
מאסק נגד אפל: "ה-App Store מפלה את X וגרוק"
מנכ"ל טסלה טוען שאפל מונעת מ-X ו-Grok להיכנס לקטגוריית "חייבים להוריד" ומאיים בתביעה על הפרת ההגבלים העסקיים
המתח בין אילון מאסק לענקית הטכנולוגיה אפל Apple 0.08% עולה שלב. בלילה האחרון מנכ"ל טסלה Tesla 0.34% ומייסד xAI כי הוא מתכוון לפתוח בהליכים משפטיים נגד אפל, בטענה שהחברה מפרה את
חוקי ההגבלים העסקיים באמצעות מדיניות הדירוג שלה בחנות האפליקציות. מאסק טוען כי אפל פוגעת ב-X וב-Grok, שתי פלטפורמות שבשליטתו, בכך שהיא מונעת מהן דירוג בולט ב-App Store בעיקר תחת הקטגוריה של "להוריד עכשיו".
מאסק, ש-xAI שבבעלותו פיתחה את צא'טבוט
הבינה המלאכותית Grok, כתב ברשת החברתית X: "היי, @Apple App Store, למה X, אפליקציית החדשות המובילה בעולם, ו-Grok, מודל ה-AI שמדורג חמישי בקטגוריה שלו, לא נכללות ברשימת 'חייבים להוריד'?" הוא המשיך והאשים את אפל בכך שהיא "חוסמת במתכוון כל חברת AI שאינה OpenAI
מלהגיע למקום הראשון", תוך שהוא מכנה זאת "הפרה בוטה של דיני ההגבלים". מאסק הבטיח כי xAI תנקוט "צעדים משפטיים מיידיים" להגן על הזכויות שלה.
הקשר של אפל ו-Open AI
כדי להבין את הרקע להאשמותיו של מאסק, צריכים להבין את הקשר בין אפל ל-OpenAI, שהפך לאחד המהלכים המרכזיים באסטרטגיית ה-AI של אפל. ביוני 2024, במהלך כנס המפתחים השנתי WWDC, הכריזה אפל על "Apple Intelligence"מערכת AI חדשה שמשלבת יכולות בינה מלאכותית מתקדמות במכשירי iPhone, iPad ו-Mac.
בלב המהלך עמדה שותפות עם OpenAI, שהביאה לשילוב
של ChatGPT, המופעל על ידי מודל GPT-4o, במערכות ההפעלה iOS 18, iPadOS 18 ו-macOS Sequoia. השילוב מאפשר למשתמשים ליהנות מיכולות מתקדמות של כתיבה, שיחה ויצירת תוכן - כולל עיבוד תמונות ומסמכים - ישירות דרך סירי או כלי כתיבה של מערכת ההפעלה של אפל, בלי צורך בחשבון
OpenAI. עם זאת, משתמשי ChatGPT Plus, שמשלמים 20 דולר בחודש, יכולים לקשר את החשבון שלהם ולקבל תכונות פרימיום.
- מאסק קונה מניות טסלה - והמשקיעים נופלים בפח
- זינוק של 71 מיליארד דולר ביום: לארי אליסון סוגר פערים עם אילון מאסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השותפות הזו לא קשורה בתשלום ישיר של אפל ל-OpenAI, אלא מבוססת על מודל של תועלת הדדית: אפל מספקת חשיפה ענקית לטכנולוגיה של OpenAI בקרב
מאות מיליוני המשתמשים שלה, בעוד OpenAI נהנית מפוטנציאל הכנסות ממנויים שיימשכו לשירותי ChatGPT Plus דרך הפלטפורמה של אפל. לפי דיווחים, אפל גם שוקלת לקבל עמלה על מנויים כאלה, מה שמעיד על השאיפה לייצר זרם הכנסות חדש משוק ה-AI.
אבל אפל לא עוצרת כאן.
היא מתכננת בקרוב לשדרג את האינטגרציה עם OpenAI על ידי שילוב המודל החדש GPT-5 במערכות iOS 26, iPadOS 26 ו-macOS Tahoe 26. המודל החדש, שהוכרז על ידי OpenAI, מבטיח שיפור משמעותי בדיוק, קידוד וצמצום "הזיות" (תגובות שגויות או מומצאות של AI). השדרוג צפוי להעצים
את יכולות סירי, לשפר את כלי הכתיבה והניתוח החזותי, ולהפוך את חוויית המשתמש לחלקה ואינטואיטיבית יותר.
