והדרת פני זקן: פרויקט יחסי הציבור של הסטודנטים - שאמור לעזור לקשישים

מצוקת ניצולי השואה, אלימות כלפי קשישים, ובכלל - לא קל להיות מבוגר בישראל. 'הבצפר' נרתם לעזור ל-3 עמותות שעוסקות בנושא, והרעיונות זרמו
אלכסנדר כץ | (1)

לא רק ציניות וניצול בתעשיית התקשורת הישראלית: על רקע המאבקים של ניצולי השואה והאלימות נגד קשישים בישראל, החליט הבצפר לקבץ 3 עמותות למען קשישים בישראל, ובנה עבורן כחלק מפרויקט גמר של מסלול יחסי הציבור והדוברות, אסטרטגיות תקשורתיות ותכניות לפעולה. המטרה: הצפת הבעיות בפניהם הקשישים נתקלים, ומציאת פתרונות לחלק מאותן בעיות.

בוגרים מסלול יחסי הציבור בבצפר - בית ספר למקצועות התקשורת של איגוד חברות הפרסום - בנו קמפיינים לקידום פעילות של 3 עמותות למען קשישים: ג'וינט ישראל - אשל, עמך וכן לזקן. לסטודנטים הוצגו נתונים לפיהם ישנה הידרדרות במצבם ובמספר הקשישים הפונים לסיוע וגידול באוכלוסיית בני ה-65+.

הסטודנטים חולקו ל-5 קבוצות בנות כ-5 חברים כל אחת, ולאחר חודש וחצי הוצגו האסטרטגיות. במצגות הם שילבו הצעות לימי מודעות, ריכוז שירותים, סטיקרים, סלוגנים, קמפיינים אינטרנטיים, ג'ינגלים ופעולות גרילה - במטרה לקדם סוגיות הקשורות במצב הקשישים על סדר היום.

אחת הסטודנטיות היא נטלי קקון, עובדת במשמר בתי המשפט ועם תכניות לעתיד בתחום היח"צ, שהייתה בקבוצה שטיפלה ב'אשל'. "המרצה שלנו שירה אימרגליק הציגה לנו נתונים על תכנית שהתקיימה בארה"ב והניבה תוצאות טובות, והמטרה שלנו הייתה לעשות את זה בארץ, וליצור אסטרטגיה תקשורת לאורך כל השנה", סיפרה קקון לאייס.

לדבריה, "החלטנו לקרוא לתכנית 'הקול לקשיש', בנינו אסטרטגיה והצענו רעיונות, למשל יום מיוחד לעמותת אשל בתאריך 3 במארס, יום לגיל השלישי. תכננו לנפק למבוגרים כרטיס מועדון שבאותו יום הקשישים יקבלו הנחות בכל מיני בתי עסק. יהיו הופעות, חיבור בין המשפחות לקשישים. הצגת התכנית עצמה במוזיאון הילדים בחולון, וכמובן שהכל מלווה בעבודה ברשתות החבריות ועם סרטונים ויראליים, כדי לחשוף את אותה לצעירים".

בנוסף להצעה לקיים יום אחד בשנה שיוקדש לציבור הקשישים, הציעו הסטודנטים גם את 'שעת הזהב' - מיזם שידאג כי מוקדי השירות של החברות המסחריות המשתתפות בו יקדישו שעה בשבוע בה המוקדנים יפנו ללקוחות הקשישים ויציעו להם דרכים לשיפור התנאים, הטבות מותאמות.

ההצעות הוצגו כאמור לנציגי העמותות, וחלקן כבר שוקלות לאמץ חלק מן ההצעות. "זו מסורת שהבצפר משתף פעולה עם עמותות וארגונים", אמרה אימרגליק, המשמשת גם כמנהלת מסלול יחסי הציבור. "היה מרתק לראות את ההתגייסות של הסטודנטים למטרה כל כך חשובה".

נציג עמותת 'ג'וינט ישראל - אשל', טוביה מנדלסון, הודה כי הוא נרגש מהפעילות של הסטודנטים: "זה לא טריוויאלי בעייני. כשאני נחשף לחומרים שהוצגו, אני תופס את הראש ושואל את עצמי איך אני לא חשבתי על הרעיונות האלו בעצמי".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גיתית 25/06/2013 13:08
    הגב לתגובה זו
    לציון דברים מסוג זה יש את תחרות גור אריה באריה השואג של איגוד היח"צ. מקווה שהגשתם את העבודה לתחרות.