ניתוח קמפיין

עוד פרשנות מקורית עם רעיון חכם - אבל מה חסר בפרסומת החדשה של פוקס?

עטרה בילר מחמיאה לקמפיין פוקס החדש ומזכירה על הדרך את אבולוציית הפרסום שלה. "אני אוהבת את המסקנה שמפציעה בשעה חשוכה לחברה שלנו"
עטרה בילר | (8)

אני עוקבת אחרי התקשורת של המותג פוקס מתחילת דרכו עוד בתקופה של הקטלוגים המפורסמים עם יעל בר זוהר ויהודה לוי. אבל בעיקר מאז שהוא מוביל את האג'נדה כי בסיסי הוא יפה או בשפת המקור - basic is beautiful.

אם נעשה סיקור קצר, זה התחיל כשזוג נכנס למיטה אבל במקום להתפשט הוא מתלבש - עוטה על עצמו בגדים בסיסיים - תחתונים, ג'ינס וטריקו של פוקס. זה ממשיך כאשר הזוג (טוב נו, בר רפאלי ונעם טור) עושה lip dub בוידאו סלפי ביתי לשיר forever young - מה שקיבל אין ספור "טייק-אופים" בידי אינספור קומבינציות מצחיקות של אנשים. כבר אז ידענו שהרעיון שבסיסי הוא יפה מצליח לעודד השראה לאימפרוביזציות שונות, ושהקונספט אינו משוכפל משנה לשנה אלא חוקר פינות חדשות ולא צפויות של האמירה "בסיסי זה יפה". לכל הטורים של עטרה בילר - לחצו כאן פעם זה כמו העור השני שלנו (זוג במיטה) ופעם זוהי חגיגה של פשטות לא ערוכה ולא מבויימת של שני אנשים שכנראה גם לא יודעים לשיר אבל נהנים מהקטע. אחרי כן הגיעו ה'פאנטונים' - צבעי הבסיס. במקום לפרסם קולקציה הציג המותג פוקס את דוגמנית הבית בבגדים שהם "קזו'אל" לגמרי, לצד הקטלוג הקלאסי של צבעי הבסיס - עוד פירוש להפשיט את התחכום מהבגד המעוצב המוגמר עד שמגיעים לשורשיו - החוט או רק הצבע של החוט. נדלג על כמה קמפיינים נוספים שסגדו לאל הפשטות (בר ונעם מתגלגלים במורד הגבעה, בר ונעם במנהטן, קליפ happy העשוי למשעי) מטעמי קוצר היריעה.

אנחנו מגיעים לקמפיין הנוכחי שמצליח לעניות דעתי לפרשן שוב באופן מקורי את הרעיון של basic is beautiful. הפעם אנחנו רואים זוג אנשים שנראים לכאורה שונים בתכלית אך בדיעבד, לאחר שהם מסירים את הבגדים, מסתבר לנו שהם דומים. הרבה יותר דומים ממה שחשבנו. שהם 'אותו דבר'. שתי בחורות שברור לנו כי אחת דתיה והאחרת חילונית מסירות מעצמן את הבגדים והופכות דומות. שני בחורים שנראים שונים כי אחד נראה תל אביב שמאלני לפחות בסטריאוטיפ בעוד שהשני חייל קרבי - מסירים מעצמם את הבגדים וההבדלים ביניהם הולכים ומיטשטשים. בקליפ הילדים רואים שתי ילדות, האחת טומ-בוי והאחרת אב טיפוס של ילדה טובה שהופכות דומות עם קילוף הבגדים. המסקנה היא כי בבסיס אנחנו אותו דבר או בשפת המקור - basically we are all the same.  

