יאיר נחמד נאייקס
צילום: דויד זיסר
דוחות

נאייקס מציגה צמיחה בשורה העליונה והתחתונה - מה המכפיל שלה?

הכנסות חברת פתרונות הסליקה ברבעון השני זינקו ב־22% ל־95.6 מיליון דולר, עם שיפור ברווחיות ושחזור רווח נקי של 6.1 מיליון דולר בנטרול הכנסה חד־פעמית, לעומת הפסד בשנה שעברה; תחזית 2025 נשארת על צמיחה של עד 35%
תמיר חכמוף |

נאייקס נאייקס 1.35%  , פלטפורמת מסחר ותשלומים גלובלית שנועדה לסייע לבתי עסק להרחיב את עסקיהם, מדווחת היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2025.

החברה רושמת צמיחה של 22% בהכנסות לכ-95.6 מיליון דולר, לעומת 78.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, הודות להרחבת הפעילות עם לקוחות חדשים וקיימים. ההכנסות כוללות 1.1 מיליון דולר מהשפעה חיובית של שערי חליפין. הצמיחה האורגנית ברבעון עמדה על 20%.

ההכנסות החוזרות (מעמלות סליקה ודמי שימוש חודשיים) צמחו בכ-32% לכ-70.7 מיליון דולר וכעת מהוות כ-74% מסך ההכנסות. הצמיחה בהכנסות מעמלות סליקה ממחישה את מעמדנו כשותפה אסטרטגית, עם יכולת צמיחה והתרחבות, עבור בסיס הלקוחות המגוון שלנו כאשר השוק הולך וגדל, מגמה מתמשכת הנובעת ממעבר מתשלומים באמצעות מזומן לתשלומים דיגיטליים.

ההכנסות ממכירות חומרה הסתכמו לכ-24.9 מיליון דולר, בדומה לתקופה המקבילה. אנו ממשיכים ליהנות מביקוש גבוה למוצרים, לפתרונות ולטכנולוגיה שלנו, התומכים בשווקי ה-unattended וה-attended.

החברה רושמת שיפור בשיעור הרווח הגולמי ל-48.3% לעומת 44.3%. השיפור נבע בעיקר מהגורמים הבאים: גידול בשיעור הרווח הגולמי מהכנסות חוזרות ל-52.8% לעומת 51.5%, בין היתר בזכות שיפור התנאים העסקיים עם מספר סולקים ושיפור ביכולות ניתוב התשלומים (smart routing) של החברה. בנוסף נרשם גידול בשיעור הרווח הגולמי מחומרה ל-35.4% לעומת 28.7% ברבעון המקביל, הודות להמשך אופטימיזציה של שרשרת האספקה, ושיפור ברכש רכיבים ועלויות.

הרווח התפעולי הסתכם ב-9.5 מיליון דולר, וכולל רווח חד-פעמי של 5.6 מיליון דולר כתוצאה מרכישת יתרת 51% ממניות חברת Nayax Capital, המספקת פתרונות מימון עבור לקוחות החברה, אשר בעבר פעלה כמיזם משותף. בנטרול הרווח החד-פעמי, הרווח התפעולי עמד על 3.9 מיליון דולר, שיפור של 3 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 0.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי הסתכם ב-11.7 מיליון דולר. בנטרול הרווח החד-פעמי שנבע מרכישת המניות של Nayax Capital ,הרווח הנקי עמד על 6.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3.0 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי למניה ברבעון שהסתיים ב־30 ביוני 2025 עמד על 0.316 דולר (בסיסי) ו- 0.308 דולר (מדולל). ההפסד למניה ברבעון שהסתיים ב־30 ביוני 2024 עמד על (0.083) דולר (בסיסי).

קיראו עוד ב"גלובל"

ה-EBITDA מתואם עמד על 12.6 מיליון דולר, המהווה כ- 13% מההכנסות, לעומת EBITDA מתואם של 8.1 מיליון דולר, שהיווה 10% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-12.9 מיליון דולר, ותזרים המזומנים החופשי הסתכם בכ-5.6 מיליון דולר

תחזית קדימה

החברה מאשררת את תחזית הצמיחה בהכנסות בטווח של 30% עד 35% לשנת 2025 המייצגת הכנסות בטווח של 410-425 מיליון דולר על בסיס מטבע קבוע. תחזית זו כוללת צמיחה אורגנית בהכנסות של לפחות 25%.

ה-EBITDA המתואם לשנת 2025 יהיה בטווח של בין 65-70 מיליון דולר. תחזית זו מבוססת על צמיחה עקבית בהכנסות, התרחבות לשווקים חדשים, אינטגרציה מלאה של הרכישות האחרונות ושיפור מתמשך ביעילות התפעולית.

החברה צופה יחס המרה של לפחות 50% מה-EBITDA המתואם לתזרים מזומנים חופשי (המוגדר כתזרים מפעילות שוטפת בניכוי השקעות ברכוש קבוע והיוון עלויות פיתוח) לכל שנת 2025.

תחזית החברה לשנת 2028 - ההנהלה שומרת על היעד לצמיחה שנתית בהכנסות של כ-35%, תוצאה של צמיחה אורגנית בשילוב רכישות אסטרטגיות. בנוסף, ההנהלה שואפת לשיעור רווח גולמי של 50% ושיעור EBITDA מתואם של 30%.


