הנפקת איטורו. קרדיט: יחצ
הנפקת איטורו. קרדיט: יחצ
דוחות

איטורו דיווחה על תוצאות חזקות — למה המניה נופלת ב-8%?

החברה עקפה את תחזיות האנליסטים עם עלייה של 26% בהכנסות, אך מנייתה ירדה על רקע חששות לגבי רווחיות ודרישה למשמעת תפעולית – בעוד השוק נעשה בררן יותר כלפי חברות טכנולוגיה והנפקות חדשות

אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה איטורו

איטורו eToro -4.46%  פרסמה תוצאות רבעוניות שעקפו את תחזיות האנליסטים. ההכנסות הנטו של החברה עלו ב־26% ל־210 מיליון דולר, לעומת תחזיות של 196.1 מיליון דולר. הרווח המתואם למניה הגיע ל־56 סנט, לעומת תחזיות של 50 סנט. עם זאת, עלויות גבוהות מהצפוי פגעו ברווח המתואם לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות — מה שעשוי להסביר את הירידה במניה.


איטורו פועלת בסביבה שבה המסחר הקמעונאי פורח והביטקוין והמניות מגיעים לרמות שיא. עם זאת, המשקיעים נעשו ביקורתיים יותר בהערכת ביצועי החברות: הם מחפשים צמיחה יעילה במקום צמיחה “בכל מחיר”, מה שיוצר לחץ על החברות להפגין משמעת תפעולית לצד הגדלת ההכנסות.


מתחרותיה של איטורו — רובינהוד, ‏אינטראקטיב ברוקרס וקוינבייס — מתמודדות עם אתגרים דומים. כולן נהנות מעלייה בפעילות המסחר בזכות שווקים חזקים, אך נדרשות להוכיח יכולת להמיר פעילות לרווחיות תוך שמירה על יעילות תפעולית. השוק מפגין רגישות מוגברת למדדי רווחיות — לא רק לצמיחת הכנסות.


אפסייד של 60%

האנליסט ברט נובלאוך מקנטור פיצג'רלד סבור כי הירידה במניה מוגזמת. הוא צופה צמיחה חזקה יותר במחזורי המסחר ברבעון השלישי וקבע מחיר יעד של 80 דולר למניה — המשקף עלייה פוטנציאלית של כמעט 60%. למרות התחזית האופטימית, המניה נסחרת כעת מתחת למחיר ההנפקה של 52 דולר שנקבע במאי.


החברה מציגה יוזמות טכנולוגיות חדשות כחלק מאסטרטגיית הצמיחה: איטורו מרחיבה את שירות המסחר 24/5 ל־100 מניות ותעודות סל פופולריות, משיקה מסחר במניות אמריקאיות כטוקנים על רשת האתריום, ומפתחת כלי בינה מלאכותית לאלגוריתמי מסחר והמלצות השקעה. השאלה המרכזית היא כיצד ישפיעו השקעות אלה על הרווחיות ארוכת הטווח.


מחיר המניה עבר תנודתיות ניכרת מאז ההנפקה במאי. היא נסחרה תחילה ב־52 דולר, עלתה כמעט ל־80 דולר בתחילת יוני, וכעת חזרה לסביבת מחיר ההנפקה. דפוס זה ממחיש את ההתלהבות הראשונית מהנפקות חדשות ולאחר מכן התאמה לביצועים הפיננסיים בפועל.


הנפקות וקריפטו

איטורו משתלבת במגמה רחבה של עניין בהנפקות טכנולוגיה. חברות כמו קורוויב, ‏פיגמה ופיירפליי הציגו ביצועים חזקים לאחר הנפקותיהן — סימן לתיאבון מתמשך למניות חדשות. הביקוש נשאר גבוה, אך המשקיעים מפגינים סלקטיביות רבה יותר בהחלטות ההשקעה.

קיראו עוד ב"גלובל"


מגזר הקריפטו מושך תשומת לב מיוחדת מצד המשקיעים. סירקל, שהחלה להיסחר ביוני, עלתה פי חמישה ממחיר ההנפקה. ‏Galaxy Digital החלה להיסחר בארצות הברית במאי באמצעות רישום ישיר. פעילות ההנפקות הגוברת במגזר מעידה על התעוררות עניין במניות הקשורות לעולם הדיגיטלי והקריפטו.


הנפקה נוספת בדרך

השבוע צפויה הנפקה נוספת במגזר הקריפטו: ‏Bullish, שמפעילה גם את אתר החדשות ‏CoinDesk, תיכנס למסחר בבורסת ניו־יורק תחת הסימול BLSH. ההנפקה נתמכת בידי פיטר ת'יל וצפויה לעורר עניין רב. חברות השקעה גדולות כמו BlackRock ו־ARK Invest הביעו עניין לרכוש עד 200 מיליון דולר במחיר ההנפקה.


Bullish העלתה את טווח המחירים המתוכנן מ־28–31 דולר ל־32–33 דולר והגדילה את מספר המניות להנפקה מ־20.3 מיליון ל־30 מיליון. העלאת המחיר והיקף ההנפקה מעידות על ביקוש חזק מצד המשקיעים ומבטאות ביטחון בתנאי השוק ובערך המוצע.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 13/08/2025 11:19
    הגב לתגובה זו
    הנהלה שמורכבת מנוכלים בחליפות נקווה מאוד שיעלמו מחיינו בקרוב מסכן מי שנפל לנוכליות שהחברה מקדמת ומריצה שומר כספו וארנקו יתרחק מהם ממש כמו ממוסלמים
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.