מרתיח את הקולגות: היחצן ש"לוקח" קרדיט על עבודות של אחרים
כך למשל הוא כותב על השקת גוד פארם לצד צילום העיתון: "TheMarker - מהפיכת הצרכנות נמשכת בליווי שלנו". אם תשאלו את ברק רום לפשר הדברים "ליווי שלנו" - מונח מקובל בשוק יחסי הציבור המציין ליווי תקשורתי של מותג, הוא מסביר כי הכוונה לליווי של החנות שנמצאת בסביבה שבה הוא נמצא והוא מלווה את הקמתה כצופה מהצד וכעובר אורח.
הפוסטים שמשתמעים ל-2 פנים ממשיכים באותו האופן גם במקרה של קופיקס כשהוא מציין "הצמיחה נמשכת" או במקרה של תל אופן שם הוא מציין "ככה זה כשלוקחים משרד יח"צ טוב". בפוסט נוסף שלו על רשת 'גוד פארם', שגם דרשה ממנו להסיר מהפייסבוק שלו את הפוסטים הנוגעים אליה, הוא כותב: "SO GOOD שובר את תל אביב עם תור בלתי פוסק בליווי שלנו" וכן, כשהוא מציין "ליווי שלנו", מדובר בליווי כמי שעבר ליד החנות, פשוטו כמשמעו.
רום הוא יחצן שנוי במחלוקת. לפני כ-5 שנים יזם שירות ללקוחות קטנים ובינוניים במסגרתו תמורת 1,500 שקלים בחודש, יוכלו לקבל שירות יחסי ציבור. במסגרת המיזם אמר רום כי הוא ידריך את העסקים כיצד לטפל ביחסי הציבור של עצמם, משרדו יכין להם 12 קומוניקטים בחודש ואילו העסקים עצמם יבצעו את הפנייה לתקשורת. בשוק יחסי הציבור פקפקו בזמנו במהלך, ולא ברור כמה הצלחה הוא נחל בשנים האחרונות.
לפני כשנתיים החליטה הרשות השנייה להסיר את תכנית הנדל"ן בזמנו של רדיו תל אביב בהנחייתו של רום 'בונים על זה', בשל חשד למכירת אייטמים, וזאת לאחר שהרשות קיבלה מידע על כך. בזמנו מסר רום לכלכליסט: "לא מכרתי מעולם אייטמים בתוכנית הרדיו וכל המתראיינים בה נבחרו על בסיס מקצועי. במייל המדובר נעשה ערבוב בין עבודתי בפועל כמנהל משרד יחסי ציבור המשווק תוכן ללקוחות לבין היותי מגיש בתכנית ברדיו תל אביב".
אייס פנה לאותם משרדים כדי להבין מה הקשר של ברם רום אליהם. מרשת גוד-פארם נמסר בתגובה: "אנו עובדים עם משרד 'דני לוי תקשורת' מיום הקמת הרשת. איננו מכירים את האדון המדובר".
ממשרד יחסי הציבור פיליזר תקשורת בבעלותה של נאווה פיליזר נמסר בתגובה: "משרד פיליזר תקשורת בבעלות נאוה פיליזר הוא המשרד שהשיק את רשת קופיקס וסופרקופיקס בישראל. זהו המשרד היחידי שמטפל ברשת, כולל בנושא השקת המפעל החדש ביבנה. התמונה והידיעה הם פרי עבודתם של פיליזר תקשורת. את התמונה צילמה עובדת המשרד שהייתה עם נאוה במפעל נעה אשכנזי. אנו המומים מהשקר הגס, ויותר מכל מרחמים על איש מקצוע שנאלץ לשקר לרמות ולהטעות כי אין לו עבודה משל עצמו להיות גאה בה".
בעיריית תל אביב אומרים לגבי רום: "לא מכירים".
ברק רום: "מעולם לא לקחתי קרדיט על הישגים מקצועיים שאינם שלי"
ומה יש לברק רום לומר על הדברים? "אני מתקשר עם אלפי אנשים בחודש, חלקם באים להרצאותיי, חלקם מקבלים ממני ניוזלטר, חלקם קוראים אותי ברשת. אני כבר שנים מתייחס לתופעות צרכניות ועסקיות שמעניינות אותי ומעניינות את הקהל שלי, שרוצה לשמוע את דעתי בנושאים אלה, בין אם מדובר בלקוחותיי ובין אם מדובר בעסקים מצליחים אחרים, שזה ממש בסדר שיעבדו עם משרדי יחצ אחרים!".לדבריו, "מעולם לא לקחתי לעצמי קרדיט על הישגים מקצועיים שאינם שלי, אפילו לא פעם אחת טענתי שאני מטפל בעסק שלא היה לקוח שלי בפועל. בחרתי לפרגן פעמים רבות אחרים - חבל שזה משמש מתחרים להשמיץ ולא להעריך את רוחב הלב. כאיש יחסי ציבור ותיק ומוביל - אני חושב שראוי וכדאי להתייחס לעניינים שעל סדר היום, גם אם אני לא מוציא על כל פוסט חשבונית.... אם הייתי כותב רק על לקוחות - הייתי חוטא לתפקידי, מונע מהקהל שלי מידע חשוב ומעניין וממש משעמם את הקהל שלי".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
