יאיר נחמד נאייקס
צילום: דויד זיסר
דוחות

נאייקס מציגה צמיחה בשורה העליונה והתחתונה - מה המכפיל שלה?

הכנסות חברת פתרונות הסליקה ברבעון השני זינקו ב־22% ל־95.6 מיליון דולר, עם שיפור ברווחיות ושחזור רווח נקי של 6.1 מיליון דולר בנטרול הכנסה חד־פעמית, לעומת הפסד בשנה שעברה; תחזית 2025 נשארת על צמיחה של עד 35%
תמיר חכמוף |

נאייקס נאייקס 0%  , פלטפורמת מסחר ותשלומים גלובלית שנועדה לסייע לבתי עסק להרחיב את עסקיהם, מדווחת היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2025.

החברה רושמת צמיחה של 22% בהכנסות לכ-95.6 מיליון דולר, לעומת 78.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, הודות להרחבת הפעילות עם לקוחות חדשים וקיימים. ההכנסות כוללות 1.1 מיליון דולר מהשפעה חיובית של שערי חליפין. הצמיחה האורגנית ברבעון עמדה על 20%.

ההכנסות החוזרות (מעמלות סליקה ודמי שימוש חודשיים) צמחו בכ-32% לכ-70.7 מיליון דולר וכעת מהוות כ-74% מסך ההכנסות. הצמיחה בהכנסות מעמלות סליקה ממחישה את מעמדנו כשותפה אסטרטגית, עם יכולת צמיחה והתרחבות, עבור בסיס הלקוחות המגוון שלנו כאשר השוק הולך וגדל, מגמה מתמשכת הנובעת ממעבר מתשלומים באמצעות מזומן לתשלומים דיגיטליים.

ההכנסות ממכירות חומרה הסתכמו לכ-24.9 מיליון דולר, בדומה לתקופה המקבילה. אנו ממשיכים ליהנות מביקוש גבוה למוצרים, לפתרונות ולטכנולוגיה שלנו, התומכים בשווקי ה-unattended וה-attended.

החברה רושמת שיפור בשיעור הרווח הגולמי ל-48.3% לעומת 44.3%. השיפור נבע בעיקר מהגורמים הבאים: גידול בשיעור הרווח הגולמי מהכנסות חוזרות ל-52.8% לעומת 51.5%, בין היתר בזכות שיפור התנאים העסקיים עם מספר סולקים ושיפור ביכולות ניתוב התשלומים (smart routing) של החברה. בנוסף נרשם גידול בשיעור הרווח הגולמי מחומרה ל-35.4% לעומת 28.7% ברבעון המקביל, הודות להמשך אופטימיזציה של שרשרת האספקה, ושיפור ברכש רכיבים ועלויות.

הרווח התפעולי הסתכם ב-9.5 מיליון דולר, וכולל רווח חד-פעמי של 5.6 מיליון דולר כתוצאה מרכישת יתרת 51% ממניות חברת Nayax Capital, המספקת פתרונות מימון עבור לקוחות החברה, אשר בעבר פעלה כמיזם משותף. בנטרול הרווח החד-פעמי, הרווח התפעולי עמד על 3.9 מיליון דולר, שיפור של 3 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 0.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי הסתכם ב-11.7 מיליון דולר. בנטרול הרווח החד-פעמי שנבע מרכישת המניות של Nayax Capital ,הרווח הנקי עמד על 6.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3.0 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי למניה ברבעון שהסתיים ב־30 ביוני 2025 עמד על 0.316 דולר (בסיסי) ו- 0.308 דולר (מדולל). ההפסד למניה ברבעון שהסתיים ב־30 ביוני 2024 עמד על (0.083) דולר (בסיסי).

קיראו עוד ב"גלובל"

ה-EBITDA מתואם עמד על 12.6 מיליון דולר, המהווה כ- 13% מההכנסות, לעומת EBITDA מתואם של 8.1 מיליון דולר, שהיווה 10% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-12.9 מיליון דולר, ותזרים המזומנים החופשי הסתכם בכ-5.6 מיליון דולר

תחזית קדימה

החברה מאשררת את תחזית הצמיחה בהכנסות בטווח של 30% עד 35% לשנת 2025 המייצגת הכנסות בטווח של 410-425 מיליון דולר על בסיס מטבע קבוע. תחזית זו כוללת צמיחה אורגנית בהכנסות של לפחות 25%.

ה-EBITDA המתואם לשנת 2025 יהיה בטווח של בין 65-70 מיליון דולר. תחזית זו מבוססת על צמיחה עקבית בהכנסות, התרחבות לשווקים חדשים, אינטגרציה מלאה של הרכישות האחרונות ושיפור מתמשך ביעילות התפעולית.

