על הנייר: בי קומיוניקיישנס טסה 6.6%; כמה מיליונים מרוויח טדי שגיא?
רק לפני שבועיים (ב-27 ביוני) הוטלה בשוק התקשורת המקומי פצצה, כשטדי שגיא, איש העסקים החולש על אימפריית ההימורים פלייטק, החליט לרכוש 12% ממניות בי קומיוניקיישנס, בעלת השליטה בחברת התקשורת המובילה בישראל, בזק משאול אלוביץ'.
מניית בי קום לא עצרה מאז, וגם היום היא מזנקת בשיעור חד של 6.6% למחיר של 37.3 שקל לעומת מחיר בסיס של 34.94 שקלים, מה שהופך את העסקה של שגיא לריווחית, ולפחות על הנייר שוות כרגע מניותיו בחברה כ-132.5 מיליון שקל, כלומר רווח של כ-7.5 מיליון שקל.
נזכיר כי בעסקה נקבע גם מנגנון התאמה ולפיו, במידה ומחיר המניה יהיה גבוה מ-35 שקל אזי לרוכשת תהיה אופציה לרכוש 892,935 מניות של בי קומיוניקיישנס במחיר של 35 שקל.
- משרד התקשורת בדרך לביטול ההפרדה המבנית - בשורה גדולה לבזק
- הדרך של ניר דוד לצמרת בזק ומה החזון להמשך - ראיון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משקיע שהחזיק את מניית בי קום ביום הדיווח על העסקה בין אלוביץ' לשגיא, אז נסחרה המניה ברמה של 30.5 שקל, כבר מורווח על השקעתו זו יותר מ-22%.
הזינוק במניית החברה ההחזקות אליה הצטרף שגיא מונע מגל העליות שנרשם במניית בזק שמזנקת היום עוד 4% ומשלימה מהלך של 70% מאז השפל אליו נפלה בחודש מאי 2012, לאחר פרסום רפורמת הסלולר של שר התקשורת, משה כחלון, שהפילה את מניות הענף כולו.
- 6.אלוביץ עוד מעט מעכלים את נכסיך (ל"ת)שאול .ש.ט 11/07/2013 19:52הגב לתגובה זו
- 5.היזהרו ממשחקים של מילירדר טדי שגיא (ל"ת)עובד בזק 11/07/2013 19:51הגב לתגובה זו
- 4.אמיר 11/07/2013 17:40הגב לתגובה זוקחו את אפל הגדולה אמרו 1000 דולר זוכרים, בפועל צנחה ל 450-500 והיום 425 דולר, קחו את גוגל אמרו 1100 דולר ,בקושי 900 דולר, בקיצור שלא יעבדו עליכם.
- 3.אמיר 11/07/2013 17:39הגב לתגובה זואין כל ספק שיש לפעול נגד ההמלצות אתן מספר דוגמאות ותבינו כמה אני צודק:פלוריסטם הומלצה 6-7,8 דולר, האם ראיתם אותה ב 4- או 5 דולר? קדחת , כי זה המלצה הפוכה. בזק הומלצה למכרה ל 4 ש'ח כלומר 400, ומה עשתה מאז , טסה לה וחילקה מס' דבדנדים, הוכחה שלא רוצים שתרוויחו. נמשיך: בארצות הברית נתנו המלצה לפייסבוק ל 47 דולר, האם היא קרובה, בטח ובטח שלא ,, ירדה ל 24-25 דולר,המלצה הפוכה. הנה לפני 4-6 ימים המליצו למכור את הזהב ונהיות הזהב GG , ואחרות, ומאז הם רק עולות, שום התרסקות בזהב ב10 ימים אחרונים. נתנו המלצה לדיסקונט שער 700,בפועל ירדה מ 640 ל 600, וזו שוב המלצה הפוכה, בבילון נתנו המלצה ל 4500 כשהייתה 3700-3900 ,ומה קרה בפועל ירדה גם ל 1800, ויש עוד המון. רק תיזהרו.
- 2.למה האנליסטים מורידים המלצה לבזק? מי פה חי בשקר? (ל"ת)אם כל כך טוב 11/07/2013 17:19הגב לתגובה זו
- 1.בקרוב את המניות שלו ויימש את הבלוף של בזק (ל"ת)שגיא בטח ימכר 11/07/2013 17:18הגב לתגובה זו

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
