אלי ישי
צילום: בוצ'צ'ו
פרסום ראשון

בעקבות "האיסור ההלכתי": XBLADE מתנצל בפני ח"כ ישי על הגילוח בסכין

עוה"ד של ישי העביר למשרד מכתב לפני נקיטת הליכים בדרישה להסיר המודעה בה ישי נראה מגולח בסכין: "חל איסור הלכתי - זה מבשה את מרשנו"
משה בנימין | (4)

היה נסיון נחמד, הרוויחו את החשיפה והמיני סערה, וכעת מזדרזים לרדת מהאוויר. מותג סכיני הגילוח XBLADE מתנצל בפני חבר הכנסת אלי ישי בעקבות סדרת המודעות של משרד הפרסום BB&A בבעלותם של קובי אמזלג, מוטי בן בכר וערן קליגר שבחר את חברי הכנסת אביגדור ליברמן ואלי ישי לשמש (בלא ידיעתם) כפרזנטורים למותג סכיני הגילוח.

קמפיין XBLADE עלה לאוויר, בשבוע שעבר, תחילה במתכונת של טיזרים תחת הכותרת "גם אני גילחתי חצי מהכסף" ובליווי תמונות של ליברמן וישי כשחצי משיער פניהם מגולח. לאחר מכן עלה החלק השני של המודעות בו נחשף מותג סכיני הגילוח, כמי שלכאורה גילח את פניהם של חברי הכנסת.

חה"כ אלי ישי ממפלגת ש"ס, שומר מצוות והלכה, לא ממש שש לגלות את פניו כמי שמוביל קמפיין לסכיני גילוח. מכתב בנושא לפני נקיטת הליכים משפטיים, בעקבות טענה לעבירת לשון הרע, נשלח מטעם עורך דינו חגי אדורם למשרד הפרסום: "הצגתו של מרשנו, ח"כ אלי ישי" נכתב בו, "כמי שמתגלח באמצעות סכין גילוח, אשר כאמור חל איסור הלכתי לעשות בה שימוש פוגעים במרשנו ומבזים אותו בעיני הבריות כהגדרת לשון הרע....הפרסומים הפוגעניים והחוזרים בפומבי הנ"ל בחוצות הרחובות מהווים עבירה פלילית לפי סעיף 6 לחוק לשון הרע...מעבר לכך במעשיכם ובמחדלכם הנ"ל, פרסום תמונתו של ח"כ ישי למטרות רווח כספי ללא נטילת רשות מוקדמת ממנו מהווה עוולה נזיקית כלפיו ונסיון פסול לעשות עושר ולא במשפט על חשבונו"

עורך דינו של ישי ציין עוד בפני BB&A כי "בשלב זה הנכם נדרשים, תוך ולא יאוחר מתום 24 שעות מקבלת מכתבנו זה בפקס להסיר באופן מיידי כל שלטי הפרסום - קיימים - וכמובן המנעות מהצבת שלטי פרסום נוספים/ אחרים ו/או שימוש בכל מודעה, בכל מדיה שהיא, בה מופיעה תמונתו של מרשנו לרבות הימנעות מאזכור שמו".

בחברת סכיני הגילוח XBLADE לא מרחו את הסאגה יותר מדי והזדרזו להסיר את המודעות בליווי מכתב התנצלות בזו הלשון, שהועברה לגופי התקשורת: "בימים האחרונים שלחנו לך ידיעה אודות קמפיין הכרזות של מותג סכיני הגילוח "אקסבלייד". בעקבות קבלת מכתב התראה מבא כוחו של ח"כ אלי ישי, עו"ד חגי אדורם, לפיו הכרזות בהן מופיעה תמונתו של ח"כ ישי פוגעות בשמו הטוב, ולפיכך התבקשנו חד-משמעית להסיר לאלתר את כל הפרסומים התלויים ברחבי הארץ בהם מצולם ח"כ ישי. לטענת עורך הדין חגי אדורם, המייצג את חבר הכנסת אלי ישי, פרסום תמונות מרשו מנוגד להוראות חוק איסור לשון הרע ולחוק הגנת הפרטיות, זאת בין היתר מכיוון שנראה בהן ח"כ אלי ישי כמשתמש לכאורה בסכין הגילוח, דבר המנוגד להלכה היהודית".

עוד מנוסח ההתנצלות הרשמי: "בהתאם לבקשתו, ובמקביל להסרת כל שלטי החוצות בהם מופיע ח"כ אלי ישי ברחבי הארץ, אנו שולחים אליך את מכתב ההבהרה הרצ"ב בו אנו מתנצלים על כל פגיעה אם נגרמה ברגשותיו של ח"כ אלי ישי מחמת פרסום תמונתו במסגרת הקמפיין. חשוב לנו לציין כי הכל נעשה ברוח טובה והומוריסטית, וללא כוונה לפגוע, ומתוך מחווה לרגישות החברתית שח"כ ישי מפגין בנושא יוקר המחייה בישראל".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    עופר 15/07/2013 14:44
    הגב לתגובה זו
    מעבר לזה שזה גדול :)
  • 3.
    איציק 14/07/2013 22:10
    הגב לתגובה זו
    אלי ישי וליברמן גילחו לנו יותר מ50% גם הפרסומת באתר החברה שווה http://www.xblade.co.il וטוב שמישהו שובר את המונופול - מקווה שישבר גם בעוד תחומים.
  • 2.
    יובל הכהן 14/07/2013 17:44
    הגב לתגובה זו
    גאוני! ליברמן ואלי ישי אכלתם אותה!
  • 1.
    מה תמונות של שיפרה מהאח הגדול מגולחת למטה? (ל"ת)
    בני 14/07/2013 16:38
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.