השותפות היא חלק ממאמץ של אפל לסגור פער בתחום ה-AI מול מתחרות כמו OpenAI ומיקרוסופט, אחרי שסירי נתפסה כמיושנת. אפל משלבת עיבוד על-המכשיר עם שיתופי
פעולה חיצוניים, תוך הגברת השקעות וחיפוש רכישות בתחום. מאסק, מייסד משותף לשעבר של OpenAI, רואה ב-Grok מתחרה ישיר ל-ChatGPT, והשותפות של אפל עם OpenAI ממש מדליקה אותו בייחוד שהוא טוען שאפל מגדילה לעשות וגם מפלה את האפליקציות שלו לרעה.
- OpenAI משיקה אפליקציית וידאו חברתית
- חברת Descope סוגרת סבב סיד מורחב בהיקף 88 מיליון דולר
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בכמה יעלה חשבון החשמל שלנו בגלל ChatGPT?
אפל עוד לא
הגיבה להאשמות, והמניה שלה מגיבה בירידה של כ-1% במסחר המוקדם בוול סטריט, בעוד מניית טסלה נסחרת ברמה יציבה. המשקיעים ממתינים לראות אם המחלוקת תגיע לבית המשפט, מה שעשוי להשפיע על שוק ה-AI והשחקנים בתעשייה.
- 1.אנונימי 13/08/2025 11:51הגב לתגובה זומאסק מזכיר לי מרוקאי טיפוסי בכיין מקצועי אכלו לי שתו לי הוא מאיים לתבוע אותך אם לא תשתמש במוצרי הפח זבל שהוא מייצר יצור שקרן רמאי וגנב גדול הלוואי שיקח מספיק סמים שלא יתעורר מחר בבוקר הנבל

מאנדיי משיקה: סוכני AI חדשים ומוצר לניהול קמפיינים כחלק מ-CRM
לאחר הצלחת monday vibe, פלטפורמת ה-no-code לפיתוח אפליקציות עסקיות, שבאמצעותה נבנו מעל 17 אלף אפליקציות בשבוע אחד בלבד, החברה משיקה את Monday Agents, כלי חדש לבניית סוכני AI מותאמים אישית, לצד השקת monday campaigns, מוצר חדשני לניהול קמפיינים מבוססי AI כחלק מפתרון ה-CRM של החברה
חברת מאנדיי monday.com -3.91% הציגה בכנס הלקוחות השנתי שלה בניו יורק את הצעד הבא בחזון ה-AI שלה: monday agents, כלי חדש לבניית סוכני AI מותאמים אישית. לצד זה, השיקה גם את monday campaigns, מוצר חדשני לניהול קמפיינים מבוססי AI כחלק מפתרון ה-CRM של החברה.
המהלך מגיע לאחר הצלחת monday vibe, פלטפורמת ה-no-code לפיתוח אפליקציות עסקיות, שבאמצעותה נבנו מעל 17 אלף אפליקציות בשבוע אחד בלבד. monday agents מאפשר לכל ארגון לבנות סוכני בינה מלאכותית שמבצעים עבודה בפועל, מהעשרת דאטה ולידים ב-CRM ועד ניהול פגישות ויצירת אסטרטגיות.
הסוכנים הראשונים פועלים בעולמות הפיתוח העסקי (SDR): הם יוצרים קשר מיידי עם לידים "חמים", מבצעים סינון ואימות, מעשירים את המידע ומתעדים הכל ישירות ב-CRM, מה שמגדיל את נפח ההזדמנויות ומייעל את תהליך המכירה.
דניאל לריה, סמנכ"ל מוצר וטכנולוגיה במאנדיי, אמר כי "אנחנו נכנסים לעידן חדש שבו התוכנה לא רק מנהלת עבודה, אלא מבצעת אותה בפועל. monday agents מאפשר לכל צוות, טכני או לא, לרתום את כוח ה-AI כדי לנוע מהר יותר, להישאר מסונכרנים ולצמוח בחוכמה."