החברה צופה יחס המרה של לפחות 50% מה-EBITDA המתואם לתזרים מזומנים חופשי (המוגדר כתזרים מפעילות שוטפת בניכוי השקעות ברכוש קבוע והיוון עלויות פיתוח) לכל שנת 2025.

תחזית החברה לשנת 2028 - ההנהלה שומרת על היעד לצמיחה שנתית בהכנסות של כ-35%, תוצאה של צמיחה אורגנית בשילוב רכישות אסטרטגיות. בנוסף, ההנהלה שואפת לשיעור רווח גולמי של 50% ושיעור EBITDA מתואם של 30%.


יאיר נחמד, מנכ"ל החברה ויו"ר הדירקטוריון: "תוצאות הרבעון השני משקפות את היישום המוצלח של המהלכים האסטרטגיים ואת המומנטום החיובי בפעילות החברה. אנו מציגים רבעון נוסף של ביצועים תפעוליים ופיננסיים חזקים, המונעים מצמיחה רווחית בהכנסות, מביקוש עולמי חזק לפתרונות ולשירותים שלנו, מהגדלת נתח השוק, ומהרחבת הפריסה הגיאוגרפית של העמדות המחוברות. שוק היעד שלנו רחב וצומח, הודות למעבר מתשלומים באמצעות מזומן לתשלומים דיגיטליים. אנו צופים האצה בהכנסות במחצית השנייה של השנה, המונעת בעיקר מגידול במכירות חומרה ללקוחות אסטרטגיים במגזרים מתפתחים כגון עמדות טעינה לרכב חשמלי, מקררים חכמים ומרכזי בידור למשפחות. לאור זאת, אנו מאשררים את תחזיתנו לשנת 2025."

מניית נאייקס נסחרת לפי שווי שוק של כ-5.5 מיליארד שקל, לאחר שעלתה בכ-45% מתחילת השנה. מכפיל הרווח המצייג לרבעון השני (בנטרול הכנסה חד פעמית) עומד על כ-65

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קריפטו
צילום: pexels

S&P משיקה מדד חדש שמשלב קריפטו ומניות

ענקית המידע הפיננסי S&P Global תשיק מדד שישלב 35 מניות ו-15 מטבעות דיגיטליים במדד אחד, במטרה להציע חשיפה מפוזרת ומבוקרת לתחום הקריפטו, גם למשקיעים מוסדיים

רן קידר |
נושאים בכתבה קריפטו S&P

מדד חדש בשם S&P Digital Markets 50 הושק השבוע על ידי S&P Dow Jones Indices, זרוע המדדים של ענקית המידע הפיננסי S&P Global. המדד נועד להציע למשקיעים חשיפה מגוונת לתחום הקריפטו, לא רק דרך מטבעות דיגיטליים, אלא גם באמצעות מניות של חברות הפעילות בענף. בפועל, מדובר במוצר שמאחד 15 מטבעות קריפטו מרכזיים עם 35 מניות של חברות הקשורות לתחום, בהן בורסות, חברות בלוקצ’יין, ספקיות ארנקים דיגיטליים, שירותי סליקה ועוד. 

המדד פותח בשיתוף עם חברת Dinari והוא נועד לספק למשקיעים מדד מאוזן ושקוף שמייצג בצורה רחבה את שוק הנכסים הדיגיטליים. תנאי הסף הברורים שפורסמו מוודאים שהמדד כולל רק נכסים בעלי שווי שוק משמעותי: מטבע דיגיטלי חייב להיות בעל שווי שוק של לפחות 300 מיליון דולר כדי להכנס למדד, ואילו בהקשרי מניות, על החברה להציג שווי שוק של לפחות 100 מיליון דולר. בנוסף, לא יותר מ-5% ממשקל המדד יינתן לנכס בודד

המדד לא ייסחר בבורסה המסורתית אלא יהיה נגיש כטוקן ניתן להשקעה, שיונפק על ידי Dinari וייקרא dShare. הטוקן יהיה זמין בפלטפורמת Dinari עד סוף השנה, ויספק למשקיעים חשיפה ישירה למדד מבלי לרכוש את הנכסים עצמם. הרעיון הוא לאפשר למשקיעים, פרטיים ומוסדיים, להיחשף לשוק הקריפטו מבלי לבחור מטבע או מניה בודדת, ובכך להפחית סיכון וליהנות מהפיזור שמספק מדד מקצועי. לאור המגבלה שאף נכס לא יעלה על 5% מהמדד, אין חשש מדומיננטיות של ביטקוין או את’ריום בלבד. 

זהירות, תנודתיות לפניך?