אני אוהבת את המסקנה. היא מפציעה בשעה חשוכה לחברה שלנו בה הסוגיה של שיוויון זכויות צצה בשאון מכל חלקה טובה. יוקר המחיה, ניצולי שואה, ילדים של פליטים מאפריקה, שיווין בנטל, דתיים וחילונים, מזרחיים ואשכנזים, שמאלנים וימנים, יורדים ונשארים, ערבים ויהודים, מצביעים ולא מצביעים, והזרוע נטויה. מה שחסר לי זה האומץ לצאת קצת מעולם הבגדים. אמנם הפלירט בין הרעיון לבין הבגדים של פוקס חכם. זה אמיץ שחברת אופנה סוגדת למה שקורה לנו ללא הבגדים שלה, בניגוד לצפוי. הצפוי הוא שהיא תספר לנו מי ומה נהיה בזכות הבגדים שלה. למעשה - כל הדמויות נותרות בבגדים בסיסיים שהם הם הבגדים של פוקס. טי שירט, שהיא, אם תרצו, האייקון השיוויוני ביותר של בגדים בעולם - כי אין זרם או דת או גיל שלא לובש אותה. מאידך הייתי מצפה שפוקס יצא קצת מהמשבצת של הבגדים ויתחיל להוביל את אג'נדת ה- basic is beautiful בעוד תחומים, לרבות הפיתוח של basically we are all the same בדומה למה שבנטון עשה בזמנו עם קמפיין ה-unhate שלו, שם הוא לקח את הרעיון של United colors למקום שמבקש למחוק קונפליקטים ולאחות קצוות על ידי מנהיגי מדינות עוינות שמתנשקים זה עם זה. או כפי ש-dove השכילו להוביל את הרעיון שנשים צריכות להפסיק לשנוא את גופן - לא רק בהקשר של רחצה ושימוש בסבון אלא בכלל. כך גם פוקס יכולים כבר להרשות לעצמם להרטיב את הרגליים או ללכלך את הידיים ולנסות להתערב קצת בעוד מקומות בהם כולנו מצויים בסכנה של התנשאות, ניכור והתרחקות מהטבע הבסיסי שלנו. אי אפשר לסיים את הדברים בלי להזכיר את הקליפ המאד ויראלי שמעביר מסר דומה - מתחת לעוד ולגידים שלנו אנחנו אותו דבר - קליפ השלדים שיש בו גם הנאה אבל גם מסר חברתי "לאהבה אין דת, אין גיל, אין מגדר, אין גזע, אין תוויות, אין bias".   פוקס - תהיו הבאים בתור לעשות משהו כזה?

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    פרשנות מתנשאת, כמה שאנחנו נאורים (ל"ת)
    גזענות תמיד אצל האחר 03/04/2015 08:59
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רפי 31/03/2015 16:47
    הגב לתגובה זו
    פרסומת מפגרת חסרת התחלה סוף למה וכמה
  • 6.
    חני 31/03/2015 14:08
    הגב לתגובה זו
    אהה, הם כן.
  • 5.
    טל ליאור 31/03/2015 11:36
    הגב לתגובה זו
    פרשנות יפה ומקסימה כרגיל, וכרגיל הוספת את הדחיפה היצירתית שלך להוציא אותם מחוץ לגבולות החשיבה הקונבנציונאלית על בגדים! תודה.
  • 4.
    רומי 31/03/2015 11:17
    הגב לתגובה זו
    אחלה פרסומת!!
  • 3.
    לא הייתי נותנת לה לפרשן הזמנה לבר מצווה (ל"ת)
    עטרה ליושנה 31/03/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ניתוח מאוד מדויק כרגיל :) (ל"ת)
    רוי 31/03/2015 10:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פרשנות נפלאה! תודה על הסקירה . (ל"ת)
    יפית 31/03/2015 10:33
    הגב לתגובה זו

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב בוקר: "אני יוצא לדרך חדשה. אני יוצא לדרך חדשה אבל בוחר להמשיך באותה נקודה במפה. העוטף. הדרום. זה הבית שלי. ובימים אלה כשאנחנו נלחמים על קיומנו, אין מבחינתי תפקיד חשוב יותר מלהיות הקול של התושבים. בעוטף. בדרום. אחרי 17 שנים אני עוזב את חדשות 13 ועובר לשמש ככתב וכפרשן הדרום של חדשות 12 ופרשן אולפן שישי. קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו". הוא מציין כי "הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי, – חדשות 13 היתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו ובעבר חדשות 10 היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה. זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה. כשכל החטופות והחטופים יחזרו הביתה". לסיום כתב כי "אני רוצה לבקש סליחה וגם לומר תודה.  סליחה מהחברים שאני כל כך אוהב ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ. תודה שעמדתם מאחורי גם כשטעיתי, שהייתם שם בשבילי בכל הסלמה בעוטף, ובעיקר על כך שתמיד נתתם לי את המקום להגשים את הייעוד שלי, את הסיבה שבחרתי במקצוע החשוב הזה, להיות שליח של האזור הכי חשוב (מבחינתי) ויחד, לא פעם הצבנו את הדרום בכלל ואת העוטף בפרט בצמרת סדר היום. תודה על כך שאפשרתם לי לצעוק את שעל ליבם של תושבי העוטף היקרים לליבי. לליבנו. תודה וסליחה".  
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.