- מאנדיי גייסה 10 מיליון דולר לבלוקס הישראלית
- NESS מקבוצת חילן רוכשת שליש מחברת Boost לפי שווי של 60 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל הושקה monday campaigns, מוצר חדש לאנשי שיווק שמסייע לבנות, להשיק ולבצע אופטימיזציה לקמפיינים תוך חיבור ישיר לנתוני ההכנסות והמכירות בארגון. הכלי מייצר קמפיינים בשפת המותג, מספק תובנות, מפלח קהלים בצורה חכמה ומאפשר לייחס כל השקעה שיווקית לתוצאות עסקיות מדידות. המוצר מושק תחילה עם דגש על קמפיינים בדוא"ל ויורחב בהמשך השנה לערוצים נוספים.

OpenAI משיקה אפליקציית וידאו חברתית
החברה משיקה את Sora – אפליקציה חברתית ליצירת ושיתוף סרטוני AI עם אווטארים דיגיטליים, קול ריאליסטי ותכונות מתקדמות של וידאו ואודיו, במהלך שמציב אותה בתחרות ישירה מול טיקטוק ומטא ועשוי לפתוח לה זרמי הכנסה חדשים מפרסום
OpenAI השיקה אפליקציה חברתית עצמאית ליצירה ושיתוף של סרטונים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית. זה ניסיון להפוך את הטכנולוגיה למיינסטרים, בדיוק כמו ש-ChatGPT עשה לצ'אטבוטים לפני שלוש שנים. האפליקציה החינמית, Sora, מופעלת על ידי גרסה חדשה של תוכנת יצירת הוידאו של OpenAI באותו שם. כמו בגרסה המקורית שהושקה בדצמבר, משתמשים יכולים ליצור קליפים קצרים בתגובה להנחיות טקסט. אבל האפליקציה החדשה מאפשרת לאנשים לראות סרטונים שיצרו אחרים, ובכך הופכת למעין רשת חברתית של תוכן AI.
מעבר לזה, משתמשים יכולים ליצור אווטאר דיגיטלי וקול ריאליסטי של עצמם, שניתן להכניס לסרטונים שנוצרו באפליקציה על ידי המשתמש או החברים שלו – בהרשאת בעל האווטאר. זו תכונה שנועדה להפוך את האפליקציה לחברתית יותר.
למרות ההצלחה של ChatGPT, שכיום משמש יותר מ-700 מיליון אנשים מדי שבוע, OpenAI עדיין לא הצליחה להפוך את Sora לשם מוכר. החברה מתמודדת מול תחרות קשה מגוגל של אלפאבית, Runway AI ו-Midjourney – כולן מציעות כלי AI שמייצרים קליפים קצרים במהירות, ובמקרים מסוימים בזול יותר מיצירת וידאו מאפס. עם האפליקציה החדשה, OpenAI עושה את הצעד הגדול ביותר שלה לכיוון בניית מוצר מדיה חברתית. המהלך מעמיד אותה בתחרות ישירה עם שירותים של טיקטוק ומטא, שהשיקה לאחרונה פיד וידאו AI בשם Vibes. בתהליך, OpenAI עשויה לפתוח את הדלת לזרמי הכנסה חדשים מפרסום, ולהגביר את החשיפה לטכנולוגיה שלה.
"הרבה מאיתנו, אפילו בפנים, היו קצת סקפטיים לרעיון של פיד שנוצר ב-AI", אמר תומאס דימסון, מהנדס תוכנה ב-OpenAI, בתדריך לעיתונאים. תכונת הקמיאו, שמאפשרת למשתמשים להכניס את עצמם לסרטונים, גרמה לצוות לחשוב שהפיד יכול להיות "טוב לעולם". "עם הזמן שמתי לב שהרבה מהפלטפורמות החברתיות האחרות התרחקו מהרעיון הזה של קשרים וחברים".
- מנכ"ל אנבידיה: OpenAI תהיה חברת המולטי־טריליונים הבאה
- פיצ׳ר חדש ב-ChatGPT - ישלח לכם חדשות במקום שתחפשו בעצמכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגרסה המעודכנת של Sora גם אמורה לפתור בעיות ישנות של מחוללי וידאו מבוססי בינה מלאכותית. OpenAI אמרה שהתוכנה החדשה טובה יותר ביצירת סרטונים שמכבדים את חוקי הפיזיקה – משהו שכל השירותים האחרים נאבקים איתו, כולל הגרסה המקורית של Sora. היא גם אמורה לעקוב בצורה מדויקת יותר אחרי מה שהמשתמש ביקש, במיוחד כשמדובר ברצף של כמה צילומים בסרטון אחד.