המהלך של S&P לא מגיע בחלל ריק. מדובר בתקופה שבה ממשל טראמפ נוקט קו רגולטורי מקל יחסית כלפי מטבעות דיגיטליים, והשווקים מגיבים בהתאם. בשנת 2025, מניית קוינבייס Coinbase 3.06%   זינקה בכ-55%, סטרטג'י MicroStrategy Inc  שהפכה להיות מעין "קופת ביטקוין" רווחית עלתה בכ-24%, וחברת סירקל Circle Internet 1.17%  , שעוסקת במטבעות היציבים נחשבת לאחת ההנפקות הציבוריות החזקות של השנה. גם הביטקוין עצמו שבר במהלך סוף השבוע שיאים חדשים וחצה לראשונה את קו ה-125 אלף דולר. 

על הרקע הזה, ההשקה של מדד שמאגד את כל התחום נראית כמו מהלך שנועד לקרב את המשקיעים המוסדיים והכסף החכם עוד צעד לעבר אימוץ הקריפטו. באמצעות כלי מדד קלאסיים, S&P לוקחת שוק תנודתי מאוד והופכת אותו לנגיש יותר דרך מסגרת מדדית, הנשענת על כללים ברורים ומנגנון איזון רבעוני. קמרון דרינקווטר, מנהל המוצר הראשי של S&P DJI, הסביר שהמדד מציע "כלים עקביים, מבוססי־כללים, כדי להעריך ולהיחשף לתחום". לדבריו, "הקריפטו והנכסים הדיגיטליים כבר לא בשוליים, אלא במרכז הכלכלה הגלובלית".

נטפליקס
צילום: דאלי

איך תיראה נטפליקס עוד כשנתיים?

נסחרת בשווי של 520 מיליארד דולר ומכפיל רווח של קרוב ל-40, ומעריכה - העתיד הוא שילוב של סרטים ומשחקים; על העתיד של נטפליקס

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס

נטפליקס היא מובילת שוק דומיננטית. למרות התחרות היא ייצרה את המוצר המנצח והיא צומחת משמעותית מדי שנה ומגדילה רווחים. מתחילת השנה המניה זינקה ב-36% למחיר של 1,214 דולר - שווי של 520 מיליארד דולר. ההכנסות השנה צפויות להיות 45 מיליארד דולר ושנה הבאה 50.8 מיליארד. הרווח למניה השנה - 26.5 דולר, שנה הבאה קצת מעל 32 דולר. מכפיל רווח של קרוב ל-40. אבסולוטית זה יקר, גם יחסית לעבר זה יקר. 

יחסית למה שקורה בוול סטריט ובהינתן הצמיחה, יש כאלו שיחשבו שזה סביר. הכל תלוי בצמיחה. מכפיל 40 היום אם צמיחה של 20% ברווחים יורד ל-32 אחרי שנה ומשם ל-25 אחרי שנה נוספת. עוד שנה וזה כבר באזור 20. משקיעים מתייחסים לצמיחה יותר מאשר למכפיל נוכחי וכך מגיע התמחור הנוכחי למספרים שלא ידענו בעבר. ה-S&P 500 נסחר במכפיל רווח עתידי של בערך 28, בעוד שהיסטורית הוא היה מתחת ל-20. 

נטפליקס במכפיל 40, אבל היא משדרת פוטנציאל צמיחה משמעותי להמשך. 


במהלך דרמטי שמבשר על עידן חדש בבידור הביתי: משחקי וידאו זורמים ישירות למסך הטלוויזיה, והסמארטפון הופך לשלט אישי. זו הצהרה אסטרטגית על כוונה להפוך את נטפליקס ממלכת הסטרימינג למרכז הבידור המשפחתי המלא, כולל משחקים חברתיים, סדרות וסרטים.

המנכ"ל השותף גרג פיטרס הכריז על כך בכנס Screentime של בלומברג בלוס אנג'לס: "אחד התחומים בגיימינג שאנחנו מכוונים אליו הוא חוויות משחק חברתיות שמתאימות למסך הטלוויזיה". בעוד שנתיים, עד 2027, נטפליקס עשויה להיות פלטפורמה היברידית שבה צפייה בסדרה כמו "דברים מוזרים" (Stranger Things) מובילה באופן טבעי למשחק קבוצתי בהשראתה, עם אינטגרציה של בינה מלאכותית שמתאימה תוכן אישי. אבל האם זה יצליח? 

ההשקה: קפיצה למסך הגדול

השקת משחקי הטלוויזיה היא נדבך חשוב באסטרטגיה של נטפליקס. עד כה, מאז כניסתה לתחום ב-2021 עם משחקים לניידים בלבד, נטפליקס התמקדה בחוויות קצרות וחינמיות למנויים. כעת, בפעם הראשונה, משחקים זמינים על טלוויזיות חכמות וסטרימרים כמו Roku או Apple TV. התהליך פשוט: סריקת קוד QR מהמסך מחברת את הטלפון כשלט, ומאפשרת משחק קבוצתי ללא צורך בבקרים ייעודיים.