המודיע
צילום: לוגו

עיתון חרדי, לא מה שחשבתם: "קפצתי בהתלהבות, ופאק - נפרמו לי המכנסיים"

האם התקשורת החרדית עוברת תהליך של ליברליזציה? ל'המודיע' בשישי השתרבבה המילה הלועזית בעלת הקונוטציות הלא צנועות. צפו בפדיחה
אלכסנדר כץ | (3)

אחרי הפיצה פפרוני של יתד נאמן והצוללנית בביקיני בהמבשר, גם המודיע "זוכה" לפדיחה משלו: בתוך מוסף הבית שלנו של העיתון, פורסם בסוף השבוע סיפור, ובו השתרבבה המילה "פאק", מילה לא צנועה במיוחד, שאינה פופולארית במגזר החרדי.

והיכן הופיעה המילה? בציטוט הזה: "כל כך התלהבתי מהמושב, שמיד אחרי שהתקן הרכיב אותו, קפצתי עליו בהתלהבות, ו...פאק, נפרמו לי המכנסיים".

מעבר לעבודת ההגהה והעריכה, בתקשורת החרדית ישנה גם פונקציה נוספת - "הבודק", איש הוועדה הרוחנית של גוף התקשורת שעובר על כל הטקסטים והתמונות במטרה לדלות את אלו הלא צנועים, ולמנוע את פרסומם. כנראה שגם כאן, התפספסה לבודק אותה מילה, או שהוא כלל לא הכיר אותה, והיא פורסמה. פרסום זה כבר מעורר סערה בקרב גורמים בעולם החרדי. אחד מהם אמר לאייס: "זו פדיחה ענקית, אפילו אם לא יודעים שם מה זו המילה פאק".

לפני שבועיים פרסם המבשר תמונה בה בין דגי ים סוף, צוללת לה גם אישה בביקיני, עם סנפירים ומשקפת צלילה. בכיתוב התמונה נכתב "מה הפיצוי שקיבלו הדגים". גולשים בקבוצות הווטסאפ החרדיות, כבר דאגו ללגלג על העיתון, והוסיפו כי "הדגים זכו לכוסית בבגד ים".

שנה לפני כן פרסם המוסף 'קטיפה' של העיתון יתד נאמן, לצד מתכון של פיצה, תמונה של פיצה פפרוני. גורמים בעיתון אמרו בזמנו לאייס כי האחראי על הביקורת "פשוט לא ידע שזו פיצה עם נקניק עליה. הקהל החרדי לא נחשף לסוג כזה של מזון, לכן גם לא זיהה שמדובר במאכל לא כשר".

את תגובת 'המודיע' לא ניתן היה להשיג.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    זרש 26/01/2014 14:55
    הגב לתגובה זו
    כשהמודיע פונה לקהל קוראיו - אין שום בעיה במילה הזו, הם לא מכירים אותה משום מקום. אולי זה נשמע משעשע, אבל יש לי הרבה חברים חרדיים לשא מכירים מושגים רבים שאצלינו הם פשוטים.
  • 2.
    לא יאומן 26/01/2014 12:38
    הגב לתגובה זו
    הכוונה לרעש שעשו המכנסיים כשנקרעו- pak
  • 1.
    שאול 26/01/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
    שמלמדת על צליל הפעולה, כמו פלאק, קראק, פאץ, בום, טראח וכו'.
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״