יאיר נחמד, מנכ"ל החברה ויו"ר הדירקטוריון: "תוצאות הרבעון השני משקפות את היישום המוצלח של המהלכים האסטרטגיים ואת המומנטום החיובי בפעילות החברה. אנו מציגים רבעון נוסף של ביצועים תפעוליים ופיננסיים חזקים, המונעים מצמיחה רווחית בהכנסות, מביקוש עולמי חזק לפתרונות ולשירותים שלנו, מהגדלת נתח השוק, ומהרחבת הפריסה הגיאוגרפית של העמדות המחוברות. שוק היעד שלנו רחב וצומח, הודות למעבר מתשלומים באמצעות מזומן לתשלומים דיגיטליים. אנו צופים האצה בהכנסות במחצית השנייה של השנה, המונעת בעיקר מגידול במכירות חומרה ללקוחות אסטרטגיים במגזרים מתפתחים כגון עמדות טעינה לרכב חשמלי, מקררים חכמים ומרכזי בידור למשפחות. לאור זאת, אנו מאשררים את תחזיתנו לשנת 2025."

מניית נאייקס נסחרת לפי שווי שוק של כ-5.5 מיליארד שקל, לאחר שעלתה בכ-45% מתחילת השנה. מכפיל הרווח המצייג לרבעון השני (בנטרול הכנסה חד פעמית) עומד על כ-65

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.


1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

ענקיות הטכנולוגיהענקיות הטכנולוגיה

ענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה

מיקרוסופט, גוגל ואמזון השקיעו מעל 600 מיליארד דולר בתשתיות בינה מלאכותית ונאלצות לגייס חוב כשקופות המזומנים מתכווצות - בעוד וורן באפט מצמצם את ההחזקה באפל ולראשונה רוכש מניות  אלפאבית ב-4.3 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

ענף הטכנולוגיה נכנס לשלב חדש. שנים דיברו על חברות הענק כעסקים שמייצרים עוד הכנסה כמעט בלי להגדיל עלויות. אבל המציאות של הבינה המלאכותית דוחפת אותן לטריטוריה אחרת לגמרי. היום הן נראות הרבה יותר כמו תעשיות כבדות שזקוקות להון עצום כדי להמשיך לרוץ. במרכז המגמה עומדות מיקרוסופט Microsoft Corp 1.37%  , גוגל Alphabet -0.78%  ואמזוןAmazon.com Inc. -1.22%  . שלושתן פתחו את הכיס בהיקפים שלא נראו בענף. תשתיות AI, חוות שרתים, חוזי ענן ארוכי טווח וציוד מחשוב מתקדם. בתוך תקופה קצרה הן השקיעו מעל 600 מיליארד דולר, והמספרים ממשיכים לעלות.


מה שמרתק הוא שהחברות האלו יכלו להרשות לעצמן את ההשקעה. הן נכנסו לעידן הבינה המלאכותית כמעט ללא חוב, עם הרבה מזומן ותזרים חזק. הן נהנו מרווחי עתק של השנים האחרונות, שלא קשורים דווקא ל־AI. עכשיו התחושה היא שהן משתמשות בכסף כדי לשמור על ההובלה. עם זאת, משהו חורק. רואים את זה בשקט במאזנים. כריות המזומנים מתכווצות. מיקרוסופט, שבעבר כמעט מחצית מנכסיה היו במזומן ובהשקעות קצרות טווח, נמצאת היום בפחות מחמישית. אצל אמזון וגוגל הסיפור דומה. הנכסים גדלים, אבל המזומן לא עומד בקצב.

זה לא מסתיים שם. התזרים של גוגל ואמזון חלש יותר לעומת השנה הקודמת. גם אצל מיקרוסופט התמונה פחות יפה כשמכניסים לחישוב התחייבויות לעלויות תשתית שמופיעות מחוץ לדוח. במילים פשוטות, גם ענקיות כאלה מתחילות להרגיש את העומס.

האנליסטים כבר מצפים לעלייה דרמטית נוספת בהוצאות בשנה הבאה. מיקרוסופט צפויה להוציא כ־159 מיליארד דולר, אמזון כ־145 מיליארד וגוגל תתקרב ל־112 מיליארד. בתוך ארבע שנים מדובר כבר על טריליון דולר. רובו על AI. בינתיים ההכנסות עדיין מחזיקות את המערכת, כאשר שלושתן גדלות בקצב שמאפשר להן להמשיך להשקיע. אבל זה לא יהיה מספיק לאורך זמן. ברגע שההוצאות הופכות למפלצת, חברות חייבות לגייס חוב. מטא כבר עשתה זאת כשגייסה 30 מיליארד דולר. אורקל הוציאה 18 מיליארד נוספים, רק כדי לעמוד בדרישות התשתית.


השינוי לענף עתיר הון

הענף שהיה מזוהה עם צמיחה כמעט אינסופית והוצאות יציבות הופך לענף עתיר הון. כל החלטה אסטרטגית הופכת להימור על מיליארדים. כל עיכוב בביקושים או טכנולוגיה שנזנחת עלולים להפוך השקעה יקרה לנטל. זה משפיע גם על הדרך שבה משקיעים מסתכלים על חברות טכנולוגיה. פחות תשומת לב לכמות המשתמשים בשירות מסוים ויותר לביצועים של מערכות AI. יותר עניין בהתחייבויות עתידיות ובהסכמי ענן, ופחות במשפטים כלליים על חדשנות.