שני גרשי
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

לאחר 4 שנים בגיתם BBDO: סמנכ"ל הקריאייטיב שני גרשי עוזב את המשרד

גרשי הצטרף לגיתם לאחר 7 שנים באדלר ושימש כסמנכ"ל קריאייטיב לצד דני יעקובוביץ' לאחר פרישת גיא בר. מחלקת הקריאייטיב תנוהל ע"י יעקובוביץ'
משה בנימין | (16)

לאחר 4 שנים בגיתם BBDO, שני גרשי הודיע היום (יום ג') על פרישתו מתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב, בו החזיק לצד דני יעקובוביץ' - כך נודע לאייס.

גרשי (38), החל את דרכו לפני 11 שנים בענף. הוא הצטרף לגיתם BBDO ב-2011 לתפקיד סמנכ"ל קריאייטיב. לפני כן, את 7 השנים הראשונות שלו בענף הוא העביר באדלר חומסקי כמנהל קריאייטיב. תחתיו נוהלה פעילות הקריאייטיב של כמה מלקוחות הדגל של המשרד: אסם, מפעל הפיס, אופל, ריגלי, פפסי, קבוצת ד"ר גב, האגודה למלחמה בסרטן ועוד.

בין השאר הוביל גרשי את פיתוח השפה הפרסומית של מותג הבית של אסם, היה שותף לזכייה במכרז מפעל הפיס, הוביל את מהלכי "אראלה" למנוי פיס, את מהלכי "חישגד, בוא'נה זה אחלה כסף" ועוד רבים נוספים. כמו כן, בתקופת גרשי זכה המשרד במקום השני בתחרות הקקטוס האחרונה ובמקום הראשון בתחרות דג הזהב לפני שנתיים.

כאמור, גרשי שימש כסמנכ"ל הקריאייטיב של המשרד בחלוקה שווה לצד דני יעקובוביץ'. השניים שימשו כסמנכ"לי קריאייטיב תחת גיא בר עד שזה פרש ב-2011 (כיום משמש כמנהל קריאייטיב ראשי ומנכ"ל משותף ב-y&r). עם פרישתו של בר החל המרוץ לאיתור מחליפו ולאחר חרושת שמועות על שחקני רכש שיגיעו מבחוץ, החליטו קברניטי גיתם (עוד בתקופה בה מיכל המאירי שימשה כמנכ"ל המשרד) לשים את המפתחות בידיים של גרשי ויעקובוביץ'.

כעת, לאחר פרישתו של גרשי, יעקובוביץ' יהפוך לאוטוריטה הראשית בגזרת הקריאייטיב במשרד - שיחזור למודל הניהול מתקופתו של בר - עם מנהל קריאייטיב ראשי אחד שירכז תחתיו את כל הפעילות. במשרד מציינים כי תחת ניהולו של יעקובוביץ' יעובה מערך מנהלי הקריאייטיב שתחתיו. יעקובוביץ' מחזיק ברזומה של 16 שנים בענף הפרסום, ובין השאר הוא אחראי למהלכי הפרסום של סלקום, שופרסל ופוקס.

עמית לבני ועדו הרטוב מנכ"לי המשרד התייחסו לפרישתו של גרשי ואמרו: "שני גרשי מותיר אחריו סטנדרטים קריאייטיביים גבוהים והקפדה יוצאת דופן על איכויות גימור. אלה יסייעו כעת לדני יעקובוביץ' להוביל את המחלקה כולה".

שני גרשי אמר: "אני מביט בסיפוק רב לאחור על שנותיי והישגיי בגיתם ומאחל הצלחה רבה לדני בהובלת המחלקה. אני מרגיש שמיציתי בעת הזו את תפקידי בגיתם, אני שמח לצאת לדרך חדשה ובכוונתי לפעול באפיקים חדשים ומאתגרים עוד יותר".

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    עופר 13/01/2015 11:51
    הגב לתגובה זו
    תותח אמיתי וגם בנאדם איכותי!!!
  • 15.
    לילך יצחק 22/12/2014 21:04
    הגב לתגובה זו
    אחד המוכשרים שעבדתי איתם. מורה דרך אמיתי.
  • 14.
    תותח על. אחד המוכשרים בענף. בהצלחה. (ל"ת)
    ארז מיטל 17/12/2014 12:42
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    פומפיה 17/12/2014 10:44
    הגב לתגובה זו
    למה לא קידמו את יגאל עזרא? יש לו את כל הנתונים להצליח: הוא גבוה, יש לו שפם והוא אומר כל הזמן בוננזה.
  • 12.
    אני מת עליו 17/12/2014 00:59
    הגב לתגובה זו
    סמנכ"ל שהוא גם ערכי ובנאדם, פיו וליבו שווים, רואה רחוק רואה שקוף וזאת למרות שהוא מוכשר גאון ווירטואוז פרח שכונה בהצלחה יא אחלה גבר
  • 11.
    הוא בטח הולך לפוליטיקה. (ל"ת)
    גרשי קמפיינר של בוז' 16/12/2014 23:28
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אני 16/12/2014 20:36
    הגב לתגובה זו
    אני מתה עליך והיה תענוג לעבוד אתך. אתה מקסים ורגיש ומיוחד ומוכשר וטוב שתמשיך הלאה למקום שימצה יותר את הפוטנציאל שלך
  • 9.
    אחד שבולע 16/12/2014 19:54
    הגב לתגובה זו
    תתחדשו באומן הרווחתם!!!
  • 8.
    יואב 16/12/2014 19:18
    הגב לתגובה זו
    אפשר כבר להודיע על זה רשמית? פרסום לא באמת עושים שם ואת זה גרשי הבין
  • 7.
    טל 16/12/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
    נדיר למצוא כשרונות ואיכויות כאלה באנשי קריאייטיב, גרשי בנאדם מיוחד במינו. מאחל לו שהתחנה הבאה שלו תשתווה לאיכויות שלו.
  • 6.
    לא ברור 16/12/2014 17:12
    הגב לתגובה זו
    הוא קצת מוזר, קצת לא ברור, קצת אאוטסיידר, קצת לא מבוית, קצת גאון, קצת חושב אחרת, קצת אף אחד לא יודע מה הוא רוצה אבל זאת תהיה גניבה לכל משרד לקחת אותו אליו
  • 5.
    גם כישרון גדול וגם בן אדם גדול (ל"ת)
    בהצלחה לשני גרשי 16/12/2014 16:57
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אחד שמכיר 16/12/2014 16:30
    הגב לתגובה זו
    מוכשר ובן אדם זהב היו לו ביצים ענקיות שניסו לשנות הרבה דברים מול הלקוחות הסלקומיים של גיתם.
  • 3.
    בהצלחה גרשי מהיחידים האהובים בענף (ל"ת)
    זכור ואהוב 16/12/2014 15:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גרשי אחד המקצוענים אם לא ה (ל"ת)
    ערן 16/12/2014 15:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חברון מאדלרון 16/12/2014 15:19
    הגב לתגובה זו
    אין הרבה כמוהו בענף. מקצוען אמיתי. כנה ומיוחד.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.