עטרה בילר
צילום: יח"צ; צילום מסך
ניתוח קמפיין

אקסלנס נותנים לאשה להוביל אג'נדה: החדשות הטובות והרעות בקמפיין החדש

יעל שרוני היא הפנים החדשות בעולם תוכן שתמיד מיוחס לגברים. עטרה בילר חושבת ש"אקסלנס עושה פה את מה שהילד עשה באגדת בגדי המלך החדשים"
עטרה בילר | (3)

בשורה התחתונה: מעבר לעובדה שמאד מאד קשה לקחת בעלות על הקונספציה של "קצת יותר", יש פה דראמה קטנה בכך שבית השקעות בוחר להיות מיוצג על ידי אשה שעשויה להיות כל אחת מאיתנו, בסיטואציה של יום יום.

אז קודם כל לחדשות הרעות: באופן כללי אבל במיוחד אם מדובר בקטגוריה פיננסית, עולם ה"יותר" מאד צפוף ומאד קשה לבנות בו בולטות ויתרון. בית ההשקעות אקסלנס, כמו כל מכשיר פיננסי, רוצה לשכנע את הלקוח שירוויח יותר, מאשר פחות, באמצעותו.

עוד לפני חיפוש דקדקני בגוגל אפשר לשלוף מהזכרון את "להתרגל לקבל יותר" של בנק ירושלים, את "כאל לרצות יותר", את "הכסף שלך שווה יותר" שהיה של שופרסל, ואיך אפשר בלי הקלאסיקות של "הבנק שרוצה אותך יותר" של לאומי ואת "בנק שנותן לך יותר" של הפועלים. וגם "לתת יותר" של המשביר.

ה-claim של נותן יותר, שווה יותר, מניב יותר הוא לא רק ג'נרי ושחוק אלא שמלכתחילה הוא טכני ומדיד. אין בו דמיון, אין בו רגש, הוא קר. אנחנו האנשים רוצים המון, הכל, כפול, ומוכנים להתפשר על "קצת יותר". הסיפור האמיתי הוא שמעולם לא התגברנו על הילד החמדן שממשיך לחיות בתוכנו ותובע עוד ועוד, ומה שהופך מותגים נושאי ערך למעניינים זה שהם עשויים לנהל דיאלוג עם אותו ילד שאין לו גבולות, לגרות אותו ולבסוף לחבר אותו למציאות של 'קצת יותר'.

קחו למשל את האסטרטגיה של חיש-גד שסוחף אותנו לעולם טוטאלי ומשלה אותנו, ולו לרגע, שכבשנו את העולם, רק כדי לומר "אולי לא תשיגו את זה וזה אבל בוא'נה זה אחלה כסף". קחו את האסטרטגיה של מאסטר קארד שחולם איתנו, ולו לרגע, על הדברים שכסף לא יכול לקנות כמו אהבה ומשפחה, רק כדי להתפכח מהאילוזיה ולהבין שעבור כל השאר יש את מאסטר קארד. וכן הלאה. כבר הצליחו למשוך את ה"יותר" שהמכשיר הפיננסי מעניק לעולמות יותר אמוציונאליים רק כדי לא להיתקע בבסיס המספרי המדיד ובר ההשוואה. כי מהו מיתוג אם לא שלילת יכולת השוואה של מותג ממותגים אחרים?

ועכשיו לחדשות הטובות: אז נכון שאנחנו חושבים שאנחנו צופים בפרסומת לויזה כאל. יעל שרוני נראית ומדברת בדיוק כמו ב"לא קל" של ויזה כאל. אבל אז מסתבר לנו שמדובר בבית ההשקעות אקסלנס שמבטיח לתת לנו...יותר. מה שמטלטל יותר מאשר העובדה שלא מדובר בויזה כאל הוא הבחירה של בית ההשקעות לתת לאשה נורמטיבית את תפקיד הובלת האג'נדה שלה.

השינוי הוא יותר מאשר החלטה על פרזנטורית בקליפ. מדובר בעולם תוכן שתמיד מיוחס לגברים, עולם מעונב וטסטוסטרוני שמרשרש כסף ואפילו מצלצל טיפ טיפה הומופובי...אז זהו שאקסלנס מזהים, כפי הנראה, שאת הכסף הביתי מנהלות הנשים, ושאי אפשר להמשיך לדבר לצרכן הפרטי בשפת מחלקת העסקים של גברים שכל מה שמעניין אותם זה גראפים משוננים עולים, ערך האירו ואיך ננעלה הבורסא בוול סטריט. אקסלנס הבינה שאי אפשר לדבר מעל ראשה של הצרכנית מספר 1 שלה, הלא היא אשה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אקסלנס עושה פה, בזעיר אנפין, את מה שהילד עשה באגדת בגדי המלך החדשים, ומגלה שהמלך הוא עירום ושמי שמקבל החלטות על הפיננסים בבית, איך מייצרים אותם ואיך מבצעים באמצעותם הוצאות - זו האשה. ייבוא האשה אל עולם ההשקעות מהווה שינוי שיש בו משום "הפרעה" יצירתית שעשויה להניב תוצאות עסקיות טובות או שאולי לא - ובכך אפשר להעריך את גודל הסיכון שבית ההשקעות לוקח.

האשה בקמפיין היא אשה אמיתית שחיה במקביל במספר זהויות ותפקידים: האמהית, זו שעושה שופינג ואוכלת במסעדות, זו שאף פעם אין לה מספיק מכלום, זו שיש לה אין ספור כובעים וזו שמג'נגלת בין הבית לעבודה, זו שמפלרטטת עם בעלה בטלפון - זו שהיא בעצם כל אחת מאיתנו.

בית השקעות שמדבר במושגי ריטייל, צרכנות יומיומית, לייפסטייל אל קהלי היעד שלו - שולף את עצמו במודע מהאפרוריות המאצ'ואיסטית שהשוק הורגל אליה, ויש בכך משום הצהרת כוונות להוביל שינוי גם במוצרים ובשירותים של אקסלנס. הקליפ נגמר בפעם הראשונה שהגיבורה שלנו לא מבקשת קצת יותר כי היא קיבלה יותר ממה שציפתה - בכך מנסחת אקסלנס את החזון שלה: להצליח לתת יותר לאנשים שאף פעם לא די להם.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גלית טבח פרחי 25/10/2015 09:44
    הגב לתגובה זו
    הי, אשמח לקבל קישור של הפרסומת לצורך הכנת עבודה סמינריונית בקורס תקשורת כתרבות. תודה, גלית
  • 2.
    רונית 23/01/2015 23:20
    הגב לתגובה זו
    יעל שרוני מצחיקה, כייף לראות את הפרסומת, אהבתי :)
  • 1.
    אורן לוי 11/12/2014 02:21
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד. רק לומר שהם לפחות מראים בסרטי מוצר שלהם למה הם נותנים יותר ולא מסתפקים באמירה ריקה. כמו מרבית הדוגמאות שנתת.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.