מכלול היכולות של אפקון והסינרגיה בין הפעילויות".

 

ירון קריסי, מנכ"ל אפקון החזקות: "רכישת DM מאפשרת לאפקון להביא ללקוח פתרון כולל לצרכיו השונים. הרכישה תאפשר לאפקון להתרחב לפעילויות נוספות, וכן תאפשר ל- DM להרחיב את פעילותה באופן ניכר, וזאת תוך הישענות על הקשרים המקצועיים של אפקון. מדובר בצעד נוסף למיצובה של אפקון כשחקן מוביל בתחום, תוך הגדלת היצע הפתרונות המובנים של אפקון ללקוחותיה, ובמימוש האסטרטגיה העסקית של אפקון לשם הצבתה בחזית הטכנולוגיה"

 

דורון משה, מנכ"ל ומייסד ד.מ הנדסה: "DM מברכת על רכישת השליטה ב- DM על ידי אפקון. אנחנו בטוחים כי שילוב היכולות המקצועיות של אפקון ושל DM יסייע ל- DM להשתלב בפרויקטים נוספים בהם לא הייתה מעורבת ובדרך זו להמשיך ולתמוך בהמשך הגידול של DM".

עוד צוין כי העסקה כפופה לזכויות בעלת המניות הנוספת ב- DM - א.ד.מ מערכות - המצויה בשליטת מנכ"ל DM ,ומחזיקה ב-25% ממניות DM ,אשר לה זכות לסירוב ראשון, ולכן אין וודאות כי העסקה אכן תושלם.

ד.מ.הנדסה, יחד עם יורוקום סלולרית ויורוקום דיגיטלית, הן החברות התפעוליות של יורוקום, ומתמחות בין היתר בתפעול מרכזיות פנסוניק, פעילות שעתידה להמכר לחברת ברימאג.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

החברה עוסקת בתחום אספקת שירותי אפיון, תכנון והקמה, ניהול ואינטגרציה בפרויקטים עתירי ידע וטכנולוגיה, ומתמחה, בין היתר, בתחומי הקמת מרכזי שליטה ובקרה, חדרים "חכמים", פרויקטי שילוט דיגיטלי חדרי מצב ומיצגי מולטימדיה מתקדמים, והינה ספקית של פתרונות מולטימדיה מתקדמים בתחום האבטחה, הבקרה והשליטה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חיים 28/01/2018 23:55
    הגב לתגובה זו
    לא הייתי קונה שילמדו את השוק
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.