חברת BATM מדווחת על ירידה בהכנסות ברבעון השלישי ל-24.7 מיליון דולר
חברת באטמ מערכות מתקדמות, חברת טכנולוגיה המפתחת, מתכננת ומייצרת מערכות טלקום מתקדמות ומיכשור רפואי למעבדות הודיעה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, שהסתיים ב-30 בספטמבר 2012. נציין כי באטמ דיווחה על הצלחה ברישום הכפול בבורסת תל אביב, ומניותיה החלו להיסחר ב-19 בספטמבר 2012 תחת הסימול באטמ.
ההכנסות ברבעון השלישי של 2012 הסתכמו ב-24.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-26 מיליון דולר ברבעון המקביל 2011, להוציא הכנסות מחטיבת הטלקום המסורתית שפעילותה הופסקה. הכנסות באטמ מההסכם עם נוקיה הסתכמו ב-600 אלף דולר ברבעון הנוכחי, לעומת הכנסות של 2.8 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד. כתוצאה מכך, להוציא ההכנסות מהסכם עם נוקיה, צמחו הכנסות החברה ב-3.9% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.
תמהיל המכירות ברבעון השלישי של 2012 היה כ- 55% מחטיבת הטלקום ו-45% מחטיבת הציוד הרפואי, בהשוואה ל-59% ו-41% בהתאמה ברבעון השלישי 2011 תוצאה המדגישה את תרומתה הגוברת של חטיבת הציוד הרפואי. החברה דיווחה על שיעור רווח גולמי של 31.7%, לעומת 35.9% ברבעון המקביל ב-2011, בעיקר כתוצאה מתמהיל המכירותורווח גולמי נמוך יותר בחטבת הטלקום. שיעורים אלו צפויים להשתפר על רקע גידול בהכנסות הצפויות ברבעון הרביעי של 2012.
הירידה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי קוזזה על ידי ירידה בהוצאות התפעול בחטיבות הציוד הרפואי וציוד הטלקום. כתוצאה מכך, ובהתאם לתחזיות החברה, באטמ הגיעה לאיזון בתוצאות הכספיות עבור תשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר. החברה צופה כי תחזור לרווחיות ברבעון האחרון של שנת 2012.
קופת המזומנים ברבעון השלישי של 2012 נותרה איתנה, ונכון ל-30 בספטמבר 2012 הסתכמה לכ-41.3 מיליון דולר, בדומה לקופת המזומנים של החברה ב - 30 ביוני 2012, שהסתכמה לכ-42.3 מיליון דולר.
כפי שהצהירה בעבר, החברה צופה כי תרומת הסכמי ה - OEM שנחתמו בסוף השנה שעברה בחטיבת הטלקום תמשיך להתגבר, וכן צופה החברה צמיחה בפעילות ה-IP. בבחטיבת הציוד הרפואי צופה החברה כי כל רכיבי הפעילות יציגו צמיחה, בין השאר, בעקבות התרחבות פעילות ההפצה במזרח אירופה, צמיחה משמעותית בפעילות הדיאגנוסטיקה בעקבות קבלת אישורים והתרחבות הייצור וההפצה על מנת לעמוד בביקושים, וכן עלייה בביקוש לפתרונות סילוק הפסולת הרפואית.
לדברי ד"ר צבי מרום, מנכ"ל באטמ: "התוצאות הכספיות של החברה ממשיכות לשקף את התחזיות שלנו בהן צפינו איזון בפעילות עד לרבעון השלישי ומעבר לריווחיות ברבעון הרביעי של השנה. אנחנו מעריכים כי מגמה זו של צמיחה במכירות וחזרה לריווחיות תמשיך בכל היחידות שלנו גם לתוך 2013".
"בתחום הטלקומוניקציה אנו חווים גידול בביקושים והזמנות בדרום מזרח אסיה ובאמריקה הלטינית, כשבמקביל צפון אמריקה ממשיכה להיות השוק הגדול שלנו. בתחום הדיאגנוסטיקה אנחנו מזהים המשך ביקוש למוצרי החברה גם בשווקים המתפתחים שהינם בעלי קצבי צמיחה גבוהים. אנו משקיעים מאמצים בקבלת רישיונות, ועל אף שלוקח לנו זמן להשיגם, אנו פועלים מהר לענות על הזמנות מצד הלקוחות".
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
