חברת BATM מדווחת על ירידה בהכנסות ברבעון השלישי ל-24.7 מיליון דולר
חברת באטמ מערכות מתקדמות, חברת טכנולוגיה המפתחת, מתכננת ומייצרת מערכות טלקום מתקדמות ומיכשור רפואי למעבדות הודיעה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, שהסתיים ב-30 בספטמבר 2012. נציין כי באטמ דיווחה על הצלחה ברישום הכפול בבורסת תל אביב, ומניותיה החלו להיסחר ב-19 בספטמבר 2012 תחת הסימול באטמ.
ההכנסות ברבעון השלישי של 2012 הסתכמו ב-24.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-26 מיליון דולר ברבעון המקביל 2011, להוציא הכנסות מחטיבת הטלקום המסורתית שפעילותה הופסקה. הכנסות באטמ מההסכם עם נוקיה הסתכמו ב-600 אלף דולר ברבעון הנוכחי, לעומת הכנסות של 2.8 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד. כתוצאה מכך, להוציא ההכנסות מהסכם עם נוקיה, צמחו הכנסות החברה ב-3.9% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.
תמהיל המכירות ברבעון השלישי של 2012 היה כ- 55% מחטיבת הטלקום ו-45% מחטיבת הציוד הרפואי, בהשוואה ל-59% ו-41% בהתאמה ברבעון השלישי 2011 תוצאה המדגישה את תרומתה הגוברת של חטיבת הציוד הרפואי. החברה דיווחה על שיעור רווח גולמי של 31.7%, לעומת 35.9% ברבעון המקביל ב-2011, בעיקר כתוצאה מתמהיל המכירותורווח גולמי נמוך יותר בחטבת הטלקום. שיעורים אלו צפויים להשתפר על רקע גידול בהכנסות הצפויות ברבעון הרביעי של 2012.
הירידה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי קוזזה על ידי ירידה בהוצאות התפעול בחטיבות הציוד הרפואי וציוד הטלקום. כתוצאה מכך, ובהתאם לתחזיות החברה, באטמ הגיעה לאיזון בתוצאות הכספיות עבור תשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר. החברה צופה כי תחזור לרווחיות ברבעון האחרון של שנת 2012.
קופת המזומנים ברבעון השלישי של 2012 נותרה איתנה, ונכון ל-30 בספטמבר 2012 הסתכמה לכ-41.3 מיליון דולר, בדומה לקופת המזומנים של החברה ב - 30 ביוני 2012, שהסתכמה לכ-42.3 מיליון דולר.
כפי שהצהירה בעבר, החברה צופה כי תרומת הסכמי ה - OEM שנחתמו בסוף השנה שעברה בחטיבת הטלקום תמשיך להתגבר, וכן צופה החברה צמיחה בפעילות ה-IP. בבחטיבת הציוד הרפואי צופה החברה כי כל רכיבי הפעילות יציגו צמיחה, בין השאר, בעקבות התרחבות פעילות ההפצה במזרח אירופה, צמיחה משמעותית בפעילות הדיאגנוסטיקה בעקבות קבלת אישורים והתרחבות הייצור וההפצה על מנת לעמוד בביקושים, וכן עלייה בביקוש לפתרונות סילוק הפסולת הרפואית.
לדברי ד"ר צבי מרום, מנכ"ל באטמ: "התוצאות הכספיות של החברה ממשיכות לשקף את התחזיות שלנו בהן צפינו איזון בפעילות עד לרבעון השלישי ומעבר לריווחיות ברבעון הרביעי של השנה. אנחנו מעריכים כי מגמה זו של צמיחה במכירות וחזרה לריווחיות תמשיך בכל היחידות שלנו גם לתוך 2013".
"בתחום הטלקומוניקציה אנו חווים גידול בביקושים והזמנות בדרום מזרח אסיה ובאמריקה הלטינית, כשבמקביל צפון אמריקה ממשיכה להיות השוק הגדול שלנו. בתחום הדיאגנוסטיקה אנחנו מזהים המשך ביקוש למוצרי החברה גם בשווקים המתפתחים שהינם בעלי קצבי צמיחה גבוהים. אנו משקיעים מאמצים בקבלת רישיונות, ועל אף שלוקח לנו זמן להשיגם, אנו פועלים מהר לענות על הזמנות מצד הלקוחות".

3 הערות על הנפקת ארית
על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?
ארית ארית תעשיות -3.82% ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור; הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת.
כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל. אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף
1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים.
יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע.
2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה.
- הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.
תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?
מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך.
הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה.
עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס. אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.
ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- ריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.
