בעקבות "האיסור ההלכתי": XBLADE מתנצל בפני ח"כ ישי על הגילוח בסכין
היה נסיון נחמד, הרוויחו את החשיפה והמיני סערה, וכעת מזדרזים לרדת מהאוויר. מותג סכיני הגילוח XBLADE מתנצל בפני חבר הכנסת אלי ישי בעקבות סדרת המודעות של משרד הפרסום BB&A בבעלותם של קובי אמזלג, מוטי בן בכר וערן קליגר שבחר את חברי הכנסת אביגדור ליברמן ואלי ישי לשמש (בלא ידיעתם) כפרזנטורים למותג סכיני הגילוח.
קמפיין XBLADE עלה לאוויר, בשבוע שעבר, תחילה במתכונת של טיזרים תחת הכותרת "גם אני גילחתי חצי מהכסף" ובליווי תמונות של ליברמן וישי כשחצי משיער פניהם מגולח. לאחר מכן עלה החלק השני של המודעות בו נחשף מותג סכיני הגילוח, כמי שלכאורה גילח את פניהם של חברי הכנסת.
חה"כ אלי ישי ממפלגת ש"ס, שומר מצוות והלכה, לא ממש שש לגלות את פניו כמי שמוביל קמפיין לסכיני גילוח. מכתב בנושא לפני נקיטת הליכים משפטיים, בעקבות טענה לעבירת לשון הרע, נשלח מטעם עורך דינו חגי אדורם למשרד הפרסום: "הצגתו של מרשנו, ח"כ אלי ישי" נכתב בו, "כמי שמתגלח באמצעות סכין גילוח, אשר כאמור חל איסור הלכתי לעשות בה שימוש פוגעים במרשנו ומבזים אותו בעיני הבריות כהגדרת לשון הרע....הפרסומים הפוגעניים והחוזרים בפומבי הנ"ל בחוצות הרחובות מהווים עבירה פלילית לפי סעיף 6 לחוק לשון הרע...מעבר לכך במעשיכם ובמחדלכם הנ"ל, פרסום תמונתו של ח"כ ישי למטרות רווח כספי ללא נטילת רשות מוקדמת ממנו מהווה עוולה נזיקית כלפיו ונסיון פסול לעשות עושר ולא במשפט על חשבונו"
עורך דינו של ישי ציין עוד בפני BB&A כי "בשלב זה הנכם נדרשים, תוך ולא יאוחר מתום 24 שעות מקבלת מכתבנו זה בפקס להסיר באופן מיידי כל שלטי הפרסום - קיימים - וכמובן המנעות מהצבת שלטי פרסום נוספים/ אחרים ו/או שימוש בכל מודעה, בכל מדיה שהיא, בה מופיעה תמונתו של מרשנו לרבות הימנעות מאזכור שמו".
בחברת סכיני הגילוח XBLADE לא מרחו את הסאגה יותר מדי והזדרזו להסיר את המודעות בליווי מכתב התנצלות בזו הלשון, שהועברה לגופי התקשורת: "בימים האחרונים שלחנו לך ידיעה אודות קמפיין הכרזות של מותג סכיני הגילוח "אקסבלייד". בעקבות קבלת מכתב התראה מבא כוחו של ח"כ אלי ישי, עו"ד חגי אדורם, לפיו הכרזות בהן מופיעה תמונתו של ח"כ ישי פוגעות בשמו הטוב, ולפיכך התבקשנו חד-משמעית להסיר לאלתר את כל הפרסומים התלויים ברחבי הארץ בהם מצולם ח"כ ישי. לטענת עורך הדין חגי אדורם, המייצג את חבר הכנסת אלי ישי, פרסום תמונות מרשו מנוגד להוראות חוק איסור לשון הרע ולחוק הגנת הפרטיות, זאת בין היתר מכיוון שנראה בהן ח"כ אלי ישי כמשתמש לכאורה בסכין הגילוח, דבר המנוגד להלכה היהודית".
עוד מנוסח ההתנצלות הרשמי: "בהתאם לבקשתו, ובמקביל להסרת כל שלטי החוצות בהם מופיע ח"כ אלי ישי ברחבי הארץ, אנו שולחים אליך את מכתב ההבהרה הרצ"ב בו אנו מתנצלים על כל פגיעה אם נגרמה ברגשותיו של ח"כ אלי ישי מחמת פרסום תמונתו במסגרת הקמפיין. חשוב לנו לציין כי הכל נעשה ברוח טובה והומוריסטית, וללא כוונה לפגוע, ומתוך מחווה לרגישות החברתית שח"כ ישי מפגין בנושא יוקר המחייה בישראל".
- 4.עופר 15/07/2013 14:44הגב לתגובה זומעבר לזה שזה גדול :)
- 3.איציק 14/07/2013 22:10הגב לתגובה זואלי ישי וליברמן גילחו לנו יותר מ50% גם הפרסומת באתר החברה שווה http://www.xblade.co.il וטוב שמישהו שובר את המונופול - מקווה שישבר גם בעוד תחומים.
- 2.יובל הכהן 14/07/2013 17:44הגב לתגובה זוגאוני! ליברמן ואלי ישי אכלתם אותה!
- 1.מה תמונות של שיפרה מהאח הגדול מגולחת למטה? (ל"ת)בני 14/07/2013 16:38הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
