והדרת פני זקן: פרויקט יחסי הציבור של הסטודנטים - שאמור לעזור לקשישים

מצוקת ניצולי השואה, אלימות כלפי קשישים, ובכלל - לא קל להיות מבוגר בישראל. 'הבצפר' נרתם לעזור ל-3 עמותות שעוסקות בנושא, והרעיונות זרמו
אלכסנדר כץ | (1)

לא רק ציניות וניצול בתעשיית התקשורת הישראלית: על רקע המאבקים של ניצולי השואה והאלימות נגד קשישים בישראל, החליט הבצפר לקבץ 3 עמותות למען קשישים בישראל, ובנה עבורן כחלק מפרויקט גמר של מסלול יחסי הציבור והדוברות, אסטרטגיות תקשורתיות ותכניות לפעולה. המטרה: הצפת הבעיות בפניהם הקשישים נתקלים, ומציאת פתרונות לחלק מאותן בעיות.

בוגרים מסלול יחסי הציבור בבצפר - בית ספר למקצועות התקשורת של איגוד חברות הפרסום - בנו קמפיינים לקידום פעילות של 3 עמותות למען קשישים: ג'וינט ישראל - אשל, עמך וכן לזקן. לסטודנטים הוצגו נתונים לפיהם ישנה הידרדרות במצבם ובמספר הקשישים הפונים לסיוע וגידול באוכלוסיית בני ה-65+.

הסטודנטים חולקו ל-5 קבוצות בנות כ-5 חברים כל אחת, ולאחר חודש וחצי הוצגו האסטרטגיות. במצגות הם שילבו הצעות לימי מודעות, ריכוז שירותים, סטיקרים, סלוגנים, קמפיינים אינטרנטיים, ג'ינגלים ופעולות גרילה - במטרה לקדם סוגיות הקשורות במצב הקשישים על סדר היום.

אחת הסטודנטיות היא נטלי קקון, עובדת במשמר בתי המשפט ועם תכניות לעתיד בתחום היח"צ, שהייתה בקבוצה שטיפלה ב'אשל'. "המרצה שלנו שירה אימרגליק הציגה לנו נתונים על תכנית שהתקיימה בארה"ב והניבה תוצאות טובות, והמטרה שלנו הייתה לעשות את זה בארץ, וליצור אסטרטגיה תקשורת לאורך כל השנה", סיפרה קקון לאייס.

לדבריה, "החלטנו לקרוא לתכנית 'הקול לקשיש', בנינו אסטרטגיה והצענו רעיונות, למשל יום מיוחד לעמותת אשל בתאריך 3 במארס, יום לגיל השלישי. תכננו לנפק למבוגרים כרטיס מועדון שבאותו יום הקשישים יקבלו הנחות בכל מיני בתי עסק. יהיו הופעות, חיבור בין המשפחות לקשישים. הצגת התכנית עצמה במוזיאון הילדים בחולון, וכמובן שהכל מלווה בעבודה ברשתות החבריות ועם סרטונים ויראליים, כדי לחשוף את אותה לצעירים".

בנוסף להצעה לקיים יום אחד בשנה שיוקדש לציבור הקשישים, הציעו הסטודנטים גם את 'שעת הזהב' - מיזם שידאג כי מוקדי השירות של החברות המסחריות המשתתפות בו יקדישו שעה בשבוע בה המוקדנים יפנו ללקוחות הקשישים ויציעו להם דרכים לשיפור התנאים, הטבות מותאמות.

ההצעות הוצגו כאמור לנציגי העמותות, וחלקן כבר שוקלות לאמץ חלק מן ההצעות. "זו מסורת שהבצפר משתף פעולה עם עמותות וארגונים", אמרה אימרגליק, המשמשת גם כמנהלת מסלול יחסי הציבור. "היה מרתק לראות את ההתגייסות של הסטודנטים למטרה כל כך חשובה".

נציג עמותת 'ג'וינט ישראל - אשל', טוביה מנדלסון, הודה כי הוא נרגש מהפעילות של הסטודנטים: "זה לא טריוויאלי בעייני. כשאני נחשף לחומרים שהוצגו, אני תופס את הראש ושואל את עצמי איך אני לא חשבתי על הרעיונות האלו בעצמי".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גיתית 25/06/2013 13:08
    הגב לתגובה זו
    לציון דברים מסוג זה יש את תחרות גור אריה באריה השואג של איגוד היח"צ. מקווה שהגשתם את העבודה לתחרות.

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב בוקר: "אני יוצא לדרך חדשה. אני יוצא לדרך חדשה אבל בוחר להמשיך באותה נקודה במפה. העוטף. הדרום. זה הבית שלי. ובימים אלה כשאנחנו נלחמים על קיומנו, אין מבחינתי תפקיד חשוב יותר מלהיות הקול של התושבים. בעוטף. בדרום. אחרי 17 שנים אני עוזב את חדשות 13 ועובר לשמש ככתב וכפרשן הדרום של חדשות 12 ופרשן אולפן שישי. קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו". הוא מציין כי "הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי, – חדשות 13 היתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו ובעבר חדשות 10 היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה. זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה. כשכל החטופות והחטופים יחזרו הביתה". לסיום כתב כי "אני רוצה לבקש סליחה וגם לומר תודה.  סליחה מהחברים שאני כל כך אוהב ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ. תודה שעמדתם מאחורי גם כשטעיתי, שהייתם שם בשבילי בכל הסלמה בעוטף, ובעיקר על כך שתמיד נתתם לי את המקום להגשים את הייעוד שלי, את הסיבה שבחרתי במקצוע החשוב הזה, להיות שליח של האזור הכי חשוב (מבחינתי) ויחד, לא פעם הצבנו את הדרום בכלל ואת העוטף בפרט בצמרת סדר היום. תודה על כך שאפשרתם לי לצעוק את שעל ליבם של תושבי העוטף היקרים לליבי. לליבנו. תודה וסליחה".  
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.