מרתיח את הקולגות: היחצן ש"לוקח" קרדיט על עבודות של אחרים
כך למשל הוא כותב על השקת גוד פארם לצד צילום העיתון: "TheMarker - מהפיכת הצרכנות נמשכת בליווי שלנו". אם תשאלו את ברק רום לפשר הדברים "ליווי שלנו" - מונח מקובל בשוק יחסי הציבור המציין ליווי תקשורתי של מותג, הוא מסביר כי הכוונה לליווי של החנות שנמצאת בסביבה שבה הוא נמצא והוא מלווה את הקמתה כצופה מהצד וכעובר אורח.
הפוסטים שמשתמעים ל-2 פנים ממשיכים באותו האופן גם במקרה של קופיקס כשהוא מציין "הצמיחה נמשכת" או במקרה של תל אופן שם הוא מציין "ככה זה כשלוקחים משרד יח"צ טוב". בפוסט נוסף שלו על רשת 'גוד פארם', שגם דרשה ממנו להסיר מהפייסבוק שלו את הפוסטים הנוגעים אליה, הוא כותב: "SO GOOD שובר את תל אביב עם תור בלתי פוסק בליווי שלנו" וכן, כשהוא מציין "ליווי שלנו", מדובר בליווי כמי שעבר ליד החנות, פשוטו כמשמעו.
רום הוא יחצן שנוי במחלוקת. לפני כ-5 שנים יזם שירות ללקוחות קטנים ובינוניים במסגרתו תמורת 1,500 שקלים בחודש, יוכלו לקבל שירות יחסי ציבור. במסגרת המיזם אמר רום כי הוא ידריך את העסקים כיצד לטפל ביחסי הציבור של עצמם, משרדו יכין להם 12 קומוניקטים בחודש ואילו העסקים עצמם יבצעו את הפנייה לתקשורת. בשוק יחסי הציבור פקפקו בזמנו במהלך, ולא ברור כמה הצלחה הוא נחל בשנים האחרונות.
לפני כשנתיים החליטה הרשות השנייה להסיר את תכנית הנדל"ן בזמנו של רדיו תל אביב בהנחייתו של רום 'בונים על זה', בשל חשד למכירת אייטמים, וזאת לאחר שהרשות קיבלה מידע על כך. בזמנו מסר רום לכלכליסט: "לא מכרתי מעולם אייטמים בתוכנית הרדיו וכל המתראיינים בה נבחרו על בסיס מקצועי. במייל המדובר נעשה ערבוב בין עבודתי בפועל כמנהל משרד יחסי ציבור המשווק תוכן ללקוחות לבין היותי מגיש בתכנית ברדיו תל אביב".
אייס פנה לאותם משרדים כדי להבין מה הקשר של ברם רום אליהם. מרשת גוד-פארם נמסר בתגובה: "אנו עובדים עם משרד 'דני לוי תקשורת' מיום הקמת הרשת. איננו מכירים את האדון המדובר".
ממשרד יחסי הציבור פיליזר תקשורת בבעלותה של נאווה פיליזר נמסר בתגובה: "משרד פיליזר תקשורת בבעלות נאוה פיליזר הוא המשרד שהשיק את רשת קופיקס וסופרקופיקס בישראל. זהו המשרד היחידי שמטפל ברשת, כולל בנושא השקת המפעל החדש ביבנה. התמונה והידיעה הם פרי עבודתם של פיליזר תקשורת. את התמונה צילמה עובדת המשרד שהייתה עם נאוה במפעל נעה אשכנזי. אנו המומים מהשקר הגס, ויותר מכל מרחמים על איש מקצוע שנאלץ לשקר לרמות ולהטעות כי אין לו עבודה משל עצמו להיות גאה בה".
בעיריית תל אביב אומרים לגבי רום: "לא מכירים".
ברק רום: "מעולם לא לקחתי קרדיט על הישגים מקצועיים שאינם שלי"
ומה יש לברק רום לומר על הדברים? "אני מתקשר עם אלפי אנשים בחודש, חלקם באים להרצאותיי, חלקם מקבלים ממני ניוזלטר, חלקם קוראים אותי ברשת. אני כבר שנים מתייחס לתופעות צרכניות ועסקיות שמעניינות אותי ומעניינות את הקהל שלי, שרוצה לשמוע את דעתי בנושאים אלה, בין אם מדובר בלקוחותיי ובין אם מדובר בעסקים מצליחים אחרים, שזה ממש בסדר שיעבדו עם משרדי יחצ אחרים!".לדבריו, "מעולם לא לקחתי לעצמי קרדיט על הישגים מקצועיים שאינם שלי, אפילו לא פעם אחת טענתי שאני מטפל בעסק שלא היה לקוח שלי בפועל. בחרתי לפרגן פעמים רבות אחרים - חבל שזה משמש מתחרים להשמיץ ולא להעריך את רוחב הלב. כאיש יחסי ציבור ותיק ומוביל - אני חושב שראוי וכדאי להתייחס לעניינים שעל סדר היום, גם אם אני לא מוציא על כל פוסט חשבונית.... אם הייתי כותב רק על לקוחות - הייתי חוטא לתפקידי, מונע מהקהל שלי מידע חשוב ומעניין וממש משעמם את הקהל שלי".
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים
סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים,
, חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות
כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.
ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים
בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים
סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים,
, חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות
כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.
ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים
בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.
