עטרה בילר
צילום: יח"צ; צילום מסך
ניתוח קמפיין

אקסלנס נותנים לאשה להוביל אג'נדה: החדשות הטובות והרעות בקמפיין החדש

יעל שרוני היא הפנים החדשות בעולם תוכן שתמיד מיוחס לגברים. עטרה בילר חושבת ש"אקסלנס עושה פה את מה שהילד עשה באגדת בגדי המלך החדשים"
עטרה בילר | (3)

בשורה התחתונה: מעבר לעובדה שמאד מאד קשה לקחת בעלות על הקונספציה של "קצת יותר", יש פה דראמה קטנה בכך שבית השקעות בוחר להיות מיוצג על ידי אשה שעשויה להיות כל אחת מאיתנו, בסיטואציה של יום יום.

אז קודם כל לחדשות הרעות: באופן כללי אבל במיוחד אם מדובר בקטגוריה פיננסית, עולם ה"יותר" מאד צפוף ומאד קשה לבנות בו בולטות ויתרון. בית ההשקעות אקסלנס, כמו כל מכשיר פיננסי, רוצה לשכנע את הלקוח שירוויח יותר, מאשר פחות, באמצעותו.

עוד לפני חיפוש דקדקני בגוגל אפשר לשלוף מהזכרון את "להתרגל לקבל יותר" של בנק ירושלים, את "כאל לרצות יותר", את "הכסף שלך שווה יותר" שהיה של שופרסל, ואיך אפשר בלי הקלאסיקות של "הבנק שרוצה אותך יותר" של לאומי ואת "בנק שנותן לך יותר" של הפועלים. וגם "לתת יותר" של המשביר.

ה-claim של נותן יותר, שווה יותר, מניב יותר הוא לא רק ג'נרי ושחוק אלא שמלכתחילה הוא טכני ומדיד. אין בו דמיון, אין בו רגש, הוא קר. אנחנו האנשים רוצים המון, הכל, כפול, ומוכנים להתפשר על "קצת יותר". הסיפור האמיתי הוא שמעולם לא התגברנו על הילד החמדן שממשיך לחיות בתוכנו ותובע עוד ועוד, ומה שהופך מותגים נושאי ערך למעניינים זה שהם עשויים לנהל דיאלוג עם אותו ילד שאין לו גבולות, לגרות אותו ולבסוף לחבר אותו למציאות של 'קצת יותר'.

קחו למשל את האסטרטגיה של חיש-גד שסוחף אותנו לעולם טוטאלי ומשלה אותנו, ולו לרגע, שכבשנו את העולם, רק כדי לומר "אולי לא תשיגו את זה וזה אבל בוא'נה זה אחלה כסף". קחו את האסטרטגיה של מאסטר קארד שחולם איתנו, ולו לרגע, על הדברים שכסף לא יכול לקנות כמו אהבה ומשפחה, רק כדי להתפכח מהאילוזיה ולהבין שעבור כל השאר יש את מאסטר קארד. וכן הלאה. כבר הצליחו למשוך את ה"יותר" שהמכשיר הפיננסי מעניק לעולמות יותר אמוציונאליים רק כדי לא להיתקע בבסיס המספרי המדיד ובר ההשוואה. כי מהו מיתוג אם לא שלילת יכולת השוואה של מותג ממותגים אחרים?

ועכשיו לחדשות הטובות: אז נכון שאנחנו חושבים שאנחנו צופים בפרסומת לויזה כאל. יעל שרוני נראית ומדברת בדיוק כמו ב"לא קל" של ויזה כאל. אבל אז מסתבר לנו שמדובר בבית ההשקעות אקסלנס שמבטיח לתת לנו...יותר. מה שמטלטל יותר מאשר העובדה שלא מדובר בויזה כאל הוא הבחירה של בית ההשקעות לתת לאשה נורמטיבית את תפקיד הובלת האג'נדה שלה.

השינוי הוא יותר מאשר החלטה על פרזנטורית בקליפ. מדובר בעולם תוכן שתמיד מיוחס לגברים, עולם מעונב וטסטוסטרוני שמרשרש כסף ואפילו מצלצל טיפ טיפה הומופובי...אז זהו שאקסלנס מזהים, כפי הנראה, שאת הכסף הביתי מנהלות הנשים, ושאי אפשר להמשיך לדבר לצרכן הפרטי בשפת מחלקת העסקים של גברים שכל מה שמעניין אותם זה גראפים משוננים עולים, ערך האירו ואיך ננעלה הבורסא בוול סטריט. אקסלנס הבינה שאי אפשר לדבר מעל ראשה של הצרכנית מספר 1 שלה, הלא היא אשה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אקסלנס עושה פה, בזעיר אנפין, את מה שהילד עשה באגדת בגדי המלך החדשים, ומגלה שהמלך הוא עירום ושמי שמקבל החלטות על הפיננסים בבית, איך מייצרים אותם ואיך מבצעים באמצעותם הוצאות - זו האשה. ייבוא האשה אל עולם ההשקעות מהווה שינוי שיש בו משום "הפרעה" יצירתית שעשויה להניב תוצאות עסקיות טובות או שאולי לא - ובכך אפשר להעריך את גודל הסיכון שבית ההשקעות לוקח.

האשה בקמפיין היא אשה אמיתית שחיה במקביל במספר זהויות ותפקידים: האמהית, זו שעושה שופינג ואוכלת במסעדות, זו שאף פעם אין לה מספיק מכלום, זו שיש לה אין ספור כובעים וזו שמג'נגלת בין הבית לעבודה, זו שמפלרטטת עם בעלה בטלפון - זו שהיא בעצם כל אחת מאיתנו.

בית השקעות שמדבר במושגי ריטייל, צרכנות יומיומית, לייפסטייל אל קהלי היעד שלו - שולף את עצמו במודע מהאפרוריות המאצ'ואיסטית שהשוק הורגל אליה, ויש בכך משום הצהרת כוונות להוביל שינוי גם במוצרים ובשירותים של אקסלנס. הקליפ נגמר בפעם הראשונה שהגיבורה שלנו לא מבקשת קצת יותר כי היא קיבלה יותר ממה שציפתה - בכך מנסחת אקסלנס את החזון שלה: להצליח לתת יותר לאנשים שאף פעם לא די להם.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גלית טבח פרחי 25/10/2015 09:44
    הגב לתגובה זו
    הי, אשמח לקבל קישור של הפרסומת לצורך הכנת עבודה סמינריונית בקורס תקשורת כתרבות. תודה, גלית
  • 2.
    רונית 23/01/2015 23:20
    הגב לתגובה זו
    יעל שרוני מצחיקה, כייף לראות את הפרסומת, אהבתי :)
  • 1.
    אורן לוי 11/12/2014 02:21
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד. רק לומר שהם לפחות מראים בסרטי מוצר שלהם למה הם נותנים יותר ולא מסתפקים באמירה ריקה. כמו מרבית הדוגמאות שנתת.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.