וידאו באינטרנט
צילום: Getty images Israel
רייטינג האתרים

לראשונה: הוועדה למדרוג באינטרנט מפרסמת את נתוני הגלישה בתכני וידאו

וואלה מוביל עם 1.926 מיליון צופים, אבל דווקא נתוני הגלישה של המתחרה ynet לא התפרסמו. וגם: על הפרק - מדד רייטינג חדשני שיתמקד בצפיית וידאו
אלכסנדר כץ |

לראשונה, מפרסמת הוועדה למדרוג באינטרנט את נתוני הגלישה בתכני הווידאו של האתרים השונים. הוועדה בדקה 9 אתרים, אולם רק 6 אתרים הסכימו כי הנתונים יפורסמו החודש - וואלה, mako, תפוז, נענע10, רשת, ואתר ספורט 5. דווקא נתוני הגלישה של ynet ו-ONE לא מפורסמים. מדידת הווידאו מאפשרת לראות את מספר הגולשים הייחודיים שצפו בווידיאו בכל אחד מן האתרים, את סך הצופים המצטבר בניכוי חפיפות בין האתרים, ובכל ז'אנר - דרמה, ספורט, חדשות ועוד. בנוסף, ניתן ללמוד על התנהגות צופי הווידאו לפי פרמטרים שונים, כגון: משך זמן הצפייה, התנהגות הצופים ועוד. מחקר הוועדה, באמצעות ספק המדידה גמיוס ישראל, מספק נתונים על גולשים מגילאי 7 ומעלה, הגולשים באינטרנט ומאפשר פילוח קהלים של צופי הווידאו והגולשים בישראל על פי 19 קטגוריות שונות. הנתונים הדמוגרפיים מתבססים על פאנל של למעלה מ-30 אלף גולשים מדי חודש. מספר הצופים המצטבר בוואלה, עמד בינואר על 1.926 מיליון, והוא מוביל את הטבלה. הגולשים צפו ב-15.3 מיליון תכנים במהלך החודש. ב-mako מספר הצופים עמד על 1.53 מיליון עם 7.9 מיליון תכנים נצפים. במקום השלישי אתר תפוז עם 910 אלף צופים, עם 7.41 מיליון תכנים נצפים. במקום הרביעי נענע10 עם 709 אלף צופים ו-3.3 מיליון תכנים נצפים, במקום החמישי ספורט 5 עם 418 אלף צופים ו-2.970 אלף תכנים נצפים, ובמקום השישי אתר 'רשת' עם 380 אלף צופים ו-2.7 מיליון תכנים נצפים. על פי הוועדה למדרוג באינטרנט, בישראל 5,233,294 גולשי אינטרנט. 4,732,164 מהם גולשים באתרים החברים בוועדה. 1,598,455 גולשים שונים (RU), צופים בווידאו ב-9 אתרי אינטרנט הנמדדים בוועדה. סך הצופים במצטבר בניכוי חפיפות בין האתרים הנמדדים בווידיאו באתרי הוועדה במהלך חודש ינואר עמד על 4,750,121. מספר הצפיות הכולל בווידיאו באתרי הוועדה במהלך חודש ינואר עמד על 46,883,364. ממחקר הוועדה עולה כי מעל ל-50% מצופי הווידאו, גולשים בסמארט-פון ו/או בטאבלטים. בתכנון: מדד רייטינג מיוחד בוועדת המדרוג כבר מוכנים לקשור את הסוסים לעגלה חדשה, בדמות מדד רייטינג חדשני שיתמקד בצפיית הווידאו באתרי האינטרנט ויחליף את מדד ה-TRP ו-GRP הנהוגים בטלוויזיה. המדד צפוי גם לכלול את כל הבאנרים באתרים. הרעיון הוא למצוא נוסחה שמקובלת על כולם - אתרים ומפרסמים, שתכלול את המשתנים המשפיעים על המדידה ותוכל לקבוע סדר עדיפויות לפי חשיבות. בין המשתנים יתקיים מיזוג שיוביל למטבע אחיד ומוסכם, ולבסוף יוביל לסטנדרטיזציה. "במדיום פרסומי מן המעלה הראשונה - כדוגמת האינטרנט, לא ייתכן שלא יהיה מטבע אחיד" אומרים בוועדה. בוועדה מוסרים שהעבודה על הנושא כבר החלה. פרופ' צבי גילולה, הסטטיסטיקאי הראשי של ועדת המדרוג מציין כי "מדובר באתגר מתודולוגי רציני מאד. זה ידרוש כינוס של כל הגופים - אתרים ומפרסמים כדי להגיע לדיאלוג. נבצע ניסויים ובתקווה נגיע למדד מוסכם. זה הרבה יותר מורכב מהמדד הטלוויזיוני בגלל ריבוי במדדים. מדובר באתגר רציני ואם נצליח נהיה הראשונים בעולם שיעשו זאת".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד. 

חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.