ביוקנסל מגייסת 25 מיליון דולר בהשקעה פרטית
חברת ביוקנסל, העוסקת במחקר ופיתוח של תרופות למחלת הסרטן, מודיעה על חתימה על מזכר הבנות להשקעה פרטית של כ-25 מיליון דולר בחברה, לפי מחיר המשקף לביוקנסל שווי של כ-51 מיליון דולר לפני הכסף (על בסיס דילול מלא). בנוסף, במהלך שנת 2018, החברה מתכננת לבצע הנפקה ראשונית לציבור בבורסה בארה"ב.
גיוסי ההון נועדו למימון צרכיה התפעוליים של החברה בעתיד הקרוב, ובעיקר את תחילת הניסויים הקליניים הפיבוטליים של מוצר הדגל של החברה, ה-BC-819, כטיפול בסרטן שלפוחית השתן שאינו פולשני בשריר (NMIBC). במקביל, ביוקנסל מקיימת מגעים עם מספר גורמים לקידום שת"פים אסטרטגיים עבור מוצר ה-BC-819 ונעזרת לשם כך בחברת ייעוץ אמריקאית.
לפי מזכר ההבנות, ההשקעה תבוצע לפי מחיר למניה של 1.60 שקל, הגבוה בכ-14% ממחיר השוק. על פי דיווח החברה, המשקיע המוביל צפוי להשקיע לפחות 7 מיליון דולר ממקורותיו העצמיים, ויהיה רשאי לצרף משקיעים נוספים, בהיקף של 8 מיליון דולר. משקיעים קיימים ישקיעו לפחות 5 מיליון דולר, ומשקיעים חדשים נוספים צפויים להשקיע עוד 5 מיליון דולר.
מזכר ההבנות קובע כי המשקיעים יקבלו כמות כתבי אופציה לרכישת מניות נוספות של החברה, השווה ל-80% מכמות המניות המוקצות, וזאת במחיר מימוש השווה ל-120% ממחיר המניות המוקצות, וכן יוענקו למשקיעים הגנות מחיר וזכויות נוספות.
- כלל ביו מכרה מניות ביוקנסל לילין לפידות בדיסקאונט של 16%
- ביוקנסל קיבלה אישור מה-FDA למסלול מהיר - המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השלמת ההשקעה הפרטית כפופה בין היתר לחתימה על הסכם סופי בין הצדדים, אישור אסיפה כללית של בעלי המניות ואישור הבורסה לני"ע בתל אביב. המניות המוקצות יהוו כ-36% מהון מניות החברה, לאחר ההנפקה הפרטית.
ביוקנסל פרסמה לאחרונה תוצאות קליניות מעודכנות מניסוי שלב 2 של ה-819 עם BCG בסרטן שלפוחית השתן ונערכת לביצוע שני ניסויים פיבוטליים, האחד בשילוב מוצר ה-BC-819 עם הטיפול הקיים (BCG) והשני במתן מוצר ה-BC-819 לבדו.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
